Skip to main content

Nu alweer voor de 5de keer geeft de kpn thuis app aan dat het beheerderwachtwoord WEER niet klopt. Dit wordt nu alweer de 6de keer dat ik de hele installatie overnieuw zou moeten doen. Dit kan toch niet? Er moet toch een andere oplossing zijn hiervoor?

Hoi @pmevertsen, als dat al een aantal keer gebeurd is, kan ik me voorstellen dat het voor frustratie zorgt. Apart dat het wachtwoord ineens niet zou kloppen. Kan je me iets meer vertellen over de situatie? Wil je iets instellen in de KPN Thuis app of krijg je spontaan de vraag om het wachtwoord te zien? Is er intussen iets veranderd of aangepast? En gebeurt dit ook als je de app opnieuw installeert, of het vanaf een ander apparaat probeert? 


@Alexandra 

Ik heb een experiabox 12 met 3 experia wifi versterkers. Via de kpn thuis app (de)activeer ik het gastennetwerk of herstart ik de experia wifi versterkers. Na een aantal weken, soms een aantal maanden, krijg ik opeens de melding dat mijn ww niet meer klopt en kan ik niet meer inloggen via de app op mijn netwerk. Er is verder niks aangepast, heb nu de app opnieuw geïnstalleerd maar dat helpt niks. Hoe bedoel je via een ander apparaat? 

 

Mvg, 

Pascal


Heeft u al eens ingelogd op de Experia WiFi's via http://192.168.2.150?


@Nick83 Ja, zowel met het aangepaste ww als het ww wat op de experia wifi extender staat die blauw gaat knipperen. 

 

Helaas..... ((


@pmevertsen Een van je Experia WiFi's is altijd de master, dat kan je zien in de KPN Thuis app. Het klinkt alsof de Experia WiFi's ineens ‘besluiten’ dat een andere Experia WiFi de master wordt. Dan verandert het wachtwoord ook, want dit beheerderswachtwoord is het wachtwoord van de master Experia WiFi. Als je er achter komt welke Experia WiFi de master is, weet je meteen ook wat het beheerderswachtwoord is. Hier vind je meer over de Experia WiFi's en welk apparaat de master wordt. 


@Alexandra Bedankt voor de tip, klinkt aannemelijk. Heb ze alle drie geprobeerd, zonder succes. :(


@Nick83 Ja, zowel met het aangepaste ww als het ww wat op de experia wifi extender staat die blauw gaat knipperen. 

 

Helaas..... ((

Je kunt beter die app maar even niet gebruiken en eerst zorgen dat je op de versterkers in kunt liggen via http://192.168.2.150.

Lukt dat niet, reset ze dan. Na resetten sluit je er eerst 1 aan. Daar dan op in loggen met het Web Password wat op het voetje staat.

 


@Nick83 Zowel app als via de link werkt het inloggen niet. Dat resetten  snap ik, heb ik al een aantal keer gedaan. Ik wil gewoon niet weer dat ik na een aantal weken de stappen weer kan herhalen. ))


Hoelang houd u de resetknop vast bij resetten? 🤔


@pmevertsen We hebben geen nieuwe reactie meer van je gezien, ben je er nog uit gekomen? Zo niet, heb je de laatste vraag van Nick nog gezien? Laat het gerust weten als je hier hulp bij kunt gebruiken.


@Alexandra Ik heb contact gehad met apps@kpn.com. Daar heb ik een aantal tips gehad en uit geprobeert. 

- Controleren of Experia Wifi versterkers de juiste fireware hadden. De fireware was de laatste versie. 

- Alle andere Experia Wifi versterkers uitzetten zodat de oorspronkelijke Experia wifi versterker weer Master zou worden. Dit werkte niet, kon uiteindelijk helemaal het netwerk niet meer bereiken. 

Daarna maar voor de 6de keer alles opnieuw ingesteld. 

@Nick83 Ik houd de reset knop in totdat alle lampjes oplichten, plusminus 10/15 sec.

Mvg, 

Pascal