Skip to main content

Heb internet buitengebied met 4G.

Om wifi in huis te versterken KPN superwifi punten geinstalleerd. 1 bedraag aan experia box en andere aan stopcontact. Beiden branden groen.

Wifi is juist langzamer op geworden en bedraade computers hebben ineens snelheid van 4mbps terwijl dit eerst rond de 30 was.

Lijkt dat 4G door aansluiten superwifi punten is uitgeschakeld en we nu alleen internet hebben over telefoonkabel.

Is dit bekend probleem?

Wat gebeurd er als je de router een simpele herstart geeft of nog een keer meet zonde de wifi punten?


Zonder WiFi punten blijft zelfde. Zal eens proberen opnieuw op te starten


Heb je de originele meegeleverde platte kabel gebruikt om de eerste SuperWiFi aan te sluiten op de Experiabox? 


Ja eerste punt met de smalle kabel


Opnieuw opstarten maakt niet zo veel uit. 5mbps. Ook zonder de supervisie punten.


Ok. Als je die kabel een uit de SuperWiFi haalt, in een laptop stopt en dan een speedtest doet? Haal je dan ook maar 4 mbit? Of heb je dan wel weer 30?


Maar als u ook zonder de wifi punten terugvalt naar 5mbit moet je het in ieder geval niet in de wifipunten zoeken. Wat meet je bedraad?

 


Zelfde. Ook 4-5mbps. Dat zou volgens mij snelheid zijn via telefoonkabel. Daarom heb ik idee dat 4G router die ik heb voor buitengebied niet meer mee werkt.


Heeft u deze al een keer op een andere plek gehangen en dan een kabel naar het modem?


Ja, maar eerst haalde hij op zelfde plek bedraad rond de 30 en nadat superwifi punten aangesloten WiFi en bedraad naar 5. Als ik dan superwifi er af haal (en opnieuw opstart) blijft het 4-5.


Als laatste laptop rechtstreeks aangesloten op 4G router, die ook gekoppeld zit aan experiabox. Dan ook hele lage snelheid.


Lijkt er op dat die 4G gewoon niet functioneerd. Heeft denk ik niets met die SuperWiFi's te maken.


Welke experiabox heb je?


V10 dacht ik


Wat je nog zou kunnen proberen is de boel resetten. Je moet dan wel restten als de modems niet aan elkaar gekoppeld zijn.


@Superwifi buitengebied Welkom op het forum. 

Zou je inderdaad de tip van @Joep1965 eens kunnen proberen? Voor zover bij mij bekend zou Superwifi wel samen moeten werken met 4G buitengebied.

Zou je voor mij ook je forumprofiel willen invullen? Dan kan ik je gegevens er bij pakken wanneer nodig. 


@Superwifi buitengebied Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!