Skip to main content

@Thomas ik heb sinds kort hetzelfde probleem. 
wifipunt brand ineens boven op de gang oranje en krijg het lampje niet op groen. 
Reset gedaan, opnieuw geïnstalleerd, omgewisseld etc etc. Niets werkt, dat terwijl het een hele jaar altijd keurig op groen stond en ik niets aan de situatie veranderd heb.

kan het aan de antenne liggen?

als ik de tweede WiFi punt beneden paar meter verder aansluit, dan wordt die wel groen. 
 

het bereik onderling is ineens aanzienlijk minder. Zelfs halverwege op de trap en de gang blijft oranje.

hebben jullie een oplossing? Wellicht nieuwe WiFi punt en is één antenne stuk? Zitten volgens mij meerdere antennes in zo’n punt.

 

*admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

In combinatie met welke modem is dit, de v10a? Want dan zou je het 1e superwifipunt een flink stuk van je modem af moeten zetten.


Ja de v10a, maar de hele straat bij mij heeft KPN glasvezel (nieuwbouw) en allemaal super wifipunten en zij hebben nergens last van. Ook bij mij deed die het ruim een jaar goed tot voor kort. Verder zit de modem in de meterkast (geen andere optie) Dus ik kan de modem niet ergens anders neerzetten, dan moet die op de vloer en de deur van de meterkast open. 


Ja ok maar de buren kunnen andere type modems hebben. De v10a heeft juist een software update gehad waardoor zijn eigen wifi ook in het mesh verhaal mee gaat doen. Als er dan een superwifi vlak naast hangt, kan dat elkaar juist verstoren. Kan verklaren waarom de 2e superwifi boven geen goed signaal meer krijgt, omdat er 2 door elkaar lopen. 

Heb je de  mogelijkheid (kabel) om de eerste superwifi te verplaatsen?

Is me trouwens nog niet helemaal duidelijk of ze sinds de update allemaal draadloos kunnen of nog steeds de 1e aan een kabel. Hoor daar verschillende berichten over.


Buren hebben hetzelfde kastje.

We hebben allemaal KPN besteld bij oplevering woning en dezelfde wifipunten. 

Wanneer is die software update gedaan? Wat ik niet begrijp is het volgende: als het 14 maanden perfect werkt, waarom nu niet? En de buurman heeft alles precies hetzelfde, zelfs dezelfde positie van de punten en dezelfde woning. Waarom bij mij werkt het niet? 

Kan een antenne niet kapot zijn? Meen dat er 4 antennes inzitten, wellicht als er 1 of 2 kapot zijn, dat kracht verliest?

Helaas kan ik mijn superwifi punt niet via kabel verplaatsen, 


Hoi @RandyWal

Je kan een kijkje nemen in dit topic: 

Als ik het goed heb begrepen kan je de Super Wifi nu los koppelen, de V10A wordt de nieuwe master (hoofd Wifi punt). Ik denk dat @DennisA78 gelijk heeft en de Super Wifi en de Experiabox elkaar nu in de weg zitten. 

Ja ok maar de buren kunnen andere type modems hebben. De v10a heeft juist een software update gehad waardoor zijn eigen wifi ook in het mesh verhaal mee gaat doen. Als er dan een superwifi vlak naast hangt, kan dat elkaar juist verstoren. Kan verklaren waarom de 2e superwifi boven geen goed signaal meer krijgt, omdat er 2 door elkaar lopen. 

Heb je de  mogelijkheid (kabel) om de eerste superwifi te verplaatsen?

 


Als het goed is is mijn V10A box ook geüpdatet. 

Gister de wifi punten opnieuw gerest en geinstalleerd.
Alleen ik moet nog altijd één wifi punt koppelen aan de modem met een kabel?

Als ik dat niet doe, dan wordt de punt altijd rood en maakt geen verbinding met het netwerk.

Waar kan dat aan liggen? Volgens een sms van kpn zou ik die update gehad moeten hebben. 


Als het goed is is mijn V10A box ook geüpdatet. 

Gister de wifi punten opnieuw gerest en geinstalleerd.
Alleen ik moet nog altijd één wifi punt koppelen aan de modem met een kabel?

Als ik dat niet doe, dan wordt de punt altijd rood en maakt geen verbinding met het netwerk.

