Skip to main content

Goedemorgen,

Ik heb lekkage gehad op de KPN-modem, wat kan ik doen om een nieuwe aan te vragen?

Hoor graag wat de mogelijkheden zijn.

Fijne dag!

 

 

Hallo @Ewald1984 ,

Heeft het haast? Dan kun je bellen of chatten met KPN. 

KPN is hiervoor gewoon bereikbaar per telefoon : 0800 - 0402. 

(Doordeweeks van 8.00 tot 20.00. Zaterdag tussen 8.00 en 17.00.)

 

Bij te grote drukte heb je met de chat een alternatief.  

De chat bereik je via :

https://www.kpn.com/service.htm
 

Kies een onderwerp.

Tik dan op  : Ik heb een andere vraag 

 

Heeft het geen haast? Dan kan het ook via het forum. 

Een reactie van een moderator kan enkele dagen duren 

Vul dan jouw volledige Forum profiel  en geef hier even een seintje als je dat gedaan hebt. 


Hoi @Ewald1984, welkom bij ons op het forum. Bellen (0800-0402) of chatten zijn in zo'n geval de snelste wegen om met ons on contact te komen inderdaad. Zeker als je helemaal geen werkende verbinding hebt is het wel zo fijn als het zo snel mogelijk opgelost is, op het forum kan het soms langer duren voordat wij een reactie kunnen plaatsen als het druk is, zoals Noordzee ook al noemt.

Ik zie dat je je gegevens al op je profiel hebt staan, daarmee heb ik je verbinding nagekeken en ik kan op dit moment wel verbinding krijgen met jouw modem. Die lijkt het nog wel te doen dus, wat is er (naast de lekkage) precies met het modem aan de hand? Wat voor symptomen vertoont het? 


Dag Jasper,

Bedankt voor je snelle reactie! Het kan inderdaad dat je verbinding kunt krijgen met de modem, het is de wifi die er zeer geregeld uit ligt.

Ik heb nog wel een stabiele lijn via de bekabelde verbinding op m'n pc.

Ik was gisteren even naar de modem aan het kijken wat er aan de hand zou zijn met de wifi, daar kwam ik er achter dat een CV-leiding aan het lekken was. Daarin kwam het lek water op de modem en blijkbaar is er iets aangetast in de modem wat in verbinding staat met de WiFi.

Ik hoor graag wat jouw bevindingen daar in zijn.

Groetjes

 


Dat verklaart dat ik het modem wel kan zien inderdaad. Fijn ook dat de vaste lijn het nog wel goed doet, je bent gelukkig niet helemaal van het internet af hierdoor. Voor de Wifi kunnen wij op afstand niet veel zien, we kunnen geen metingen doen om te kijken hoe de kwaliteit daarvan is. Ik kan zien dat het netwerk wordt uitgezonden en welk kanaal er wordt gebruikt, meer niet. Over kanaal gesproken, het kan zijn dat je op een ander kanaal een beter signaal hebt, heb je dat al geprobeerd: Wifi kanaal aanpassen? Het modem hoeft namelijk niet defect te zijn, het kan ook een andere oorzaak hebben wat nu hierdoor extra opvalt.


Ik heb me er gisteren nog verder in verdiept, en ben inderdaadh IP-adres/instellingen gekropen en het een en ander bekeken door middel van de zeer behulpzame informatie die te vinden is op dit forum.  En ben tot de conclusie gekomen dat het veranderen van het kanaal helaas niet het gewenste resultaat op levert. 

Ik had de hoop dat dit inderdaad een oplossing zou zijn, maar helaas :-( 


Hallo @Jasper ,

Als er water in een modem is gekomen laat je die toch niet bij een klant staan??

Straks komt er nog kortsluiting.

Ik zou zeggen:direct swappen.


Dat is jammer inderdaad @Ewald1984. Wat is er precies niet goed aan het Wifi signaal, want dat weten we nog niet precies. Is het de snelheid, de sterkte, of iets anders? 

Als er water in een modem is gekomen laat je die toch niet bij een klant staan??

Straks komt er nog kortsluiting.

Bij waterschade verwacht je dat het modem in z'n geheel de geest geeft, vandaar de check die ik eerder deed. Daardoor is het nu speculeren wat er precies speelt. Kortsluiting zal niet gebeuren als het modem nu droog staat, dat er een lekkage boven was is ook geen zekerheid dat er ook echt vocht in is gekomen.


