Skip to main content
Goedenavond,



Jarenlang hebben mijn vriendin en ik nooit problemen gehad met de Wifi. Nu zijn wij vorig jaar Oktober verhuisd en sinds wij op het nieuwe adres wonen ervaren wij problemen met de Wifi. Destijds heeft de monteur ons voorzien van een nieuwe router (Experia Box v10A) en deze dus ook aangesloten. De Wifi werkt over het algemeen goed, alleen valt het internet zo nu en dan weg. Soms een paar keer per dag. Dit gebeurt op de laptop van m'n vriendin in de serre, mijn laptop boven op zolder en onze mobieltjes. Hierop volgend hebben wij contact gehad met KPN waarna zijn een monteur stuurden. Voorheen gebeurde het ook vaak bij Netflix als we TV keken, maar dat lijkt nu de laatste periode beter te gaan.



De monteur heeft veel metingen gedaan, maar vond geen problemen. Wel gaf hij aan, nadat wij hem vertelden dat wij ook wel eens de Wifi van mijn ouders gebruiken die tegenover ons wonen wanneer wij hen bezoeken, wij zo snel mogelijk hun Wifi op onze apparaten moesten laten vergeten aangezien dit anders voor verstoring en dus eventuele wegvallend internet kan zorgen.



De eerstvolgende tijd bleven de problemen zich aanhouden. Nadat we weer contact hebben gehad met KPN hebben zij een tweede monteur gestuurd. Ook hij kon niets vinden en heeft wel de kabel van de router vervangen voor een nieuwe.



Er verstreek weer een tijd en niets is veranderd. Telkens blijft de Wifi wegvallen van tijd tot tijd. Het is net alsof er een soort van storing / blokkade plaatsvindt. Nu heb ik er verder geen verstand van, maar dat is mijn idee. Ik heb vanmiddag contact gehad met de support van KPN en zij geven aan geen storingen te zien binnen ons huis. Zij heeft mij getracht contact te zoeken met de technische afdeling, vandaar mijn bericht hier.



Wij zijn al jaren klant van KPN en tevreden over de geboden diensten. Wij willen dit graag houden dus hopen dat jullie ons op deze manier alsnog een oplossing kunnen bieden.



Heeft u enig idee waar het probleem kan liggen? Kunnen jullie ons helpen?



Alvast bedankt voor de moeite!



Met vriendelijke groet,



Marco Lubbers
Heb je de Wi-Fi tuner al gedaan? https://www.kpn.com/internet/wifi/tuner.htm#/flow
Hallo Joep,



Ja, die hebben we al vaker gedaan. Op het moment dat we Wifi hebben is er niks aan de hand en geeft de tuner ook aan dat we goede Wifi hebben. Op het moment dat de Wifi wegvalt kunnen we geen test doen aangezien we geen internet hebben. En via 4G kan je deze test niet doen.



Mvg. Marco
Er zijn veel klachten over de v10a. Hoe het precies zit weet ik niet. Een medewerker van kpn reageert doorgaans binnen 48 uur. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. Je gegevens zijn alleen zichtbaar voor de medewerker en jezelf.
Dag Joep,



Zojuist heb ik mijn gegevens aangevuld.



Top, bedankt voor je bericht & een fijne voortzetting van de avond gewenst!



Met vriendelijke groet,



Marco
Dank je. Jij ook een fijne avond. En het komt echt wel goed met je wifi hoor.
Hi Marco, welkom bij ons op het forum.



Uiteraard gaan we met je meedenken. Ik zie inderdaad dat er een poging is gedaan om de test te doen, wel een tijdje geleden. Ik zie echter ook dat er in mei de Experia WiFi tuners zijn opgestuurd. Heb je deze ontvangen? Of zie ik het verkeerd? Mag ik ook vragen of dit overal gebeurt? Of alleen op de langere afstanden van je modem?



Ik hoor graag van je.
Goedemorgen Alex,



Dat klopt inderdaad. Wij hebben al eerder zo'n test gedaan, maar ik snap het nut van zo'n test niet helemaal. Het probleem is namelijk dat als wij internet hebben de test ook aangeeft dat internet goed is bij ons in huis, op het moment dat de wifi wegvalt kunnen wij deze test niet doen. En mocht de test aangeven dat de wifi weg is, wat zegt dat? Dan weten we nog niet waar het probleem ligt, lijkt me?



Wat betreft de Experia Wifi tuners, deze hebben we reeds inderdaad ontvangen.



