Skip to main content

Beste forumleden,

Vorige week is er een aansluitpunt voor glasvezel in mijn bestaande woning gemaakt. Nu ben ik niet tevreden met de locatie van dit aansluitpunt, dit heb ik ook aangegeven met het maken van de aansluiting maar men geeft aan dat dit niet anders kan. Nu zou ik hier graag willen controleren is dat zo, of zou het wel anders kunnen? In mijn optiek is het waar een wil is, is een weg. 

 

De aansluiting is nu vanaf mijn balkon door de muur geboord, hierbij komt hij binnen en gaat aan de linker kant het kastje in. Zie de foto hieronder

Nu had ik het kastje liever achter het gordijn gehad onder de vensterbank, aangezien er hier zometeen ook weer een kabel uit gaat. Maar men gaf aan dat dit niet kon doordat de kabel links het kastje in gaat, mijn reactie hierop, hang hem dan ondersteboven ben je er ook. Maar toen werd aangegeven dat de kabel dan in een aantal bochten moet wat weer schadelijk kan zijn voor de glasvezel. Mijn vraag is kan dit nu wel of niet? Of wat zou er anders moeten dat het wel kan, moet ik een stuk uit de muur gaan vrezen of iets dergelijks? 

 

mvg,

Hoi @Dylandr .  Zo te lezen is dit bij aanleg besproken en de mensen ter plekke lijken mij toch de experts. 

Op afstand kan ik hier weinig zinnigs over zeggen. Het aansluitpunt is eigendom van KPN en je mag er zelf niet zomaar aanzitten. 

Misschien heeft @Ward_ hier nog een gedachte over?


Er zit daar ook nog een stopcontact. Die glasvezel had dan eigenlijk aan de andere kant van het stopcontact binnen moeten komen.Â