Skip to main content

ik betaal als reguliere langdurige klant bij kpn €72 per maand voor een alles in 1 standaard pakket. Ik heb ook samen met mijn vrouw een kpn mobiel abonnement.

Wanneer ik nu alles wat ik in dit pakket heb zitten intoets alsof ik een nieuwe klant ben dan kom ik uit op €70.48 wanneer mijn 6 maanden korting is afgelopen. Daarvoor krijg ik hetzelfde als nu alleen voordeliger. Blijkbaar betaal ik dus al jaren teveel voor mijn abonnement. Wanneer ik de klantenservice hierover bel krijg ik een wazig verhaal van een mevrouw die blijkbaar andere dingen aan het doen is en elke sorry zegt omdat ze niet heeft geluisterd naar wat ik zeg. Het ligt aan de spotify zegt ze. Maar wanneer ik zeg dat ik de spotify ook aanvraag in het lijstje als nieuwe klant blijft ze volhouden dat het niet klopt. Ze neemt ook niet de moeite om het lijstje zelf in te vullen om te zien dat ik gelijk heb. Jammer dat dit soort mensen op de klantenservice zitten. Hoe kan dit?

“alsof ik een nieuwe klant ben”

Dan kom je dus op een prijs van KPN HUSSEL en niet van je huidige, oudere, pakket ALLES IN ÉÉN STANDAARD natuurlijk. Appels met peren.

Bij Alles-in-1 standaard zit ook Spotify Premium. Ook dat moet je dan meerekenen “als of je nieuwe klant bent”. In de meeste gevallen ben je met oud pakket (iets) goedkoper uit dan met het nieuwe HUSSEL overigens. Maar voor jouw is Hussel dus ietsie pietsie voordeliger.

Maar LET OP! Als je nu bv gratis pluspakket hebt ivm KPN Compleet dan vervalt dat voordeel. De nieuwe Hussel abonnementen hebben geen Compleetvoordelen meer.

De prijs die je betaalt is gewoon juist. Dat is de prijs van Alles in 1 Standaard momenteel. Daar is niks mis mee. Uiteraard kunnen andere abonnementen, w.o. de huidige propositie voor jouw op een iets andere prijs komen. Als je bv. Spotify weglaat (bij Hussel dus; bij je huidige abo kan dat niet).

Wil je switchen naar Hussel doe dit dan als bestaande klant uitsluitend via MijnKPN!


Huidige hussel prijzen:

U heeft nu een abonnement met 100 mb internet, 2 tv ontvangers + opnemen, een telefoon aansluiting, Spotify en pluspakket. 

Als u overstapt op hussel, dan gaat u betalen: 47,50 + 10 + 5 + 6,99 + 8,99 + 2 = 80,48. Daar gaat dan 5,- entertainmentkorting vanaf, maakt 75,48. Opnemen is gratis bij 2 of meer decoders.

Die 6 maanden korting gaat u overigens niet krijgen. Voorwaarde daarvan is namelijk dat je nimimaal 6 maanden geen klant geweest bent van KPN.


Peter,

ik heb nu Alles in 1 standaard. Daar zit in:

Pluspakket, 2x HD tv ontvanger, opnemen pakket, gratis onderling bellen, Apparaatbeveiliging, spotify premium, vast telefoonnummer.

kosten €72

Wanneer ik als nieuwe klant aanmeld krijg ik:

Pluspakket, 2x hd tv ontvanger, opnemen pakket, kpn veilig, spotify premium, vast telefoonnummer. kosten €70,48

ergo, er zit hetzelfde in maar wel goedkoper.

 

groet Ferry


Ik zou graag de rekensom willen zien die achter die 70,48 zit @hoekief 

De enige manier om op dat bedrag te komen is volgens mij de 2de tv ontvanger (en dus ook opnemen) weg te laten.


 


U heeft gekozen voor 50 mb internet, terwijl u nu 100 mb heeft.


grappige is dat kpn verteld dat ze 100mb niet kunnen leveren.

Waarom betaal ik daar dan voor?

 


grappige is dat kpn verteld dat ze 100mb niet kunnen leveren.

Waarom betaal ik daar dan voor?

 

Dat is een ander verhaal. 

"Waarom betaal ik daar dan voor?"

Die vraag moet je je zelf stellen, je hebt zelf een 100 mb abonnement afgesloten. Je doet er idd verstandig aan dat nu niet meer te doen nee. En dan kom je goedkoper uit.


wanneer ik als klantvriendelijk bedrijf een klant laat betalen voor iets dat ik niet kan leveren dan ben ik heel slim als bedrijf. Maar klantvriendelijk is een ander verhaal. Dan denk ik dat ik als bedrijf de service zou moeten verlenen aan mensen die technisch niet zo onderlegd zijn en uitleggen dat ze teveel betalen voor wat ze krijgen. Maar ja, dat kost geld hè.


"Waarom betaal ik daar dan voor?"

Nou ja... ik wil hier wel een antwoord bij geven. Op het moment dat u dat abonnement afsloot van 72 euro met 100 mb internet, toen had u ook voor een goedkoper abonnement kunnen kiezen met 50 mb internet. Dat abonnement koste 54,- Maar daar zat maar 1 tv ontvanger in (5 euro) en geen opnemen (ook 5 euro). En geen Spotify. Maak zelf het sommetje en ontdek dat u met een 2de ontvanger, opnemen en een los Spotify abonnement alsnog uitgekomen had op ongeveer 72 euro.


zo kan je alles recht praten wat krom is.


zo kan je alles recht praten wat krom is.

Ja sorry, maar het klopt wel :smile:


Jij bent inderdaad goedkoper uit met een nieuw Hussel abonnement.

Dat komt omdat je bij Hussel een Internet snelheid kunt contracteren die beter aansluit bij de maximaal haalbare snelheid op jouw adres.

Helaas was die differentiatie er niet bij de oude Alles-in-1 pakketten en ook niet bij de latere "Internet en TV" pakketten.

 

Ik zou dus zeggen ... wacht niet langer en ga husselen.


wat prijs plaatje betreft misschien wel, maar klantvriendelijk is het niet.


ergo, er zit hetzelfde in maar wel goedkoper.

Yes, i know! Maar dat zegt niet dat je voor je huidige pakket te veel betaalt.

Maar omdat je op je adres krap 50 Mb/s kunt hebben en A.i.1. Standaard TOT 100 Mb/s is, ben je in jouw situatie inderdaad met het nieuwe Hussel abonnement iéts goedkoper uit dan met je huidige oudere Alles in 1 Standaard abonnement. Die snelheid, daar zit 'm net dat verschil in. Zie ook opmerking van wjb hierover.

En wat betalen (snelheid) tot wat niet geleverd kan worden… je hebt vast ook gekozen voor Standaard omdat daar gelijk 2 ontvangers én opnemen én Spotify inzat. Die 50 Mb/s overkill is maar een heel klein stukje v.d. prijs uiteindelijk.

Dus als je idd die anderhalve euro lager uit wilt komen over naar Hussel. Maar doe dat dus via MijnKPN en niet via die pagina voor nieuwe klanten.

De Husselabonnementen zijn er sinds 8 oktober. Dus jarenlang te veel betalen lijkt me wat overdone..

Het is best klantvriendelijk dat KPN nu juist WEL pakketten (Hussel) aanbiedt die beter aansluiten op wat geleverd kán worden. Dus dat ben ik ook niet met je eens.


Reageer