Skip to main content

Wij gebruiken momenteel het KPN (glasvezel) aparatuur van de vorige bewoners. Vandaag kregen wij het KPN aparatuur binnen voor ons eigen abonnement. Ik heb het e.e.a. alvast aangesloten maar het glasvezel kastje krijgt geen connectie. Blijft knipperen op “Connecting”. Oude glasvezel kastje weer aangesloten en dan werkt het wel. Wat kunnen wij hieraan doen? Gezien de vorige bewoner zijn aparatuur graag terug wil sturen en wij niet zonder internet kunnen/willen zitten.

Ojee @Rémon Remmers, wat een nare situatie zo 🙁 Ik snap zowel jou als de vorige bewoner, maar ben wel benieuwd wat je precies bedoelt met het glasvezelkastje? Bedoel je daar het modem mee? Of de KPN aansluiting die aan de muur zit? Het aansluitpunt hoort bij de woning en moet aangesloten blijven, tenzij de vorige bewoner er ooit voor gekozen heeft om hiervoor eigen apparatuur te installeren. Zou je hier een foto kunnen plaatsen van het kastje dat je bedoelt?


 

Oude glasvezel kastje weer aangesloten en dan werkt het wel. .

 

Dat glasvelkastje moet gewoon blijven zitten. Die moet de oude bewoner ook helemaal niet meenemen of terugsturen. Die hoort gewoon de glasvelaansluiting van de woning.

Lijkt me dus een Xgspon verbinding. Zo'n kastje word geactiveerd voor een specifiek adres. Een nieuwe erop schuiven gaat niet werken zonder activatiecode.

 


Bijgevoegd de foto’s. Op foto één is de huidige situatie en foto 2 is het kastje die wij vandaag voor ons abonnement geleverd hebben gekregen.

Op dit moment heeft de vorige bewoner een lagere internet snelheid dan die wij hebben aangevraagd in ons abonnement. Ik neem aan dat we op de dag wanneer het abonnement ingaat het e.e.a. moeten herstarten?

Huidige situatie
Geleverd kastje

 


Dat is inderdaad een kastje van de laatste generatie waarover (in de toekomst) hogere snelheden geleverd kunnen worden. Daarvoor zal dan het kastje geplaatst moet worden op de dag dat jouw abonnement start op dit adres.


Dat is inderdaad een kastje van de laatste generatie waarover (in de toekomst) hogere snelheden geleverd kunnen worden. Daarvoor zal dan het kastje geplaatst moet worden op de dag dat jouw abonnement start op dit adres.

Dan zal het kastje wel geactiveerd worden? Of kan ik de huidige gewoon blijven gebruiken?


Aangezien het nieuwe kastje meer toekomst klaar is zou deze wel plaatsen. Ik doen nog even navraag of er nog aanvullende stappen genomen dienen te worden. Ik kom hier op terug.


Aangezien het nieuwe kastje meer toekomst klaar is zou deze wel plaatsen. Ik doen nog even navraag of er nog aanvullende stappen genomen dienen te worden. Ik kom hier op terug.

Bedankt alvast. Moeten we vrijdag het e.e.a. ook nog herstarten om de verhoogde snelheid te krijgen die bij ons abonnement hoort?


Dat zou automatisch moeten gebeuren door de centrale. Mocht je twijfelen of toch hulp nodig hebben dan kun je altijd bellen met 0800-0402. Dan boeken mijn collega's een monteur voor je in. Dat kun je ook uit voorzorg doen natuurlijk.


Dat zou automatisch moeten gebeuren door de centrale. Mocht je twijfelen of toch hulp nodig hebben dan kun je altijd bellen met 0800-0402. Dan boeken mijn collega's een monteur voor je in. Dat kun je ook uit voorzorg doen natuurlijk.