Waar kan dat aan liggen? Volgens een sms van kpn zou ik die update gehad moeten hebben. 

 

Voor zo ver ik weet ligt het de v10a (hardware) zelf dat de 1e superwifi er niet los van kan. Echter door de update (software) doet de v10a wel mee met de superwifi’s en is dan nu ook een wifipunt. 

Wel zal de 1e superwifi op meer afstand van de v10a moeten staan, anders staan ze elkaar te verstoren.

 

Werken ze nu goed na het herinstalleren, en heb je de 1e verplaatst?


Hi @DennisA78 ,

In het bericht van KPN staat dat je nu beide wifi punten ergens in huis los kunt plaatsen.
Mijn modem zit in de meterkast, dus als die andere wifipunt verbonden moet blijven met een kabel, dan is voor mij alleen mogelijk om beide te plaatsen in de meterkast. Dus dicht bij elkaar.

KPN geeft aan: je kunt het superwifi punt dat naast je modem staat nu ergens anders in huis gebruiken.
Dan lijkt mij dat er geen kabel aan hoeft te zitten? Want dan veranderd er niets, voorheen kon je met kabel ook jouw eerste wifipunt elders plaatsen. 

Dus ik begrijp het niet helemaal? 
En nog steeds werkt het nu boven niet goed en springt die regelmartig op oranje. 

Wat mij verder opviel. Bij de instructies via de app thuis van KPN om een wifi punt aan te sluiten. Krijg je ook niet meer de instructie dat je die kabel erin moet laten. Dus ook de instructie met installeren is veranderd dat je nu dus blijkbaar geen kabel meer erin hoeft te laten zitten?
 

In herhaling:
Modem zit in meterkast, ik kan geen wifipunt bekabeld elders plaatsen.
Dus of bij elkaar in de meterkast en dan 1 boven.

 

Of allebei los en uit de meterkast en zoals ik het lees zou het zo moeten zijn?


"ergens anders in huis gebruiken" betekent niet direct zonder kabel. Ik weet niet precies hoe het er staat.

 

Maar voorheen hoorde de wifi van de v10a (en alle andere modems) uit te zijn. Omdat die niet goed mee deed met de superwifi’s. Om dan op te vangen plaats je dan de 1e superwifi bij het modem, anders heb je daar geen wifi. Na de update is je v10a ook een wifi mesh punt.

 

Kun je evt de wifi van de v10a nog uit doen? Knopje links 15sec ingedrukt houden. 

 


Hoi @DennisA78 en @RandyWal

Na de update is het mogelijk om de wifi punten los, zonder kabel aan te sluiten na de installatie. 


@Hanna_ @DennisA78 

dus geen kabel meer nodig? Had ik het toch goed begrepen wat kpn communiceerde.

dan rest nog altijd mijn vraag waarom de wifipunt steeds op rood blijft branden als ik het installeer? 
meerdere keren geprobeerd en blijft rood.

 

dus momenteel met kabel, dan is de eerste groen en 2e blijft oranje indien ik deze boven plaats. 
 

hebben jullie een oplossing?

ik vind wel bijzonder dat niet iedereen hetzelfde communiceert? En natuurlijk hoe ik dit kan oplossing. Zou fijn zijn als iemand mij verder kan helpen. 
 

 


 

@Hanna_ @DennisA78 

ik vind wel bijzonder dat niet iedereen hetzelfde communiceert? En natuurlijk hoe ik dit kan oplossing. Zou fijn zijn als iemand mij verder kan helpen. 
 

 

 

Omdat het nieuw is, en er verschillende ervaringen naar boven komen. Theorie is niet altijd praktijk.

 

 

Wat gebeurt er als je de WPS knop indrukt?

Dus links op de v10a, 4sec ingedrukt houden.

En dan op je 1e superwifi ook 4sec (kabel eruit halen)

Word ie dan uiteindelijk wel groen?


Hoi @RandyWal

Heb je wat aan de tips van @DennisA78 gehad? 

Wat gebeurt er als je de WPS knop indrukt?

Dus links op de v10a, 4sec ingedrukt houden.

En dan op je 1e superwifi ook 4sec (kabel eruit halen)

Word ie dan uiteindelijk wel groen?

 


Hoi @RandyWal

Heb je wat aan de tips van @DennisA78 gehad? 

