Skip to main content

Dinsdag 28-2 verhuizing doorgeven aan KPN. Monteur zou 13-3 langskomen. Vandaag krijg ik mail dat afspraak is verplaatst naar 6 april! Moest er zelf achteraan waarom, wat met het keuzemenu niet makkelijk is. Want die herkent je nummer en stuurt je een link en verbreekt dan de verbinding. 

Bij poging 2 wel succes. Komt blijkbaar doordat oude bewoner te laat heeft opgezegd. Overdracht woning was trouwens 2 november... 

Oke, vervelend, maar wat nu dan vroeg ik. Antwoord, wij mogen contract niet opzeggen dat zou lijnkaping zijn. Dus ik vroeg of ze dan niet de oude contractant konden contacten om vroegtijdig te beëindigen, aangezien kon de opzegtermijn handhaaft. Nee, dat kan kpn niet. 

Medewerker vroeg of ik snapte dat ze niet eenzijdig kunnen opzeggen. Ja dat snap ik. Vraagt die dan. Wat is dan je probleem verder. 

Echt te dom voor woorden. Geen begrip voor je klanten hebben. En ook geen moeite willen doen. 

Dus KPN, hoe lossen jullie dit op?

@Gjalt_1 Welkom op het forum. 

Wat vervelend dat je zo lang moet wachten tot je verbinding hebt. 

Ik controleer graag of ik iets voor je kan betekenen. 

Zou je voor mij je forumprofiel willen invullen en een seintje willen geven als dit is gelukt? 

Dan kan ik je gegevens er bij pakken! 

 


@Rutger_ 

Profiel is ingevuld.


@Gjalt_1 Bedankt voor het invullen van je profiel. 

Ik heb het voor je gecontroleerd en zie dat wat mijn collega heeft aangegeven helaas klopt. 

We kunnen een contract niet zomaar beëindigen, bijvoorbeeld omdat het andere contract ook nog in een verhuizing zit. 

In dit geval komt het helaas zo uit dat het hierdoor langer duurt voor jouw contract kan ingaan. 

Het is dus geen kwestie van geen moeite willen doen, maar helaas een kwestie van geen mogelijkheden hebben. 

Ik kan dan ook niet anders dan je om geduld vragen. 


Maar waarom willen jullie niet contact opnemen met de huidige contractant?  Het is namelijk ook in diens belang dat contract eerder eindigt.

En dus op mijn oude adres blijft mijn contract lopen? Terwijl ik optijd wijziging heb aangevraagd?


KPN gaat niet zomaar iemand opbellen om te vragen of die zijn abonnement ff op wil zeggen. Dat snap ik nog wel. Dat is gewoon niet realistisch. 

Waarom belt u zelf niet? Of regel het via de makelaar ofzo?

Maar waarom willen jullie niet contact opnemen met de huidige contractant?  Het is namelijk ook in diens belang dat contract eerder eindigt.

Misschien is beëindigen helemaal niet de bedoeling. Misschien wil die klant het abonnement meeverhuizen naar zijn / haar nieuwe woning. Een nieuwe woning die misschien nog niet beschikbaar is en waar nog ff op gewacht moet worden.


Hoezo is dat niet realistisch? Zij kunnen precies zien wie dat is weten de situatie van beiden kanten. En kpn kan een opzegtermijn inkorten, dat kan ik niet. 

Terwijl als ik contact op neem, als ik de gegevens al heb. Of de makelaar vraag. Dan moet de vorige bewoner weer KPN bellen. Lijkt me wat omslachtig

Daarnaast hou ik nu mijn oude adres bezet. Waardoor die waarschijnlijk voor Ziggo kiest. Lijkt me dus ook in het belang van KPN 


KPN gaat niet zomaar bellen. Ik denk dat da echt niet realistisch is om dat zomaar te denken. U zult gewoon af moeten wachten. 

En ook sowieso al geen opzegtermijn inkorten denk ik. Contract is contract. Daarin staat dat er een maand opzegtermijn is. Dus dat is zo. En blijft zo.

Maar wellicht wil die vorige bewoner helemaal niet opzeggen. Wellicht wil de vorige bewoner het abonnement meeverhuizen naar het nieuwe adres.

Misschien heeft de vorige bewoner nog een jaarcontract en kan er dus niet eens opgezegd worden. Wie weet…

Is het überhaupt wel zeker dat de vorige bewoner klant is bij KPN? Misschien zit die wel bij een andere provider? Een KPN medewerker zou dat niet tegen u mogen vertellen. Want dat is privacy gevoelige informatie denk ik.

Misschien mag een KPN medewerker dat zelfs niet eens opzoeken. Een KPN medewerker mag alleen de gegevens van een klant opzoeken als die klant zelf belt denk ik. Niet als een andere klant belt...


De oude bewoner woont al sinds eind oktober op een ander adres. Dus meeverhuizen is een beetje laat. Hoewel niet uitgesloten. Maar in ieder geval wordt de de diensten die via de lijn lopen nu niet gebruikt. 

​​​​Medewerkers van KPN hebben bevestigd dat de oude bewoner bij hun klant is. Daarnaast kreeg ik van de week post van KPN gericht aan oude bewoner. 

KPN zegt dat ik de oude bewoner moet contacten en dat die het dan met KPN kan regelen. Dus het kan wel eerder wijzigen blijkbaar.