Helaas, wat ik al dacht is gebeurt. Afgelopen nacht om 2 uur is het abonnement van de vorige bewoner stop gezet (ook glasvezel) en ik zit sindsdien zonder internet omdat mijn abonnement niet geactiveerd wordt. Wat te doen? Ik heb vandaag 4 keer met de klantenservice gebeld en het antwoord was telkens “komt wel goed meneer”. Ik zie het somber in. Hoe kan dit asap opgelost worden? We hebben hierdoor ook geen TV. Maandag moet ik vanuit huis werken en hiervoor moet ik een werkende verbinding hebben. Een hotspot is helaas geen oplossing omdat het bereik van mijn huidige provider heel slecht is in het dorp. 


Dat zou automatisch moeten gebeuren door de centrale. Mocht je twijfelen of toch hulp nodig hebben dan kun je altijd bellen met 0800-0402. Dan boeken mijn collega's een monteur voor je in. Dat kun je ook uit voorzorg doen natuurlijk.

Helaas, wat ik al dacht is gebeurt. Afgelopen nacht om 2 uur is het abonnement van de vorige bewoner stop gezet (ook glasvezel) en ik zit sindsdien zonder internet omdat mijn abonnement niet geactiveerd wordt. Wat te doen? Ik heb vandaag 4 keer met de klantenservice gebeld en het antwoord was telkens “komt wel goed meneer”. Ik zie het somber in. Hoe kan dit asap opgelost worden? We hebben hierdoor ook geen TV. Maandag moet ik vanuit huis werken en hiervoor moet ik een werkende verbinding hebben. Een hotspot is helaas geen oplossing omdat het bereik van mijn huidige provider heel slecht is in het dorp. 

Ter aanvulling:

ingangsdatum van mijn abonnement is vandaag 18 november. 


Hallo @Rémon Remmers,

Je hebt nu helemaal geen verbinding meer? Ik zie in jou situatie dat de Nokia een GPON aansluiting betreft en jouw ONT een XGS-PON aansluiting.  Zit die Nokia er nog gewoon op momenteel en brand het lampje PON gewoon groen? 


Hallo @Rémon Remmers,

Je hebt nu helemaal geen verbinding meer? Ik zie in jou situatie dat de Nokia een GPON aansluiting betreft en jouw ONT een XGS-PON aansluiting.  Zit die Nokia er nog gewoon op momenteel en brand het lampje PON gewoon groen? 

Ik heb beide getest kastjes getest. Op de GPON blijft “pon” knipperen en bij het andere kastje het “connectie” lampje. En nee, helaas helemaal geen verbinding meer…


Hallo @Rémon Remmers,

Ik heb je topic even een heads up gegeven bij de moderators. Ik weet niet of ze wat voor je kunnen doen nu het weekend er tussen zit. 

Je had je forumprofiel verder wel al aangevuld met je gegevens?


Hoi @Rémon Remmers .  

@Remco_  werkt toevallig morgenvroeg dus die kan hier morgen met jou naar kijken.  (kan ook best zijn dat de verbinding na 23:59:59 gaat werken. Helaas is 18-11 een ruim begrip in de systemen) 

Ik heb geprobeerd om een gratis grote databundel op je mobiel te zetten maar je hebt een zakelijk abonnement. Dus dat gaat niet lukken.

Helaas kan ik vanavond niks voor je betekenen. 


Hallo @Rémon Remmers,

Ik heb je topic even een heads up gegeven bij de moderators. Ik weet niet of ze wat voor je kunnen doen nu het weekend er tussen zit. 

Je had je forumprofiel verder wel al aangevuld met je gegevens?

Ja, had ik al gedaan. Als het goed is zijn deze zichtbaar. 
 

Ik baal hier enorm van. Na contact te hebben gehad via het forum en meerdere keren met de klantenservice is het gewoon niet goed gegaan. Hopelijk is er snel een oplossing. 


Hoi @Rémon Remmers .  

@Remco_  werkt toevallig morgenvroeg dus die kan hier morgen met jou naar kijken.  (kan ook best zijn dat de verbinding na 23:59:59 gaat werken. Helaas is 18-11 een ruim begrip in de systemen) 

Ik heb geprobeerd om een gratis grote databundel op je mobiel te zetten maar je hebt een zakelijk abonnement. Dus dat gaat niet lukken.

