Skip to main content

Bij mijn woning is sinds afgelopen voorjaar een glasvezel netwerk van Glasdraad beschikbaar. De aansluiting eindigt bij een mooi kastje in de meterkast.
Graag zou ik hierover de dienstverlening van KPN afnemen.

Toen ik daar voorjaar '22 onderzoek naar deed bleek dat dit vanaf september '22 mogelijk zou zijn, dus ik besloot op deze koppeling te wachten. In september werd echter aangekondigd dat de koppelingsdatum werd uitgesteld naar 18 november. Dat werd vervolgens uitgesteld naar januari '23 en afgelopen week kreeg ik bericht dat de nieuwe datum 31 maart 2023 is.

Kunt u uitleggen wat hier aan de hand is? Is het projectmanagement zo slecht georganiseerd dat de planning keer op keer moet worden bijgesteld, of neemt u uw klanten gewoon niet serieus?

Vele van mijn buren genieten al tijden van de glasvezel aansluiting via andere aanbieders ...

Dag @AndreVerweij ik denk toch dat je hiervoor bij Glasdraad moet zijn. Dit forum is van de provider kpn die diensten levert over glasvezel.  Planning worden inderdaad regelmatig omgegooid omdat er niet genoeg mensen zijn om de klus te klaren.  Tussen de aanleg en de daadwerkelijke oplevering kan zomaar een jaar zijn. Heb je nu wel een internet verbinding?


Beste Joep, nee hoor ik heb in september/oktober ook contact gehad met KPN en ze geven echt aan dat het bij henzelf ligt. GlasDraad heeft alles keurig opgeleverd.

Ik heb wel internet via de koperdraad (10-15 Mb/s) aangevuld met een 4G modem voor het buitengebied. VIa de glasvezel helaas nog steeds niet.


Als andere aanbieders wel leveren via Glasdraad is het misschien handiger om over te stappen.


Als andere aanbieders wel leveren via Glasdraad is het misschien handiger om over te stappen.

Het is natuurlijk gewoon KPN netwerk. Alle andere providers leveren via KPN Wholesale. Als KPN het zelf op dit moment nog niet voor elkaar krijgt, dan waarschijnlijk andere providers ook niet.


Vele van mijn buren genieten al tijden van de glasvezel aansluiting via andere aanbieders …

Zo te zien wordt er wel door andere aanbieders internet via glasvezel aangeboden


Goedemorgen @AndreVerweij en welkom hier op ons forum!

Mooi om te zien dat onze community je verder probeert te helpen. Als jij je forumprofiel in zou willen vullen (en een seintje kunt geven zodra je dit hebt gedaan) dan kan ik vanaf hier even met je mee gaan kijken en hopelijk kan ik je van daaruit van de gewenste duidelijkheid voorzien! 


Vele van mijn buren genieten al tijden van de glasvezel aansluiting via andere aanbieders …

Zo te zien wordt er wel door andere aanbieders internet via glasvezel aangeboden

Klopt, echter die vallen niet onder KPN. 

KPN moet nog apparatuur in de POP kasten plaatsen. Zodra dat gereed is, kan je diensten van KPN en de dochterproviders (solcon xs4all etc) afnemen


@AndreVerweij hoe is de status hier nu van? Werkt het inmiddels? 


Mijn gok is van niet. Aangezien wij ook nog steeds geen diensten van kpn kunnen afnemen via de glasvezel. Begin april zou de opleverdatum zijn. Helaas nog steeds geen bericht en mogelijkheid om over te stappen. 
Wachten wachten en nog eens wachten. Geduld is een schone zaak, maar kan vreselijk irritant zijn…


Mijn gok is van niet. Aangezien wij ook nog steeds geen diensten van kpn kunnen afnemen via de glasvezel. Begin april zou de opleverdatum zijn. Helaas nog steeds geen bericht en mogelijkheid om over te stappen. 
Wachten wachten en nog eens wachten. Geduld is een schone zaak, maar kan vreselijk irritant zijn…

Goedemorgen @csjah, kan me goed voorstellen dat lang wachten irritant kan zijn! Je zou in dit geval altijd nog eens contact op kunnen nemen met KPN Netwerk; zij zijn verantwoordelijk voor de aanleg van glasvezel en hopelijk kunnen zij je meer vertellen!


@JanZ_ bedankt voor uw reactie. Ik ga dat inderdaad eens navragen bij kpn netwerk. 
Hopelijk kunnen ze meer duidelijkheid geven. 


Even een schop van dit topic…

 

Helaas is er nog niks veranderd. We kunnen nog steeds geen diensten afnemen via de glasvezel.

Glasdraad geeft aan dat de levering van producten een probleem is. Bizar…

Bij KPN Netwerk aankloppen heeft geen zin, aangezien het niet hun netwerk is, maar van Glasdraad.

