Skip to main content

12 oktober heb ik TV en internet bij KPN afgelosten. Het zou aanvankelijk 25 oktober geleverd worden. 14 oktober heb ik een bericht ontvangen dat er extra onderzoek nodig is. Tot op heden heb ik niks meer gehoord. Dit is behoorlijk vervelend omdat ik net ben verhuisd en nu al een tijd zonder TV of internet zit. Thuiswerken is zo ook geen optie. 

Kan iemand vertellen wat hier aan de hand is en hoe lang het duurt voordat zoiets wordt opgelost? Aangezien ik snel internet wil, heeft het zin om hierop te wachten of kan ik beter annuleren en een andere provider zoeken?

Bij elke provider die over de glasvezel van KPN Netwerk of het Kopernetwerk van KPN levert zal dat extra onderzoek plaats moeten vinden. Mijn advies is om even je forumprofiel in te vullen met uw gegevens en af te wachten op een reactie van een moderator. 


@Lukasssssss Welkom op het forum! Ik stuur je zo even een privébericht zodat we je order kunnen bespreken.


Goedemorgen @Lukasssssss! Ik heb even gekeken en ik zie dat de oorspronkelijke order uit was gevallen omdat er pakket was aangevraagd wat qua snelheid niet haalbaar was. Ik zie dat er gisteren een nieuwe order is geplaatst met een leverdatum van 2-11-2023. Ben je daar over geïnformeerd? Mocht je nog vragen hebben stel ze dan gerust!


Hoi Remco,

Het is inderdaad zo dat het is aangepast. Als ik er zelf niet achteraan had gebeld had dit overigs nog veel langer geduurd. Ik heb zelf contact met KPN netwerk opgenomen, de mij wisten te vertellen dat glasvezel niet mogelijk is en het anders moet. 

Ik ben er alleen helemaal niks mee opgeschoten, omdat ik nu inmiddels voor de 2e keer de mail met extra onderzoek heb gehad. Ik heb me 12 oktober voor het eerst aangemeld, maar zoals het eruit ziet kan ik zelfs 2 november al uit mijn hoofd zetten. Thuiswerken is geen optie, wat erg frustrerend is voor mij en mijn omgeving wanneer ik verkoudheidsklachten heb. Je collega vertelde me dat ik een soort noodpakket kon krijgen, maar dat werd later weer tegengesproken door een andere medewerker. Dat is een beetje de rode draad: het is een chaos. 

Er is mij verteld dat KPN netwerk binnen 1 a 2 werkdagen contact met mij op zou nemen om iets aan te passen/gereed te maken. Ik heb hier niks van gehoord. Iemand die ik aan de telefoon sprak zei dat het ook makkelijk nog weken kan duren en ze niks kunnen betekenen. Ik vind dit een erg teleurstellende gang van zaken en voel dat ik niet goed gecompenseerd en geholpen word. Om klant bij jullie te worden moet je dus kennelijk eerst wekenlang zonder tv en internet zitten.

 

 

 

 


Hoi Remco,

Het is inderdaad zo dat het is aangepast. Als ik er zelf niet achteraan had gebeld had dit overigs nog veel langer geduurd. Ik heb zelf contact met KPN netwerk opgenomen, de mij wisten te vertellen dat glasvezel niet mogelijk is en het anders moet. 

Ik ben er alleen helemaal niks mee opgeschoten, omdat ik nu inmiddels voor de 2e keer de mail met extra onderzoek heb gehad. Ik heb me 12 oktober voor het eerst aangemeld, maar zoals het eruit ziet kan ik zelfs 2 november al uit mijn hoofd zetten. Thuiswerken is geen optie, wat erg frustrerend is voor mij en mijn omgeving wanneer ik verkoudheidsklachten heb. Je collega vertelde me dat ik een soort noodpakket kon krijgen, maar dat werd later weer tegengesproken door een andere medewerker. Dat is een beetje de rode draad: het is een chaos. 

Er is mij verteld dat KPN netwerk binnen 1 a 2 werkdagen contact met mij op zou nemen om iets aan te passen/gereed te maken. Ik heb hier niks van gehoord. Iemand die ik aan de telefoon sprak zei dat het ook makkelijk nog weken kan duren en ze niks kunnen betekenen. Ik vind dit een erg teleurstellende gang van zaken en voel dat ik niet goed gecompenseerd en geholpen word. Om klant bij jullie te worden moet je dus kennelijk eerst wekenlang zonder tv en internet zitten.

 

 

 

 

> Om klant bij jullie te worden moet je dus kennelijk eerst wekenlang zonder tv en internet zitten.

Nee hoor wekenlang is al héél snel. Ik ken mensen die al meer dan een half jaar tot drie jaar op kpn glasvezel moeten wachten……………….


@Lukasssssss Dat verdient zeker geen schoonheidsprijs. Ik zie het bericht ook staan over het extra onderzoek maar ik krijg geen indicatie dat er geschoven is met de leverdatum van 2 november. Ik kan extra data voor je activeren op een mobiel nummer wat actief is bij KPN, dan kun je dat tijdelijk gebruiken ter overbrugging. 


Ik zie het niet gebeuren dat binnen een week én de monteur van KPN netwerk én de monteur van KPN zelf langskomt, maar ik laat me graag verassen. 

Ik heb al eens 5GB extra gekregen op mijn mobiele abonnement, maar om thuis te kunnen werken heb ik alleen iets aan onbeperkt internet en ik ben niet van plan om hiervoor te betalen omdat er zo'n zootje van gemaakt wordt.


Ik heb helaas niet de optie om meteen een noodpakket op te sturen maar ik heb nu een weekbundel geactiveerd van 100 GB zodat je wat ruimer in de GB's zit. Ik hoop dat dit snel is op gelost.


Hoi Remco, 

Bedankt daarvoor, daar heb ik wat aan. 

Ik heb echter nog steeds niks gehoord over een monteur die langskomt. Heb je enig idee wanneer ik die kan verwachten? Gaat het lukken om alles uiterlijk 2 november aan te sluiten?

 

 


@Lukasssssss Ik zie bij deze order niet direct een monteur staan. De order staat in het systeem als een doe-het-zelf-order zonder monteur. Mocht je zelf het modem niet kunnen plaatsen dan kun je altijd nog even bellen met 0800-0402 voor het boeken van een monteur.


Hmm apart, dit is namelijk weer een ander verhaal dan mij meermaals telefonisch is verteld. Ik heb te horen gekregen dat iemand van KPN netwerk eerst iets gereed moet komen maken, waarna een monteur van KPN het komt aansluiten.

Wat jij zegt is dus dat ik op 2 november een pakket ontvang en alles zelf kan aansluiten? Ik heb hier ook geen bericht van ontvangen van KPN. Sinds de laatste mail over een extra onderzoek heb ik niks meer gehoord. Ondertussen loopt dat extra internet op m’n telefoon ook bijna af, terwijl ik het niet zie gebeuren dat ik voordat die tijd thuis internet heb.Â