Skip to main content

Goedendag!

 

Wij zitten nu 1.5 week bij kpn en ik heb zo mijn vragen over internet verbinding. 

Als ik mijn internet test op mijn laptop zit ik gemiddeld 490/510 download/upload snelheid.

Hier is niks op aan te merken helaas is het anders op mijn playstation 4, Op mijn ps4 haal ik (meestal een snelheid vaan 300/400 download en 200 upload. Waar opzich helemaal niks mis mee is dacht ik.

Als ik games speel zoals fifa 20 loopt me game vaak vast in fifa noemen we dit (speed up lagg) je game staat dan even stil en in eens laad hij heel erg snel. We hebben hiervoor ziggo abonnement gehad met 250 mbit en 25 upload en had hier nooit last van?

Nou merk ik in avond wel eens dat internet op me ps4 heel laag staat zelfs rond de 45 mbit download en upload. Terwijl ik op me laptop nog altijd makkelik 500 mbit haal. op download dan in eens op me ps4 2 mb per seconden in plaats van  40/60. Ik heb dan wel is mijn kanaal veranderd van kpn netwerk maar dit mocht niet helpen.  Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor is want het is echt niet te doen. Ik maak gebruik van krachtige cat 7 kabel 10.000 mbps van 3 meter.

Wij zitten nu 2 weken bij kpn en ik heb zo mijn vragen over internet verbinding. 

Als ik mijn internet test op mijn laptop zit ik gemiddeld 490/510 download/upload snelheid.

Hier is niks op aan te merken helaas is het anders op mijn playstation 4, Op mijn ps4 haal ik (meestal een snelheid vaan 300/400 download en 200 upload. Waar op zich helemaal niks mis mee is dacht ik.

Als ik games speel zoals fifa 20 loopt me game vaak vast in fifa noemen we dit (speed up lagg) je game staat dan even stil en in eens laad hij heel erg snel. We hebben hiervoor ziggo abonnement gehad met 250 mbit en 25 upload en had hier nooit last van?

Hoe kan ik laggen met 500 mbit en niet met 250 mbit op andere provider? Zijn instellingen niet goed?

Ik heb alles al geprobeerd om het op te lossen niks helpt? (dmz, upnp, port forwarding) 

Helaas heeft niks geholpen betekent dit dat ik altijd met lagg moet gamen?

Of zijn er nog meer opties? Het is toch raar om te laggen met glasvezel en snelle internet verbinding? we hebben v12 modem.

Ja ik speel met cat 7 10.000 mah 3 meter lan kabel.

Admin: dubbele post. Topics samengevoegd.


@elvis2000 Welkom op het forum. Wat irritant dat je last hebt van lag of een wegvallende verbinding tijdens het gamen. Nu moet ik zeggen dat de speedtest van de Playstation niet altijd even stabiel is, vooral niet als er ook andere processen op de achtergrond draaien. Is de Playstation overigens direct aangesloten op de Experiabox of zit hier nog iets tussen? Zou je voor mij ook je forumprofiel willen invullen en het mij kunnen laten weten als dit is gelukt? Dan kan ik je gegevens er bij pakken wanneer nodig. 


@Rutger_ Goedendag, Ja het is me inderdaad opgevallen dat het niet even stabiel is op ps4 komt vooral omdat die ook weer op servers draaien, Wilt overigens niet zeggen dat je dan kan mag laggen. Ja me ps4 is direct aangesloten op de experia box v12. Als goed is is het ingevuld! 


@elvis2000 Dat klopt inderdaad, je zou uiteraard geen lag mogen ervaren. Is het probleem er alleen bij FIFA of ook bij andere games? Ik moet zeggen dat lag vaak nogal ongrijpbaar is en het lastig is om dit op te lossen. Wellicht dat @wjb hier ook kan ondersteunen. Ook zou je eens een kijkje kunnen nemen in dit topic


Nou merk ik in avond wel eens dat internet op me ps4 heel laag staat zelfs rond de 45 mbit download en upload. Terwijl ik op me laptop nog altijd makkelik 500 mbit haal. op download dan in eens op me ps4 2 mb per seconden in plaats van  40/60. Ik heb dan wel is mijn kanaal veranderd van kpn netwerk maar dit mocht niet helpen.  

