Skip to main content

Goedendag!

 

Wij zitten nu 1.5 week bij kpn en ik heb zo mijn vragen over internet verbinding. 

Als ik mijn internet test op mijn laptop zit ik gemiddeld 490/510 download/upload snelheid.

Hier is niks op aan te merken helaas is het anders op mijn playstation 4, Op mijn ps4 haal ik (meestal een snelheid vaan 300/400 download en 200 upload. Waar opzich helemaal niks mis mee is dacht ik.

Als ik games speel zoals fifa 20 loopt me game vaak vast in fifa noemen we dit (speed up lagg) je game staat dan even stil en in eens laad hij heel erg snel. We hebben hiervoor ziggo abonnement gehad met 250 mbit en 25 upload en had hier nooit last van?

Nou merk ik in avond wel eens dat internet op me ps4 heel laag staat zelfs rond de 45 mbit download en upload. Terwijl ik op me laptop nog altijd makkelik 500 mbit haal. op download dan in eens op me ps4 2 mb per seconden in plaats van  40/60. Ik heb dan wel is mijn kanaal veranderd van kpn netwerk maar dit mocht niet helpen.  Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor is want het is echt niet te doen. Ik maak gebruik van krachtige cat 7 kabel 10.000 mbps van 3 meter.

@wjb nee geen glasvezel 

Dan zou de routering dus heel anders kunnen zijn.

Dit zou je kunnen controleren door jouw vriend ook een trace route te laten doen en die te vergelijken met die van jou.


Hij woont aardig ver weg uur rijden ongeveer en hij heeft er weinig tot geen verstand van nog al lastig helaas. Anders zeker gedaan.


@elvis2000 @wjb Er zijn inderdaad dedicated routes naar de EA servers, hier lijkt niet direct iets mee aan de hand te zijn. Ik durf dan ook niet te zeggen waar dit probleem vandaan kan komen.


@Rutger_ Dan zou ik maar afwachten of ik dit blijf houden op fifa 21 en op de ps5.


ik had precies het zelfde probleem maar dan juist bij ziggo ik had een ps4 pro met een 1tb hdd en het verhielp mij een nieuwe SSD te halen of wat je doet is HDD resetten op een computer en dan in je ps4 zetten want op een of een andere manier hdd in ps4 resetten werkte niet voor mij maar bij wij was de issue gewoon de hdd echt apart