Skip to main content

Door de KPN monteur is de wifiversterker dicht bij de Experiabox v10 gezet, bij de meterkast waar de glasvezel zit en een 2e versterker in de woonkamer. Nu lees ik in gesloten topic een antwoord van KPN: dat dat niet samengaat, iets met mesh zorgt ervoor dat het uitgaat. De opstelling is zo gedaan vanwege aansluiting op glasvezel dat bij de voordeur zit. De wifi op onze mobiele telefoons doet het niet.

Wat is hiervoor de oplossing?

Er is geen oplossing nodig. Er is namelijk helemaal geen probleem. Het Wireless lampje gaat uit. Dat klopt. Dat hoort in uw situatie ook uit te zijn.

Als u geen WiFi heeft, dan komt dat doordat de SuperWiFi's een ander netwerk uitzenden dan dat u ingesteld heeft op uw apparaten. 

Dus kijk eens in de lijst met beschikbare netwerken of daar een netwerk tussen staat wat heel sterk is. Probeer daar eens mee te verbinden. 


Dank voor je reactie. Ik zie een beschikbaar netwerk dat 'Huiskamer.v, ' heet, daar staat onder: internet niet beschikbaar. En dat het niet beveiligd is met een wachtwoord. Zou dat zijn omdat het een 2e wifiversterker is?

Als ik verbind staat er verbonden zonder internet ??

 


Welkom op de community @Pwep. Als je SuperWifi punten aansluit nemen ze de Wifi gegevens van de Experia Box automatisch over. De naam die je voorheen van de V10 zag, zal je sinds de installatie van de SuperWifi moeten blijven zien. Bij de V10 wordt het inderdaad uitgezet op het modem zelf, maar de SuperWifi's nemen het dan over. Daarbij is het belangrijk dat het eerste SuperWifi punt met een kabel aan de Experia Box zit. Anders krijgt deze geen internet.

Ik weet niet of het netwerk wat je noemt jouw netwerk is, of bijvoorbeeld van de buren. 

 

Meer over de SuperWifi kan je hier lezen; 

 


Met de aansluitingen zit het wel goed neem ik aan, en dat door mij genoemde netwerk was ook niet de juiste en  niet de oplossing.

Mijn probleem is er nog steeds, dat de mobiele telefoons het netwerk vaak niet automatisch  oppakken, met als gevolg dat de MB's snel opraken. En dat is sinds denieuwe opstelling met de 2 wifiversterkers.  T wireless  lampje  is dus niet de veroorzaker, maar wat dan wel?

Nu maar steeds bij thuiskomst mobiele gegevens uitzetten en de wifi aan en uit op de mobiel.


Met de aansluitingen zit het wel goed neem ik aan, en dat door mij genoemde netwerk was ook niet de juiste en  niet de oplossing.

Mijn probleem is er nog steeds, dat de mobiele telefoons het netwerk vaak niet automatisch  oppakken, met als gevolg dat de MB's snel opraken. En dat is sinds denieuwe opstelling met de 2 wifiversterkers.  T wireless  lampje  is dus niet de veroorzaker, maar wat dan wel?

Nu maar steeds bij thuiskomst mobiele gegevens uitzetten en de wifi aan en uit op de mobiel.

 

 

Ik heb mijn mobiel zo ingesteld dat deze in principe altijd op wifi draait, als ik het huis uit ga schakelt deze natuurlijk over naar mobiele data uiteraard en als ik weer thuis kom pakt de mobiel de thuiswifi weer op.

Misschien ook de netwerkinstellingen op je mobiel even resetten en dan weer verbinding maken met je thuiswifi.

@Pwep


Dank voor je reactie. Ik zie een beschikbaar netwerk dat 'Huiskamer.v, ' heet...

Dat is een Chromecast waarschijnlijk. 


Staat "Automatisch opnieuw verbinden" wel ingeschakeld? 

 


Toch even gecheckt, maar die staat aan. Als ik mobiele gegevens heb uitstaan, verbindt m'n mobiel wel automatisch, alsof het daardoor komt. 


De meeste telefoons hebben tegenwoordig ook een instelling dat ze het mobiele netwerk kunnen gebruiken als ondersteuning voor het Wifi netwerk. Je kunt dat op het toestel ook uitzetten, dan gebruikt het toestel alleen Wifi als je daarmee bent verbonden.

Voor iPhone heet het ‘Wi-Fi Assistentie’, op Android heet het 'Slimme netwerkwissel’. 


Dank voor t antwoord. Ook gelijk gekeken, helaas heb ik die functie niet op mijn mobiel.


Dank voor t antwoord. Ook gelijk gekeken, helaas heb ik die functie niet op mijn mobiel.

Iedere smartphone heeft die functie @Pwep , alleen ieder merk of softwareversie gebruikt daar een andere naam voor. Even goed bij de netwerkinstellingen kijken.

 


Netwerkinstellingen gereset, kijken of dat de oplossing is. Bedankt voor het meedenken. 


Reageer