Dat is jammer inderdaad @Ewald1984. Wat is er precies niet goed aan het Wifi signaal, want dat weten we nog niet precies. Is het de snelheid, de sterkte, of iets anders? 

Als er water in een modem is gekomen laat je die toch niet bij een klant staan??

Straks komt er nog kortsluiting.

Bij waterschade verwacht je dat het modem in z'n geheel de geest geeft, vandaar de check die ik eerder deed. Daardoor is het nu speculeren wat er precies speelt. Kortsluiting zal niet gebeuren als het modem nu droog staat, dat er een lekkage boven was is ook geen zekerheid dat er ook echt vocht in is gekomen.

Het kan wel een probleem veroorzaken

corrosie op de printplaat van de experiabox 

Bijvoorbeeld 

Dat die experiabox vervangen moet worden is duidelijk 

Maar aan de andere kant kan kpn hier niks aan doen 

En zal er kosten naar de klant in rekening  gebracht kunnen worden (vindt ik) 

 


Het probleem is dat er prima sterkte is, snelheid is ook het probleem niet (volgens de statistieken) maar de WiFi doet het vaak niet, of slecht. Geregeld dat de apparatuur meldingen geeft dat er een 'slechte WiFi verbinding is en of er over geschakeld kan worden naar een mobiel netwerk'.  Terwijl er dus signaal is en ik al een paar keer een snelheids controle heb uitgevoerd.

Ik zie het antwoord weer graag tegemoet!

Alvast bedankt voor alle verstrekte informatie tot zo ver.

 

 


Hallo @Jasper ,

Als er water in een modem is gekomen laat je die toch niet bij een klant staan??

Als er daadwerkelijk water in gekomen is, dan zou je verwachten dat de klant de stekker uit het stopcontact had getrokken. En dan had die nu misschien al een ander modem gehad.


Gelukkig werkt Jasper niet bij een verzekeraar :joy: ​​​​​​

Typisch gevalletje oorzaak en gevolgschade.

De oorzaak is een waterlekkage wegens een lekkende cv leiding. En ja dat kan lang duren eer het opvalt.

Een eigen gebrek is nooit verzekerd want wordt geschaald onder achterstallig onderhoud. Gevolgschade is ten alle tijde verzekerd. 

Als er dan iemand aanklopt met waterlekkage op/in het modem. Preventief vervangen die handel. Wanneer er langzaam corossie optreed kan dat uiteindelijk leiden tot kortsluiting wat weer brand kan veroorzaken.

En ja ik heb al eens een casus aangemaakt ivm brand  in de meterkast/woning wegens een defect/sluiting in een kpn modem. Het zijn schrikbarende foto's kan ik je vertellen,... 

Een verzekeraar zal altijd onderzoeken hoe de brand is ontstaan. Als dat blijkt dat dit door een defect in een bruikleenmodem is gebeurt nadat er al een eerdere zelfde soort schademelding is geweest. Maar het modem niet is vervangen. Dan wil kpn geen verzekeraar achter zich aan hebben denk ik :joy:

Gewoon swappen die handel. Ga niet de eeuwige strijd aan om te kijken of er misschien een slecht signaal is,... Is er na de swap nog steeds slechtere WiFi. Ja dan is één oorzaak iig uitgesloten,… leg de werking en fysieke controle na retour bij Ceva neer. 

Ik heb in juli hetzelfde gehad ivm een onzichtbare waterschade vanuit de badkamer. Er kwamen letterlijk druppeltjes in de meterkast op het ziggo modem. Precies op een plek waar je denkt dat dat nooit kan gebeuren. Ook bij mij merkte ik dat de WiFi hierdoor slechter was geworden en ik onverklaarbare onderbrekingen had in het signaal. Blijkbaar ook vocht op een printplaat gekomen. Na een swap via een simpel chat gesprek van 5 minuten was die omgewisseld. Geplaatst en er was niks meer aan de hand.

Dus gewoon omwisselen. 