 

Ik krijg het idee dat dit een bewuste actie is, om andere providers een kans te bieden. Ivm ongeduldigheid ga je maar naar een provider die wel levert…

 

Zijn er al medebewoners in het gebied die wel al diensten van KPN kunnen afnemen?


Over welk gebied hebben we het? Ik zit ook in een van de gebieden waar Glasdraad aanwezig is, en ik heb van de week vernomen dat in juli KPN geactiveerd gaat worden.


Dit gaat om regio Stadskanaal / groningen. 
Mij werd vorige week april gezegd. Maar dat neem ik met een hele grote korrel zout, aangezien ze vaker data hebben genoemd. Inmiddels zijn we een jaar verder…


Blijft een drama waarbij Glasdraad en KPN elkaar over en weer aanmerken als de partner waarbij het nog niet in orde is. Na heel veel bellen, mailen, foto's opsturen om aan te tonen dat er toch echt een glasvezel aansluiting in ons huis ligt uiteindelijk het bericht van Glasdraad gekregen dat ze nu verwachten dat KPN naar verwachting half juli 2014 beschikbaar is als provider bij ons.

Niet echt klantvriendelijk en zeker geen super snel glasvezel voor buitengebieden. Inmiddels ruim een jaar verder.

 


Goh half juli alweer. Weer een paar maanden verder. 
hoe moeilijk is het in godsnaam om die zooi in de popkasten te monteren. Niet moeilijk. Er zit dus een reden achter. 
iemand vertelde me dat ze dit express deden. Waarom weet ik niet meer helaas. 


Goh half juli alweer. Weer een paar maanden verder. 
hoe moeilijk is het in godsnaam om die zooi in de popkasten te monteren. Niet moeilijk. Er zit dus een reden achter. 
iemand vertelde me dat ze dit express deden. Waarom weet ik niet meer helaas. 

Want KPN wilt heel graag niet meer klanten 🤷🏻‍♂️

Realiteit is dat er een schaarste van hier tot Tokio is op de arbeidsmarkt voor mensen die met hun handen werken. Coaches hebben we genoeg in Nederland maar helaas wilt niet iedereen monteur worden. Die schaarste gepaard met verschillende providers die zo snel mogelijk in zo veel mogelijk gebieden wilt uitrollen zorgt er voor dat het niet altijd overal even snel gaat. Het aankondigen dat we het expres is natuurlijk pertinent onjuist.


Geloof wat je wilt geloven. Ik geloof iets anders

 

edit: en daarbij; waarom beloven ze dan steeds op bepaalde data dat ze gaan leveren. Wees dan eerlijk. 
 

en ja kpn wil zeker meer klanten, maar nogmaals; hier zit meer achter


Nou vertel dan ook wat er achter zou zitten. 


Ik heb geen zin in complotten hierzo.


Nou vertel dan ook wat er achter zou zitten. 

Dat is nou juist het lastige (en ongeloofwaardige); dat weet ik dus niet meer. 
 

Ik heb geen zin in complotten hierzo.

snap ik. 
ik zeg er verder ook niks meer over. 
 

laten we hopen dat we snel gebruik kunnen maken van kpn glasvezel


Glasdraad heeft hier in het groene hart ruim een jaar geleden ook glasvezel aangelegd. 

Ook beloofd dat vanaf voorjaar 2023 alle aanbieders beschikbaar zouden zijn.

Alles is aangelegd en afgemonteerd sinds september 2023. Maar de grote aanbieders zijn nog steeds niet beschikbaar.

KPN, Odido, XS4All, noem ze maar op, schitteren door afwezigheid. 6 kleine aanbieders zijn al maanden beschikbaar, maar die wil ik niet.

Keer op keer gevraagd naar Odido. Keer op keer een nieuwe datum doorgekregen die 2 maanden in de toekomst ligt.

Vandaag kreeg ik ook half juli te horen. En dat het komt door leveringsproblemen bij KPN.

Salliant detail: Op mijn opmerking dat ik op Odido wacht en niet op KPN, antwoordde Glasdraad dat Odido onderdeel is van KPN. Dat was nieuws voor mij. 

Ik heb het idee dat het probleem toch echt bij Glasdraad ligt. 

 


Vandaag kreeg ik ook half juli te horen. En dat het komt door leveringsproblemen bij KPN.

Salliant detail: Op mijn opmerking dat ik op Odido wacht en niet op KPN, antwoordde Glasdraad dat Odido onderdeel is van KPN. Dat was nieuws voor mij. 

Odido levert volgens mij via KPN Wholesale.

https://www.kpn-wholesale.com/

Dat word er bedoelt. 

KPN Wholesale is een soort tussenlaag tussen providers en netwerkbeheerders. 

Die netwerkbeheerders zijn onderandere:

  • KPN Netwerk
  • Digitale Stad
  • Glasdraad 
  • nog wat kleine lokale netwerken

Door gebruik te maken van KPN Wholesale hoeven de providers niet allemaal apart afspraken met de netwerkbeheerders te maken. 


Reageer