Skip to main content

Wij hebben thuis een gig abonnement en ik heb op mijn laptop een stabiele conectie. maar zodra ik (zonder met iemand te verbinden) een klein spel open dropt mijn mbps van 900 naar 7

 mbps (zie afbeeldingen). Thuis ben ik de enige die hier last van heeft dus het zou ook aan mijn laptop kunnen liggen (al heb ik geen idee hoe dat opgelost kan worden.

dit is op een andere pc zonder dat het spel ergens open staat


deze is vanaf een andere pc in huis

Dit toont als wel aan dat het spel/pc gewoon de factor is hierin, Het is niet dat je snelheid opgeslokt wordt. Heb je nog losse grafische kaart in de PC of mag je CPU dit ook voor ze kiezen krijgen want dan snap ik hem wel want dan kom je tegen een CPU gebruik van 100% ( 42% + 39% ) aan en dan krijgt de internet data echt laagste prio in de CPU..

ik heb een nivida rtx 3060


dit is op een andere pc zonder dat het spel ergens open staat

Hmmm, waarom dan maar 490Mbps downstream want ik zou ruim 900Mbps verwachten.

Wat voor een glasvezelaansluiting heb je?

Plaats anders eens een foto van jouw glasvezelkastje (NTU/ONT).


dit is op een andere pc zonder dat het spel ergens open staat

Hmmm, waarom dan maar 490Mbps downstream want ik zou ruim 900Mbps verwachten.

Wat voor een glasvezelaansluiting heb je?

Plaats anders eens een foto van jouw glasvezelkastje (NTU/ONT).

kan iets naar of bij die tweede pc zijn wellicht WiFi gezien andere wel zonder spel 900 geeft.


De tweede pc staat boven (en mijn laptop na de eerste metingen ook) en staat bedraad via een wifi versterker

 


dit is onze glasvezelkastje


De tweede pc staat boven (en mijn laptop na de eerste metingen ook) en staat bedraad via een wifi versterker

Dus beneden haal je 900Mbps en boven, via die wifi "versterker" 490Mbps?

Wat is dat voor een wifi "versterker" en hoe is die op de Experia Box aangesloten?


dit is onze glasvezelkastje

Dat vermoeden had ik al, dat is een XGS.PON aansluiting.


 


En dat "super"WiFi punt boven is via wifi met het "super"WiFi punt beneden verbonden?


De tweede pc staat boven (en mijn laptop na de eerste metingen ook) en staat bedraad via een wifi versterker

Dus beneden haal je 900Mbps en boven, via die wifi "versterker" 490Mbps?

Wat is dat voor een wifi "versterker" en hoe is die op de Experia Box aangesloten?

mijn laptop staat direct boven de router, terwijl de andere een paar kamers verder is

 


het feit dat er nog ruim 500Mbjt gemeten word op tweede PC met draadloos brug geeft al aan dat niet gehele 900Mbit wordt opgeslokt door het spel, anders zou je nooit meer 500Mbit kunnen meten op tweede systeem.

Ik ben bang dat het gewoon enn geval is dat de hele CPU die waarschijnlijk ook nog het werk van GPU moet doen in deze te druk is in deze om nog dat binnen te harken op je internet lijn, het is niet dat je internet zo traag word ( anders zou je dat ook terugzien op tweede pc ) maar het is dat je PC dit niet kan verwerkenn gezien hij aan ze max loopt als het spel draait…

kan je aangeven om welk type laptop het gaat waarje het spel op speelt ?

 

maar is die speciale versie dan een beta of iets ? Kan zijn dat hier nog memory leaks oid inzetten die dit kunnen veroorzaken.


 

het feit dat er nog ruim 500Mbjt gemeten word op tweede PC met draadloos brug geeft al aan dat niet gehele 900Mbit wordt opgeslokt door het spel, anders zou je nooit meer 500Mbit kunnen meten op tweede systeem.

Ik ben bang dat het gewoon enn geval is dat de hele CPU die waarschijnlijk ook nog het werk van GPU moet doen in deze te druk is in deze om nog dat binnen te harken op je internet lijn, het is niet dat je internet zo traag word ( anders zou je dat ook terugzien op tweede pc ) maar het is dat je PC dit niet kan verwerkenn gezien hij aan ze max loopt als het spel draait…

kan je aangeven om welk type laptop het gaat waarje het spel op speelt ?

 

maar is die speciale versie dan een beta of iets ? Kan zijn dat hier nog memory leaks oid inzetten die dit kunnen veroorzaken.

het is een beta maar ik merk het ook met andere spellen nu ik erop let

ik heb een lenovo legion 5 (https://www.bol.com/nl/nl/p/lenovo-legion-5-82ju008gmh-gaming-laptop-15-6-inch/9300000022025569/?s2a=)


 

het feit dat er nog ruim 500Mbjt gemeten word op tweede PC met draadloos brug geeft al aan dat niet gehele 900Mbit wordt opgeslokt door het spel, anders zou je nooit meer 500Mbit kunnen meten op tweede systeem.

Ik ben bang dat het gewoon enn geval is dat de hele CPU die waarschijnlijk ook nog het werk van GPU moet doen in deze te druk is in deze om nog dat binnen te harken op je internet lijn, het is niet dat je internet zo traag word ( anders zou je dat ook terugzien op tweede pc ) maar het is dat je PC dit niet kan verwerkenn gezien hij aan ze max loopt als het spel draait…

kan je aangeven om welk type laptop het gaat waarje het spel op speelt ?

 

maar is die speciale versie dan een beta of iets ? Kan zijn dat hier nog memory leaks oid inzetten die dit kunnen veroorzaken.

het is een beta maar ik merk het ook met andere spellen nu ik erop let

ik heb een lenovo legion 5 (https://www.bol.com/nl/nl/p/lenovo-legion-5-82ju008gmh-gaming-laptop-15-6-inch/9300000022025569/?s2a=)

beetje raar is het wel maar ligt zowiezo aan je systeem, want je snelheid heb je nog wel bij ander systeem dus het is niet dat je snelheid weg is.

deze laptop zou het prima moeten kunen maar gaat toch niet helemaal zoals het hoort, het zou wat invloed moeten hebben maar niet zoveel.. Staat ook geen download te draaien op de achtergrond oid ?

maargoed de lijn ligt het zowiezo niet aan anders zou andere PC nooit 500Mbit geven als je lijn op 9mbit na word dichtgetrokken..


ik ben niks aan  het downloaden

 


ik ben niks aan  het downloaden

Dan is er toch echt een probleem met de PC..