Bedoel je daarmee te zeggen dat jouw Playstation via wifi verbonden is/was?


Sommige mensen denken dat WiFi over een kabel gaat...


Nou merk ik in avond wel eens dat internet op me ps4 heel laag staat zelfs rond de 45 mbit download en upload. Terwijl ik op me laptop nog altijd makkelik 500 mbit haal. op download dan in eens op me ps4 2 mb per seconden in plaats van  40/60. Ik heb dan wel is mijn kanaal veranderd van kpn netwerk maar dit mocht niet helpen.  

Bedoel je daarmee te zeggen dat jouw Playstation via wifi verbonden is/was?

@wjb  Nee in de middag haal ik altijd wel rond de 350 a 450 mbit en in avond na 7 uur ongeveer komt hij niet hoger dan 45 mbit. dan heb ik wel is gekeken of op wifi dan er overheen gaat met kanaal veranderen maar dan blijft hij ook op de 45 mbit staan. Denk persoonlijk dat dit aan sony ligt maar het maakt niet veel uit want als ik 400 mbit heb lagg ik ook nog altijd. @Rutger_ Ik speel persoonlijk bijna alleen maar fifa maar heb wel is gta gedaan en dan heb ik er ook last van maar veel minder. Ik heb in mijn agenda november staan dat ps5 binnen gehaald moet worden maar als me games blijven vast lopen zie ik daar persoonlijk geen voordeel in. @Nick83 haha nee weet dat wifi niet via kabel gaat maar als je je kanaal veranderd waar minder druk is zou het ook effect op kabel moeten hebben + ik probeer natuurlijk alles om dit op te lossen.


 ...weet dat wifi niet via kabel gaat maar als je je kanaal veranderd waar minder druk is zou het ook effect op kabel moeten hebben

Dat heeft geen enkel effect op de via de kabel haalbare snelheid.


 ...weet dat wifi niet via kabel gaat maar als je je kanaal veranderd waar minder druk is zou het ook effect op kabel moeten hebben

Dat heeft geen enkel effect op de via de kabel haalbare snelheid.

oh dacht dat. Misschien techdesk me nog kan helpen dan.


@elvis2000 Ik zie dat er contact is geweest met mijn collega’s en dat er een nieuw modem toegestuurd is. Heb je deze al binnen of komt deze na het weekend? En zou je mij kunnen laten weten of het daar beter van geworden is? 


@Rutger_ Hij is al binnen zal komende dagen even testen kijken of het beter is geworden of opgelost is.


@Rutger_ Zoals ik nu merk is het helaas niet beter geworden en blijft me game vast lopen.

https://vimeo.com/user122844312/review/455887254/aa845befe2

Hier video geupload waar ik precies last van heb.


De link naar dat filmpje lijkt niet te werken.


@wjb 

heb hem dan maar even op youtube gezet 


Ik vraag me af of dit lag is of dat de oorzaak hier elders gezocht moet worden.

Voor lag is de pauze eigenlijk veel te lang.

Er zijn overigens meerdere berichten van dit fenomeen vanuit spelers van over de hele wereld.

Heb je hierover al contact gehad met Electronic Arts?


@wjb Dit noemen ze speed up lagg. Omdat fifa de game dan niet gelijk meer loop met andere spelers wordt je  beeld versneld en in die tijd spelen de andere door meeste games bij lagg wordt het geteleporteerd naar volgende punt, maar fifa laat als nog alles zien en daarom blijft dit lange tijd duren. Hierdoor is het bijna onmogelijk om nog fifa te spelen voor mij.

Ik heb contact gehad met Electronic Arts die hebben dus gezegd porten te openen maar omdat upnp zelfde is heb ik dat maar gedaan. Later weer contact gehad met ea ze hebben me een test laten uitvoeren om te kijken waar het probleem lag.

