Skip to main content

Een maand lang krijg ik allerlei reclame waarmee jullie me proberen te verleiden over te stappen naar glasvezel en nu is ineens mijn ping snelheid drastisch omlaag gegaan. Eigenlijk moet iemand eens naar de rechter stappen, ik betaal nog steeds hetzelfde voor mijn abonnement.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Hoe kom je tot die conclusie?

Het is natuurlijk niet zo dat KPN jouw ping snelheid zomaar zal verlagen, dat mogen ze wettelijk ook helemaal niet en dan doen ze dan ook niet.

Weet je overigens dat je voor een glasvezelabonnement precies hetzelfde betaalt als voor het overeenkomstige abonnement via koper.

Weet je dat glasvezel veel stabieler is dan koper en dat, indien je ook TV afneemt, je dan de HD"Glas" zenders zult ontvangen die een betere kwaliteit hebben dan de "gewone" HD zenders?

Ik heb al vele jaren een glasabonnement en ik zou ook nooit meer anders willen.


Bent u nu klant bij een andere provider die niet op glasvezel levert of waarbij glasvezel duurder is?

Glasvezel is de vervanger voor de oude telefoonkabel. Deze ligt er mogenlijk al 40 of 50 jaar ofzo en word steeds slechter. Dat merk je aan de snelheid en stabiliteit. Op plekken waar nu al reeds glasvezel ligt zal KPN op den duur de telefoonkabel laten vervallen. Er word waarschijnlijk nu al niet meer dan echt alleen het hoogst nodige onderhoud aan gedaan. Dat uw ping omhoog gaat zou zo maar eens daar door kunnen komen.


Wat een mooie reacties. 
uteraard ken ik de voordelen cab glasvezel. Ik heb gewoon een abonnement bij KPN en woon op een locatie waar ze het niet voor elkaar krijgen glasvezel de woning in te krijgen. In mijn vorige woning was het internet op glas.

Hoe ik weet dat de Ping omhoog is gegaan. Omdat het voor

mijn werk van belang is en het dus gemonitord wordt. Vandaar dat ook duidelijk is dat dit van de 1 op de andere dag aangepast is. En nee, geen probleem met routers oid. 


krijgt reageerder 1 betaald door KPN om zo’n reactie te plaatsen of is dit automatisch gegenereerd?


Waarom krijgen ze het niet voor elkaar om glasvezel binnen te krijgen?


Hoe ik weet dat de Ping omhoog is gegaan. Omdat het voor mijn werk van belang is en het dus gemonitord wordt. 

Het kan natuurlijk best dat de ping omhoog is gegaan omdat er ergens op het pad een bottleneck is ontstaan. 

Het is echter onzinnig om te denken dat KPN dit doelbewust zou doen om jou op glasvezel te krijgen.

Heb je al eens een trace route of pingplot gemaakt om te kijken vanaf waar op de route de ping tijden hoger worden?