Wat gebeurt er als je de WPS knop indrukt?

Dus links op de v10a, 4sec ingedrukt houden.

En dan op je 1e superwifi ook 4sec (kabel eruit halen)

Word ie dan uiteindelijk wel groen?

 

 

 

En anders

  • Alles loskoppelen, kabels eruit. 
  • V10a resetten 
  • Beide superwifi ook resetten 
  • Dan 1 superwifi aansluiten met kabel en 5 minuten laten gaan
  • Dan de 2e superwifi aansluiten met kabel en alles een kwartier met rust laten.
  • Thuisapp openen en verbinden (beheerderswachtwoord opnieuw instellen) en kijken of ze groen zijn en goed zijn ingesteld. Evt wifigegevens nog wijzigingen als je dit wilt.
  • Dan beide superwifi’s van de kabels los en kijken wat er dan gebeurt, 

 

Als het goed is, fungeert je v10a nu als 1e wifipunt, en heb je 2 (super)wifipunten om los te plaatsen.

 

 


Goedemiddag,

ik moet allebei de opties nog uitproberen.

het is niet bepaald mijn favoriete bezigheid. Alles deed het perfect en nu steeds aan het hanussen met dit. Helaas niet gebruiksvriendelijk vind ik, om er zo mee bezig te zijn.

ik hoop deze week er tijd voor vrij te maken.

laat het jullie weten  


@DennisA78 @Hanna_ 

zojuist beide wps 4 seconden ingedrukt en losgekoppeld. Helaas na een x periode oranje knipperen, gaat die weer op rood. 
 

dus alles resetten? 
die optie heb ik eerder gedaan dacht ik.

ga het deze week nogmaals proberen en anders?

De oplossing mag onderhand wel komen vind ik. Biedt kpn geen gratis monteur aan? Als dit allemaal niet werkt, want ik vind het op deze manier niet echt handig


Ja de v10a, maar de hele straat bij mij heeft KPN glasvezel (nieuwbouw) ...

Nieuwbouw. Recente nieuwbouw? Dan heb je toch wel een kabel naar boven toe leggen? Anders is er bij de bouw echt wel wat vergeten hoor.


 

De oplossing mag onderhand wel komen vind ik. Biedt kpn geen gratis monteur aan? Als dit allemaal niet werkt, want ik vind het op deze manier niet echt handig

Wifi behoort tot je eigen thuisnetwerk. Dat moet je zelf bekostigen. KPN zorgt voor internet tot op de Experiabox / KPN Box, niet verder. 


Gewoon mijn stappenlijstje rustig afwerken. Dan doen ze het sowieso. 

 

  • Alles loskoppelen, kabels eruit. 
  • V10a resetten 
  • Beide superwifi ook resetten 
  • Dan 1 superwifi aansluiten met kabel en 5 minuten laten gaan
  • Dan de 2e superwifi aansluiten met kabel en alles een kwartier met rust laten.
  • Thuisapp openen en verbinden (beheerderswachtwoord opnieuw instellen) en kijken of ze groen zijn en goed zijn ingesteld. Evt wifigegevens nog wijzigingen als je dit wilt.
  • Dan beide superwifi’s van de kabels los en kijken wat er dan gebeurt, 

 

Als het goed is, fungeert je v10a nu als 1e wifipunt, en heb je 2 (super)wifipunten om los te plaatsen.

 


Is het noodzakelijk om beheerderswachtwoord te wijzigen? 


Is het noodzakelijk om beheerderswachtwoord te wijzigen? 

Als je de superwifi’s gereset hebt, is je zelf bedachte beheerderswachtwoord verdwenen. Dus dan moet je opnieuw. 

Maar zelfs al gebruik je die hele thuisapp niet, dan nog gaan ze werken al je ze goed installeerd


Is het noodzakelijk om beheerderswachtwoord te wijzigen? 

Ja.


Omdat? Hoezo zou je beheerderswachtwoord wachtwoord moeten veranderen? Dan gaat een WiFi punt het ineens doen, omdat je ww wijzigt 


Oké helder.

Ik ga ermee aan de slag. Hopelijk werkt het eindelijk. Mijn buurman werkt alles en is wezen kijken en heeft gewoon gedaan zoals bij hem. En toch werkt het bij mij niet