Inderdaad @JeroenB22 .Als ik bij kpn zou werken (wat ik niet doe) zou ik hem ook direct swappen.Ik zou geen brand of kortsluiting op mijn geweten willen hebben:smirk: .Maar of ceva dat goed kan?ik kreeg hier gewoon een tv ontvanger met bruine smurrie op het display(poep??).Dat geef je toch niet aan klanten uit?Dat maak je toch wel even schoon?Het was er met dat blue wonder spul super snel af.En als ik jouw andere topics bekijk heb je ook apparatuur in slechte staat ontvangen.


Ceva is een ramp. Heb ik indd wel oude topics van lopen :joy:


Nou,Inderdaad.Ik heb toen maar geen klacht ingediend omdat ik niet te lui ben om dat ding even te poetsen.Maar het zou natuurlijk niet moeten kunnen.


We springen niet blind op een conclusie, we bekijken de situatie van een aantal kanten (wat we in het systeem zien, wat ons verteld wordt - wat in eerste instantie niet overeen leek te komen) en op basis daarvan maken we de keuze die het beste lijkt te zijn. Soms kan de situatie duidelijker worden met meer vragen, maar zonder voldoende informatie is er nog geen conclusie te trekken.

Het probleem is dat er prima sterkte is, snelheid is ook het probleem niet (volgens de statistieken) maar de WiFi doet het vaak niet, of slecht. Geregeld dat de apparatuur meldingen geeft dat er een 'slechte WiFi verbinding is en of er over geschakeld kan worden naar een mobiel netwerk'.  Terwijl er dus signaal is en ik al een paar keer een snelheids controle heb uitgevoerd.

Als de sterkte of de snelheid niet goed was zou het vervangen van het modem daarin vermoedelijk geen verschil maken, maar met het wegvallen van het netwerk zou dat wel kunnen helpen. We hebben daarom een nieuw modem naar een servicepunt bij jou in de buurt gestuurd @Ewald1984, die heb je als het goed is inmiddels al via een sms’je gekregen. Voor de volledigheid stuur ik je de details daarvan ook even in een privébericht.


fijn dat je een nieuw modem naar @Ewald1984 hebt verzonden, @Jasper !

 


Dag Jasper,

Heb de sms ontvangen en het wordt morgen geleverd!

Bedankt voor de informatie, en heel fijn dat het op deze manier opgelost kan worden.

En verder iedereen die gereageerd en meegedacht heeft met dit topic, hartelijk dank!

Met vriendelijke groet,

Ewald

 


Hoi Allemaal,

Ik heb de nieuwe modem gister opgehaald. 

Daarin kwam ik tot de ontdekking dat de ExperiaBox met pensioen is en heb een KPN BOX 12 gekregen.

Alle kabels aangesloten, stekker erin, en internet.

WIFI is stabiel en heb een prima verbinding!

Ik kwam wel tot de conclusie dat het inladen van de internet verbinding zeker de benodigde 30 minuten nodig had, maar daarna was alles stabiel.

Het menu van dit type modem vind ik persoonlijk ietwat onoverzichtelijk en er zijn niet veel opties om voor in te stellen, daarin had de ExperiaBox meer toevoeging. Dat laat ik over aan een ander topic ;-)

Dat terzijde gelegd, ben ik prima tevreden en heb weer een goede verbinding door het huis!

Super bedankt en fijne feestdagen!


Top!

Welk modem had je eerst eigenlijk.

Het vraagteken doet het even niet:joy:


Ik kwam wel tot de conclusie dat het inladen van de internet verbinding zeker de benodigde 30 minuten nodig had, maar daarna was alles stabiel.

Hallo @Ewald1984 , dat komt omdat de modem, behalve het ophalen van je accountgegevens ook de meest recente software laadt en dat kan even duren inderdaad.

Het menu ben je gelukkig zo aan gewend en in de regel hoef je weinig meer in het modem te zijn als alles gewoon goed werkt.

 


Dag martijn197108,

Het ging om een ExperiaBox v10A


oke Ewald!

Het interface daarvan is inderdaad wel duidelijk.


Goed om te lezen dat de nieuwe Experia Box er is en dat het daarmee beter gaat @Ewald1984! Deze heeft inderdaad een andere interface, het apparaat is door een andere leverancier gemaakt waardoor dat verschil komt. Er is een topic waarin de interface wordt uitgelegd, mogelijk staan sommige opties die je zoekt nu elders eh kan je ze hiermee vinden: KPN Box 12 – Instellingen webinterface