Skip to main content

Ook hier de laatste weken veel problemen met 4G buitengebied. Modem 4G is recent vervangen, buitenantenne aangeschaft, monteur heeft aansluiting ADSL onder handen genomen. Werkte eerst prima, sinds enkele weken diverse malen met de WiFi manager, harde reset van de beide modems weer redelijke ontvangst gekregen. Gisteravond is op afstand een reboot van de Xperia box gedaan. Internet weer prima, zojuist weer geen 4G ondersteuning, terwijl 4G alles blauw heeft (3x lampjes ontvangst)

Xperia weer reset gegeven, nu weer 4G ondersteuning, wordt hier wel een beetje moedeloos van. 

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Kan je iets meer vertellen over de problemen?


Beste @House64, welkom terug! Dit klinkt heel vervelend 😞. Hoe zit het met de lampjes op de Experia Box? Branden degene die moeten branden, ook allemaal? Verder ben ik inderdaad ook benieuwd naar wat je precies ervaart. Valt het weg, is het langzaam? 


@Marcia de lampjes branden allen naar behoren (op beide modems)

Mijn zoon klaagt dat internet regelmatig wegvalt (gamer) afgelopen week liep YouTube diverse keren vast. Een speedtest laat dan zien dat we upload/ download snelheid hebben die wij voorheen op alleen de ADSL lijn hadden (ong. 4 mb/s) 

Na de laatste reset van de Xperiabox en gebruik van de Wifimanager lijkt het weer iets beter te gaan maar er is al enkele malen weer geklaagd dat er slechte WiFi is. 

Afgelopen zomer heb ik een nieuw 4g modem gekregen, ik heb zelf de buitenantenne erbij gekocht. Maanden goed internet gehad nu de laatste maand slechte wifi.

De ADSL lijn en aansluiting heeft een monteur aangepakt. Zelf heb ik een nieuwe datalijn naar mijn woning gelegd...monteur heeft deze bekeken en goedgekeurd. (Ook afgelopen zomer)


Maar zeg je nou dat het 4g modem niets doet?


@Joep het 4G modem heeft alles gewoon op blauw staan maar het gemeten signaal is de hoogte van alleen de ADSL lijn...tenminste als wij weer een dip in de wifi hebben.


Wat is de snelheid als je meet met een bekabelde pc of laptop?


Wat is de snelheid als je meet met een bekabelde pc of laptop?

Hier ben ik ook benieuwd naar, @House64. Ik zie dat de dekking niet optimaal is op jouw locatie, maar in combinatie met de buitenantenne zou dit toch gewoon moeten werken. Je geeft ook aan dat alle lampjes op het 4G-modem branden, dus dat zou voldoende moeten zijn. 


Dit is momenteel de test, bekabeld. Ziet er nu erg goed uit maar internet valt regelmatig voor enkele seconden uit. Bij games is dit ergelijk, vaak weer moeten herstarten. Deze waarden pas sinds deze week (update gedraaid?), nog nooit zo goed geweest. Blijft alleen het probleem van dat korte uitvallen.


Ha @House64, vanwege vakantie en ziekte was ik er even niet. Nu ben ik wel benieuwd of het de afgelopen weken steeds weg is blijven vallen of dat het nu wel stabiel is?Â