Helaas kan ik vanavond niks voor je betekenen. 

Bedankt voor je reactie. Ik zal het morgenvroeg  testen en laten weten of het werkt. 


Hoi @Rémon Remmers .  

@Remco_  werkt toevallig morgenvroeg dus die kan hier morgen met jou naar kijken.  (kan ook best zijn dat de verbinding na 23:59:59 gaat werken. Helaas is 18-11 een ruim begrip in de systemen) 

Ik heb geprobeerd om een gratis grote databundel op je mobiel te zetten maar je hebt een zakelijk abonnement. Dus dat gaat niet lukken.

Helaas kan ik vanavond niks voor je betekenen. 

Helaas, beide kastjes zojuist 10 minuten aangesloten gehad. Geen connectie. 
 

@Remco_ heb jij nog een idee? Mijn abonnement moet gewoon geactiveerd worden. De glasvezel aansluiting zelf werkt prima gezien we ook verbinding met het abonnement van de vorige bewoners over glasvezel.


@Rémon Remmers Dat is inderdaad bijzonder spijtig. De order was aangemerkt als doe-het-zelf en zoals je aangeeft is de infrastructuur aanwezig. Ik kan dit op dit moment niet vlot trekken maar ik zie dat je net  contact hebt gehad met de klantenservice. Er is nu een ticket aangemaakt voor ons Backoffice team om te kijken waar het verkeerd gaat. Ik vrees alleen dat dit dan op zijn vroegst maandag zal zijn. Heb je los van het zakelijke abonnement nog andere mobiele abonnementen van KPN in huis? Dan kan ik daar een noodbundel op activeren.


@Rémon Remmers Dat is inderdaad bijzonder spijtig. De order was aangemerkt als doe-het-zelf en zoals je aangeeft is de infrastructuur aanwezig. Ik kan dit op dit moment niet vlot trekken maar ik zie dat je net  contact hebt gehad met de klantenservice. Er is nu een ticket aangemaakt voor ons Backoffice team om te kijken waar het verkeerd gaat. Ik vrees alleen dat dit dan op zijn vroegst maandag zal zijn. Heb je los van het zakelijke abonnement nog andere mobiele abonnementen van KPN in huis? Dan kan ik daar een noodbundel op activeren.

Jammer. Nee, ik heb één mobiel (privé) abonnement bij een andere provider waar we hier bijna geen bereik mee hebben. Nemen ze zelf contact met mij op maandag of moet ik hier in de loop van de dag achteraan? 


Ik heb niet direct inzicht in hun agenda of werkvoorraad maar ze nemen contact met jou op. Ik zal het maandag ook even naar de status kijken.


Helaas nog geen reactie ontvangen van de backoffice. En ook nog steeds geen bericht dat de aansluitdatum vertraagd/uigesteld is. Wel krijgen we na lang zeuren aan de telefoon gisteren een noodpakket opgestuurd. Dan kunnen we in ieder geval weer vanuit huis aan het werk.

 

@Remco_ Zou je nog eens naar de status kunnen kijken? Het enige wat moet gebeuren is ons abonnement actief maken. De glasvezel aansluiting zelf werkt naar behoren. Ik kan mij niet voorstellen dat dit zo lang moet duren…


@Remco_ Ik heb gekeken en ik zie nog geen update staan. Ik heb een toevoeging in de melding gezet met het verzoek om contact met je op te nemen!


Het is gelukt, we zijn online! Ons internet is geactiveerd. Het glasvezelkastje moest d.m.v. het serienummer nog geactiveerd worden.

 

 


@Rémon Remmers Kijk dat zijn goede berichten. Wat vreemd dat die dan toch in eerste instantie aangemerkt stond als DHZ. Ik ben blij dat alles nu werkt en mijn excuses dat dit dan wat voeten in de aarde heeft gehad. Ik wens je een fijne dag en post gerust nog even een bericht als ik nog iets kan doen.