Ze konden zien dat ik last heb van packet loss 3 packets komen niet aan en ea vertelde me dat alleen je provider dit op kon lossen. Ik heb dus ook gebeld maar helaas hadden ze hier geen verstand van. ik heb nu dus 3 weken kpn hiervoor ziggo en heb dit probleem toen nooit gehad.


 Ze konden zien dat ik last heb van packet loss 3 packets komen niet aan en ea vertelde me dat alleen je provider dit op kon lossen.

Hebben ze je dan kunnen vertellen waar die packet loss op zou treden want met die trace in jouw vorige bericht is helemaal niets mis. Dat daar 3 hops niet reageren op ping requests is hun goed recht en dan zie je dus 100% packet loss maar dat zegt helemaal niets over de werking van de verbinding.


@wjb Helaas niet ze vertelde dat dit zou moeten sturen naar provider en die wel zouden weten. Als dat niks zegt over de verbinding dat weet ik eerlijk gezegd niet meer waar het vandaan komt.

Als ik alles nu beetje beschrijf.

-upnp helpt niet

-port forwarding helpt niet

-dmz helpt niet

-modem vervangen helpt niet

Dan weet ik eerlijk gezegd niks meer te bedenken wat het probleem zou kunnen oplossen.

Dan wordt het maar gewoon hoop van zegen dat het minder wordt op de ps5 of fifa 21 maar kan me niet voorstellen dat probleem dan in eens is verdwenen.


Helaas niet ze vertelde dat dit zou moeten sturen naar provider en die wel zouden weten. Als dat niks zegt over de verbinding dat weet ik eerlijk gezegd niet meer waar het vandaan komt.

Het zegt inderdaad helemaal niets over de werking van de verbinding. Die trace is een simpele trace route en die stuurt dus een aantal pings naar elke hop op de route naar de server. Als zo'n hop niet reageert op die ping requests dan zie je dat dus als packetloss maar weet dat een server helemaal niet hoeft te reageren op een ping request. Sommige hops zijn ingericht om nooit te reageren (100% packet loss) en andere zijn ingericht om vanaf een bepaalde workload niet meer te reageren waarbij er een percentage weergegeven wordt die afhankelijk kan zijn van de workload. Hops die een 100% packet loss geven moet je gewoon negeren die zeggen helemaal niets. Hops die een ander percentage tonen zouden kunnen duiden op een bottleneck in de route maar ook dan zie je vrijwel altijd dat de responsetijden van alle achterliggende hops hoger zijn.

 

Wel lijkt de route vrij lang maar ik weet ook niet waar het spel gehost wordt.

Ook weet ik niet of KPN dedicated routes heeft naar de EA hosts voor Fifa maar anders is dat iets waar KPN naar zou kunnen kijken.

 

De oorzaak van dit issue zit met tot aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet in jouw thuisnetwerk dus aanpassingen in UPnP, port-forwarding, DMZ en "modem" zullen niets opleveren.


@elvis2000 en @wjb Wat jammer dat een nieuwe Experiabox het probleem niet opgelost heeft. Dit was natuurlijk mooi geweest. Of hij dedicated routes naar de EA servers hebben durf ik niet direct te zeggen. Dit ga ik uitzoeken. Zodra ik meer info heb zal ik dit hier delen!


@wjb @Rutger_ Dan zou ik alles maar even afwachten als ik verder niks meer kan proberen.

vandaag vriend gesproken heeft al tijdje kpn zelfs geen experia box heeft 100 mbit download en 10 mbit upload en heeft nooit lagg. Heel raar.


Neem een Fritzbox 7590, Veel beter dan de experia box.


​​​​​vandaag vriend gesproken heeft al tijdje kpn zelfs geen experia box heeft 100 mbit download en 10 mbit upload en heeft nooit lagg. Heel raar.

Heeft jouw vriend ook glasvezel?


@wjb nee geen glasvezel 


@LeonMasterSword Misschien wel maar dit hoort ook gewoon te werken.