Skip to main content

Hoi, 

Laatste paar weken ervaar ik dat mijn wifi (en router) steeds regelmatig uitvalt. Ik maak gebruik van de box 12 en ik heb de nieuwste versie van de software. Ik weet niet wanneer ik deze nieuwe software versie kreeg maar ik neem aan dat het kort voor de storingen gebeurt is. Ik ben nu eenmaal benieuwd of het mogelijk is om deze software terug te zetten naar een oudere versie zonder storingen?.

Graag hoor ik snel van jullie terug!

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

Niet zo handig @Oskar_J 🙁

Je geeft aan dat je router ook uitvalt, hoe bedoel je dat precies? Werkt helemaal niks meer op zo'n moment , dus ook de eventuele bekabelde internetverbinding en je interactieve tv?

En wat gebeurt er precies met je Box 12 op zo'n moment? Zijn alle lampjes uit of branden ze in een andere kleur of iets dergelijks? 

Zou je ook je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kunnen we even met je meekijken naar je verbinding!


 

En wat gebeurt er precies met je Box 12 op zo'n moment? Zijn alle lampjes uit of branden ze in een andere kleur of iets dergelijks? 

 

Dankje voor het snelle antwoord! Het gebeurt regelematig, op zo’n moment beginnen de internet en wifi lampjes snel te knipperen. Zo’n moment duurt circa 2/3 minuten, soms sneller soms veel langer. Dit stoort me vooral bij mijn werk dus ik zou graag z.s.m kunnen oplossen. 

 

Ik heb al vaak geprobeerd om op andere wifi-kanalen te switchen door op mijn modem in de instellingen te rommelen maar het bleek geen effect te hebben. Vervolgens heb ik de modem gereset naar fabrische instellingen en alsnog geen effect. Ik las op de forum dat meerdere mensen zulke problemen hebben met de nieuwe software versie en ik denk dus dat dat ook de oorzaak hierbij is. 

Ik hoop dat het voor nu helder is !

Groeten.


Nouzeg, jouw snelle antwoord op mijn snelle antwoord is niet helemaal goed ingeladen @Oskar_J en daardoor zie ik hem nu pas, mijn excuus!

Als ik je lijn nu doormeet, kom ik wel iets tegen dat niet helemaal goed lijkt, maar dat kan ook veroorzaakte worden doordat je zelf met het modem aan de slag bent gegaan. Ik zie dat je vanmiddag via een andere weg contact met ons hebt gezocht, wat is er toen allemaal besproken en getest?

 


Geen probleem @Maja_ !

Ik had meerdere keren met KPN gebeld en iemand gaf mij aan om mijn modem te restarten, zo kon ze de modem updaten. Echter heeft dat niks geholpen, vervolgens belde ik weer en er werd tegen mij gezegd dat het te druk is op mijn modem. Vind ik vreemd want er is geen extra apparaat aangesloten en mijn wifi werkte prima. 


Ah, je hebt hem 1 keer herstart dus? Dat verklaart niet het resultaat dat uit mijn meting kwam, dus ik wil dit toch even samen met jou verder onderzoeken!

De verbinding valt om de haverklap weg en de kans is groot dat dit aan de aansluitsituatie ligt, aangezien het signaal totaan het KPN punt in de muur wel goed is. Het gaat dus pas mis bij jou thuis. Jouw modem, hoe is die aangesloten op de KPN aansluiting in de muur? Is dat door middel van een rechtstreekse kabel of kom je onderweg nog een kastje tegen?

Als het wel een rechtstreekse kabel is, hoe lang is die dan ongeveer? En is dat een ronde of platte/ovale kabel? Zou je ook de stekkertje uit zowel het modem als het KPN punt in de muur willen halen, en daarna weer goed stevig vast willen klikken?


Hah, dat dacht ik dus ook! Er zit inderdaad nog een kastje ertussen die mijn DSL kabel verbindt met de KPN punt.

Mijn DSL kabel is plat en circa 15 meter. Ik ga dan nu deze kabels proberen uit te halen en weer erin steken.


Oei, 15 meter is wel aan de lange kant @Oskar_J 😮 Wij adviseren bij jouw type verbinding om het modem met een ronde kabel, rechtstreeks aan te sluiten op het punt in de muur en dan liever niet met een kabel die langer is dan 2 meter 😅

Kan je me iets meer vertellen over de situatie bij jou thuis? Aangezien het nog een platte kabel betreft én er nog een kastje tussen zit, heb ik het vermoeden dat dit erg lang geleden aangesloten is op deze manier waardoor de gebruikte kabel ‘op leeftijd’ is. En dat kastje, zijn daar 2 of 3 kabels in geklikt? En staat het modem ook echt zo ver bij het aansluitpunt vandaan?

Hoor het allemaal graag!

 


Ja @Maja_  het is redelijk lang geleden aangesloten 😅 In mijn vermoedens minimaal 10 jaar. Op het kastje zijn 2 kabels aangesloten, inclusief die van mij. 

Ik leef in een rijtjes huis en we trekken het kabel dus van de trap naar ons appartement. Ik ga wel in overleg kijken of ik iets hieraan kan veranderen.

Ik had ondertussen een ethernet kabel aangesloten op mijn laptop en sindsdien lijkt het internet veel minder te stotteren. Zowel op mijn laptop als op mijn wifi apparaten. Ik weet niet of dit simpelweg toevallig gebeurd is, of dat dit echt van invloed kon zijn. 

Groeten!


We zijn nu ruim een week verder: gaat het nog steeds een stuk beter met je verbinding @Oskar_J? Hoor het graag! 😊