Skip to main content

Nadat een Samsung-medewerker mij heeft geholpen met de instellingen van Smart View op mijn Samsungtablet Galaxy Tab A en vervolgens werd gekoppeld met mijn Samsung TV verscheen de volgende melding: De Smart View-verbinding is onstabiel. Maak opnieuw verbinding om de weergavekwaliteit te verbeteren.  Nu blijkt dit probleem te liggen bij de KPN (Box 12 versie) welke wij sinds kort hebben. Het Tv-beeld wordt telkens afgewisseld door een waas en dan weer door een goede weergave? Terwijl er glasvezel met 200 Mbit pakket hebben afgenomen bij de KPN

Hoi @Banjer1 . Welkom op het forum.

Heb je alleen een Box12 in gebruik of ook wifi versterkers?


Het ligt erg aan de afstand tot het modem. En wat er allemaal tussen zit. Wifi is niet voor grote(re) afstanden dan ca. 7 meter.

Hier heb ik die melding op een streamingbox in de slaapkamer als deze achter de tv wordt '’verstopt'’. Voor het toestel is het wat beter. Goed genoeg voor voldoende veldsterkte. Minimaal zo'n 70 %. Dan zitten er nog steeds 2 muren tussen. Met dezelfde afstand zonder muren, volledig in de woonkamer, is de sterkte nog zo'n 90 %.

Dus muren en zelfs tv-schermen schelen al.

Wat is Smart View? In de e-manual van de tv kan ik het niet vinden. En in de telefoon ook niet. Allebei Samsung.

Overigens ondersteunt kpn officieel alleen Chromecast en Apple Airplay om te casten.

Overigens wel omslachtig. In een Samsung kan je de Smart-tv app KPN ITV downloaden. Veel makkelijker. Wel alleen via je eigen wifi te gebruiken, thuis dus.


Hoi @Banjer1 . Welkom op het forum.

Heb je alleen een Box12 in gebruik of ook wifi versterkers?

Alleen een Box 12 zonder wifi versterkers. Deze box staat in de woonkamer met een afstand van zo’n 4 meter tot Samsungtablet Galaxy Tab A. Heb alleen een KPN glasvezel internet van 200Mbit/s om via een mediabox het e.e.a. te volgen en/of te zien.


Het ligt erg aan de afstand tot het modem. En wat er allemaal tussen zit. Wifi is niet voor grote(re) afstanden dan ca. 7 meter.

Hier heb ik die melding op een streamingbox in de slaapkamer als deze achter de tv wordt '’verstopt'’. Voor het toestel is het wat beter. Goed genoeg voor voldoende veldsterkte. Minimaal zo'n 70 %. Dan zitten er nog steeds 2 muren tussen. Met dezelfde afstand zonder muren, volledig in de woonkamer, is de sterkte nog zo'n 90 %.

Dus muren en zelfs tv-schermen schelen al.

Wat is Smart View? In de e-manual van de tv kan ik het niet vinden. En in de telefoon ook niet. Allebei Samsung.

Overigens ondersteunt kpn officieel alleen Chromecast en Apple Airplay om te casten.

Overigens wel omslachtig. In een Samsung kan je de Smart-tv app KPN ITV downloaden. Veel makkelijker. Wel alleen via je eigen wifi te gebruiken, thuis dus.

Hallo Peter,

Ik heb sinds kort een streamingbox. Wij hebben alleen een KPN glasvezelinternet (200 Mbit/s) aansluiting en via deze straemingbox de app Smarters Player Lite aan het uit proberen. De KPN Box 12 staat in de woonkamer en maakt verbinding binnen een afstand van 4 meter. Om deze reden hebben wij geen toegang tot de Smart-tv app KPN ITV. Dit allemaal ter verduidelijking.


Hè, verder dan 4 meter geen wifi bereik van de Box 12 naar de streamingbox of ander wifi apparaat?

Mijn streamingbox staat 7 meter van het modem, heb gewoon wifi verbinding (70% signaalsterkte). En gebruik de Android-TV app van kpn itv hiervoor.

Is je streamingbox wel met de wifi of lan van je Box 12 verbonden. Dan moet het gewoon werken met de Android-TV app voor KPN ITV.

Ook als de streamingbox, ik heb de Nokia 8000, met lan kabel is verbonden moet je gewoon de Android-TV app kunnen gebruiken.


Ik heb alleen maar een internet product van KPN. Om Interactieve TV van KPN te kijken moet je een Tv-abonnement afsluiten. Dat heb ik dus niet afgesloten. Daarnaast heb ik een directe internetkabel aangesloten op de Tv en mediabox. De wifi verbinding is tussen de 70 en 90%. 

 

 


OK. Geen kpn itv dus.

Is smarters player lite zoiets als NLziet?

Ik kan een app met die naam niet vinden in de store van m'n Android-TV box.


Smarters Player Lite - Apps op Google Play

 


Ah, die kwam ik tegen. 

Maar wat lukt er niet mee?

Hmm, moet inloggen. Heb uiteraard geen account....


  1. Synchronisatie tussen beeld en spraak loopt niet in de pas bij de Smarters Player app. Ook de EPG werkt niet zoals eigenlijk zou moeten 
  2. De smart View functionaliteit Tv vs. tablet (zoals dit artikel door mij is begonnen) werkt niet optimaal. Samsung heeft mij bij deze app geholpen op afstand. Eind conclusie dat er een internetverbindingsprobleem zich voordoet welke KPN kan oplossen

 


Het is geen app van kpn. Dus hoe “moet” en kan kpn het dan oplossen?????? Dus vreemd dat je kpn hiervoor “aanspreekt".


Het gaat over een stabiele internetverbinding zoals in het 1e punt is aangegeven. Nu blijkt dat er meerdere topics zijn verschenen met eenzelfde probleemstelling waar ik ook nog geen oplossing voor heb gelezen. Daarentegen is de Smartes Player Lite app wel goed te zien/volgen op mijn tablet en smarttelefoon? Dus….. ligt de oplossing toch in de internetverbinding van de KPN?


Lijkt me onwaarschijnlijk. Het zal meer in de Android-TV app van die dienst zitten. Kpn kan geen invloed uitoefenen op de servers van dat bedrijf. En ook niet op die app. 


Nu, met inloggegevens van de KPN van een derde (om eens te testen of de Smart View-verbinding stabiel is) blijft onderstaande info/opmerking nog steeds niet te zijn opgelost??

De Smart View-verbinding is onstabiel. Maak opnieuw verbinding om de weergavekwaliteit te verbeteren.

Wie heeft de oplossing voor dit probleem??


Krijg je die melding altijd als je smart view wilt gebruiken? Dus ook met foto's?

Alleen casten met chromecast wordt door kpn ondersteunt met de KPN iTV app op een telefoon. 

Zelf gebruik ik verder 'spiegelen' van mijn Samsung telefoon naar mijn Samsung televisie. En dat werkt perfect. 

Ik activeer dat via de foto galerij. 

Hopelijk voor jouw komt er hier nog ooit iemand die smart view gebruikt. Maar gezien de activiteit hier de afgelopen maanden…

Misschien eens student aan huis inschakelen? Handen en ogen ter plekke is altijd handiger.