Dit gebeurt overal binnen ons huis. De modem staat in de kast van de gang en:

* Laptop van m'n vriendin staat als je de gang uitloopt direct links om de hoek in de woonkamer;

* Laptop van m'n vriendin staat af en toe ook in de serre;

* Mijn laptop staat op zolder;

* Wij hebben met onze mobieltjes nergens in het huis internet



Heeft u enig idee wat deze verstoringen zou kunnen veroorzaken?



Alvast bedankt!



Met vriendelijke groet,



Marco
Goedemorgen Alex,



* Wij hebben met onze mobieltjes nergens in het huis internet




Op basis hiervan ben ik geneigd om te denken dat het aan het modem ligt. Welke mobieltjes hebben jullie? Van welk merk? Is jullie modem ook omgeruild sinds dit probleem optreedt?
Alex,



Volgens mij ontstaat er hier een miscommunicatie 🙂.



Internet en wifi werken helemaal goed bij ons in huis. Alleen een (paar) keer per dag valt de Wifi weg en moeten we de modem weer herstarten. Met onze mobieltjes hebben we ook overal Wifi, alleen antwoordde ik op je vraag waar de wifi storing plaatsvindt & of dit in heel het huis gebeurt. Dat gebeurt in het hele huis aangezien we op dat moment met onze mobieltjes nergens in huis wifi hebben. Normaliter werkt alles wel 🙂. Dus dat is het probleem niet.



De modem is alleen omgeruild op het moment dat we verhuisden & de monteur op ons nieuwe adres de modem geïnstalleerd / aangesloten heeft.
Alex,



Volgens mij ontstaat er hier een miscommunicatie 🙂.




Ik merk het, ik neem even contact met je op. :)



Edit: Elkaar gesproken. Marco laat het hier nog weten of het met een andere modem wél stabiel werkt.
Klopt, ik ben nog niet in de gelegenheid geweest om de nieuwe modem af te halen. Dit zal ik vandaag na werk doen. Ik zal nog even laten weten of het beter werkt dan de huidige. Je hoort van me 🙂.
Update: Afgelopen maandag heb ik de nieuwe modem opgehaald en geïnstalleerd. De overgang verliep prima. Echter viel deze zelfde avond de Wifi één keer weg. Na alles gereset te hebben deed Wifi het weer. Nu viel gisterenavond tweemaal de Wifi weg. Nu hadden wij ook geen verbinding meer vanaf de TV naar Netflix / Videoland. Het probleem lijkt tot dusver alleen maar erger geworden.
Welk modem heb je nu?
Hoe is de tv verbonden met de Experiabox? Met een kabel? Gebruik je adapters / dvs?
Welk modem heb je nu?

Voor zover ik zag hebben wij dezelfde modem gekregen. De Experia Box v10A.



Hoe is de tv verbonden met de Experiabox? Met een kabel? Gebruik je adapters / dvs?

Deze is inderdaad aangesloten aan de Experiabox met een kabel. We gebruiken geen adapters / dvs.



Overigens vindt het probleem zich niet alleen bij de TV plaats, maar in heel het huis. D.w.z. ook op onze mobieltjes, laptops, etc.
Heb je de Wi-Fi versterkers staan?
Ik heb wel Wi-Fi versterkers, maar deze gebruik ik op dit moment niet.
Wil je er 1 installeren? Gewoon naast het modem zetten en met een kabel aansluiten Ik ben zo benieuwd wat er dan gebeurt!!!
Ik zal het vanavond eens proberen. Denk je dat dat het probleem kan verhelpen?
Ik hoop het echt voor je maar kan je geen garantie geven. Maar het is het proberen waard toch
Maar hoor je zo'n WiFi versterker wel naast de modem te zetten dan? Horen deze niet in huis geplaatst te worden waar je de WiFi versterkt wil hebben? Overigens heb ik de KPN nog niet gehoord met deze optie, vandaar dat ik dat nog niet geprobeerd heb.



Bedankt voor je hulp!
Dit gaan we even proberen. Proefopstelling zeg maar. Als de Wi-Fi op de versterker wel werkt gaan we een stap verder.


Hoe is de tv verbonden met de Experiabox? Met een kabel? Gebruik je adapters / dvs?Deze is inderdaad aangesloten aan de Experiabox met een kabel. We gebruiken geen adapters / dvs.



Overigens vindt het probleem zich niet alleen bij de TV plaats, maar in heel het huis. D.w.z. ook op onze mobieltjes, laptops, etc.


En de kabels, zijn dat fabriekskabels, met aangesmolten stekkers? Of zijn er later stekkers aangezet? Of wandcontactdozen?