Skip to main content

Hallo,

 

Wellicht een vraag die reeds een keer gesteld is, maar ik kan het zo snel niet vinden. Maar op een op andere manier zodra mijn laptop meer dan 24uur uit is geweest (en dus geen verbinding met mijn modem heeft gehad), moet ik mijn modem weer een keer aan/uit doen (met circa 30seconden uit staan) voor ik met mijn laptop weer het internet op kan. 

 

Als ik vaak de laptop gebruik in een bepaalde periode is er niks aan de hand. Ik kan doen en laten wat ik wil qua verbinding. Maar zodra hij dus een tijdje langer uit is, maakt de laptop wel verbinding met het netwerk, maar kan ik niet het internet op. 

 

Iemand enig idee wat dit is? Het gekke is dat ik onlangs verhuisd ben en dit probleem voor de verhuizing nooit had. Zelfde laptop en zelfde modem. Enige verschil wat er is, is dat er nu zon zwarte ronde wifi versterker tussen zit.

Hi @FriekNL, welkom hier. 

Dit is inderdaad vreemd. Heb jij dit met andere apparaten ook? En dit gaat om WiFi neem ik aan? 

Zou je het netwerk op je laptop helemaal willen vergeten/verwijderen en daarna opnieuw willen verbinden? Als het goed is moet je dan opnieuw je netwerk selecteren en het WiFi wachtwoord invullen. Dit zodat de laptop opnieuw de gegevens overneemt van het netwerk. 


Hallo @Alex_P ,

 

Bedankt voor je reactie. Netwerk vergeten en weer opnieuw aanmelden heb ik reeds geprobeerd. Helaas heeft dit niet het gewenste resultaat gehad. En ik heb dit probleem inderdaad enkel en alleen met mijn laptop. Telefoons/tablets/televisie etc geen problemen...


Hallo @Alex_P ,

 

Bedankt voor je reactie. Netwerk vergeten en weer opnieuw aanmelden heb ik reeds geprobeerd. Helaas heeft dit niet het gewenste resultaat gehad. En ik heb dit probleem inderdaad enkel en alleen met mijn laptop. Telefoons/tablets/televisie etc geen problemen...

Ik sta dan ook voor een raadsel. Heb je de optie "Automatisch verbinding maken” ook aangevinkt toen je opnieuw hebt verbonden? Controleer ook even of de drivers van je WiFi-kaart ook up date zijn op de website van de fabrikant als je die kunt vinden. 

Je zou ook nog kunnen controleren hoe de energie instellingen staan van die kaart. Hier nog een link met plaatjes voor het eerste gedeelte.