Skip to main content

Wij hebben thuis een gig abonnement en ik heb op mijn laptop een stabiele conectie. maar zodra ik (zonder met iemand te verbinden) een klein spel open dropt mijn mbps van 900 naar 7

 mbps (zie afbeeldingen). Thuis ben ik de enige die hier last van heeft dus het zou ook aan mijn laptop kunnen liggen (al heb ik geen idee hoe dat opgelost kan worden.

Zou het kunnen zijn dat dat spel een VPN verbinding of proxy opzet die heel traag is.

Doe eens een tracert 8.8.8.8 tijdens dat spel en zonder dat spel.

Zit daar verschil in?


er veranderd niks


Gebruik eens de Ookla app uit de Microsoft store om de snelheid te meten.

Welk resultaat geeft die?


 


Dan ben ik benieuwd over welk spel we het hebben.


het gaat om de playtest versie van plateup. het spel is maar 900 mb


En als jij dat speelt dan gaat de netwerksnelheid van jouw PC omlaag maar blijven andere PC's wel gewoon de volle bandbreedte houden. Klopt dat?

Zo ja, wat zijn de CPU belasting en de netwerk belasting als je dat spel speelt?


ja

&

waar kan ik dat zien?


taakbeheer.

 

hoe groot een spel is zegt weinig over hoeveel Resources deze opslokt, kan heel goed dat het gewoon een system hog is waardoor je computer alleen daarmee bezig is en hierdoor je PC geen resources over heeft.

als je het spel open hebt staan open eens taakbeheer en kijke even naar je resources, anders printscreen en dan kijken we even mee..


 


dit is mijn CPU 

 


 

zeer hoog oke maar wil ook de top balk zien gezien percentages.


 


Kan je de headers van de kolommen ook tonen of anders iets meer uitleggen waar we naar kijken.

Edit: Had bovenstaande bericht nog niet gezien.


geen probleem

 


Ansich geen bijzonder hoog verbruik van het systeem..

kannjw als het spel draait eens een speedtest doen met een ander apparaat, Telefoon op WiFi of iets anders

even kijken wat dexe dan geeft, Uiteraard gewoon met speedtest app.


deze is vanaf een andere pc in huis


Gebruik de speedtest server van XS4ALL om metingen te doen.


 


deze is vanaf een andere pc in huis

Dit toont als wel aan dat het spel/pc gewoon de factor is hierin, Het is niet dat je snelheid opgeslokt wordt. Heb je nog losse grafische kaart in de PC of mag je CPU dit ook voor ze kiezen krijgen want dan snap ik hem wel want dan kom je tegen een CPU gebruik van 100% ( 42% + 39% ) aan en dan krijgt de internet data echt laagste prio in de CPU..


En nu via de Ookla app met als server de speedtest server van XS4ALL.

En op een ander apparaat dan waarop je dat spel speelt.

En ook één op dat andere apparaat terwijl het spel niet gespeeld wordt.


En nu via de Ookla app met als server de speedtest server van XS4ALL.

En op een ander apparaat dan waarop je dat spel speelt.

En ook één op dat andere apparaat terwijl het spel niet gespeeld wordt.

ik heb het spel alleen maar op dit apparaat (ik heb een speciale versie van de developers gekregen)


deze is van een ander apparaat


deze is vanaf mijn laptop


En nu via de Ookla app met als server de speedtest server van XS4ALL.

En op een ander apparaat dan waarop je dat spel speelt.

En ook één op dat andere apparaat terwijl het spel niet gespeeld wordt.

ik heb het spel alleen maar op dit apparaat (ik heb een speciale versie van de developers gekregen)

volgens mij bedoelt hij een speedtest op de tweede PC terwijl het spel draait op eerste PC en dan ook een speedtest op tweede PC als spel niet draait op eerste.

Dit zodat we vanaf het tweede systeem kunnen kijken wat de netwerk gebruik van het spel is. 500 t.o.v 900 bv dan pakt hij 400 wat.. erg fos zou zijn maargoed..