Skip to main content

Mijn audio apparaat (Marantz) kan geen verbinding maken met het internet.
Bij de instellingen van het apparaat zie ik dat het een ip-adres heeft.  Het apparaat meldt dat het verbinding heeft met de router maar niet met het internet.
Ik heb het apparaat even in de client-list van het modem zien staan, maar nu niet meer.
Er staan 21 verbonden apparaten in de lijst + 14 via een wifi-extender.

Het ip-adres wordt niet bezet door een ander apparaat en komt ook niet voor in de lijst met DHCP leases.

Uit en aanzetten van het apparaat helpt niet.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen ?

Beste ​@weetweinig misschien even de probleemoplosser en/of helpdesk Marantz raadplegen???

Wat voor (fout)melding krijg je an je je apparaat met internet wiltverbinden?

Kun je je apparaat ook met LAN- verbinden of alleen draadloos?

Het apparaat is bedraad verbonden. De melding die ik krijg “Kan niet met internet verbinden”.
Omdat hij wel kan verbinden met de router maar niet met het internet zoek ik de oplossing onder andere in het modem.
Op de helpdesk van Marantz heb ik nog niets kunnen vinden maar moet nog verder zoeken.

Omdat je router 21 andere apparaten wel heeft verbonden zou ik meer in de Marantz gaan zoeken.

Staat het internet van de Marantz wel op DHCP? 

Hoi ​@weetweinig .  Is er ook een manier om de Marantz volledig te resetten? Ik zou even de handleiding er bij pakken. Misschien heeft ie een factory default nodig. 

Heb het apparaat rechtstreeks op het modem aangesloten, en dat werkte. Hij liep eerst via een switch.
Andere netwerkkabel naar de switch geprobeerd, maar ook dat werkte niet.

Omdat ik ook de optie had om het via Wifi te laten lopen, heb ik daar (voorlopig) maar voor gekozen.

Eerder werkte het wel bekabeld, dus waarom dat nu niet meer het geval is, begrijp ik niet. Andere apparaten die op de switch zijn aangesloten werken wel, dus defecte switch/poorten is ook niet het geval.

Ik vermoed dat de melding dat de,modem bereikt kon worden niet juist was.

In ieder geval allen bedankt voor je reactie.

Heb het apparaat rechtstreeks op het modem aangesloten, en dat werkte. Hij liep eerst via een switch.
Andere netwerkkabel naar de switch geprobeerd, maar ook dat werkte niet.

Omdat ik ook de optie had om het via Wifi te laten lopen, heb ik daar (voorlopig) maar voor gekozen.

Eerder werkte het wel bekabeld, dus waarom dat nu niet meer het geval is, begrijp ik niet. Andere apparaten die op de switch zijn aangesloten werken wel, dus defecte switch/poorten is ook niet het geval.

Ik vermoed dat de melding dat de,modem bereikt kon worden niet juist was.

In ieder geval allen bedankt voor je reactie.

Dat is wel merkwaardig.  Als het een ‘domme’ switch is (dus niet managed) zou dat gewoon moeten werken. Hier heb ik ook geen verklaring voor. 

Fijn dat je het nu draadloos aan de praat hebt. 

Reageer