Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb reeds ongeveer een jaar een 2tal WiFi controllers van mi light werkend op mijn WiFi. Tuinverlichting en woonverlichting gelinkt en werkt prefect.

Nu wil ik een derde controller aansluiten en verbinden. Alles gaat goed tot aan het linken met de Home WiFi.

Ik krijg de foutmelding “smartphone doesn’t link WiFi now”. Deze melding krijg ik op 2 afzonderlijke iPhones en een iPad. De 2 eerder aangesloten en verbonden WiFi controllers werken zonder probleem op WiFi netwerk.

Heb een experia 10 router, reeds enkele malen gereset, WiFi instellingen keer teruggezet naar fabriek, volgens mij staat 2,4 g en 5 g aan. Beveiliging WPA/WPA2.

dus 2 werkende controllers en foutmelding bij poging verbinden van een derde. Tussen de installatie van de eerste 2 en de derde wel overgegaan naar hussel abonnement…..

wie kan mij helpen met een goede oplossing?

Welkom hier, @Jack G.! Bedankt voor je vraag. Gek dat de derde controller niet wil verbinden. Heb je de 2.4Ghz en 5Ghz al eens gesplitst van elkaar? Dit kun je doen in de webinterface van het modem. Kan zijn dat de controller makkelijker verbindt met alleen de 2.4Ghz band. 

Met splitsen bedoel ik, beide frequentie een eigen naam geven. Je krijgt dan als het ware twee wifi netwerken. Één met 2.4 Ghz en één met 5Ghz. 


Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd, dus ik ga ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Als je nog vragen hebt lees ik het graag. 


Even niet of forum geweest. Sorry dus voor ate reactie.

Oplossing nog niet gevonden. Getracht 2,4 en 5 ghz te splitsen doch geen manier gevonden om dit te doen. Kon nergens button of link vinden hoe ik dit moest doen.

Als je hier iets over kan schrijven heel graag.


Goed om van je te horen, Jack. 

Hoe splits je 2.4Ghz van 5GHz? 

  1. Ga naar de webinterface en log in
    1. eerste keer inloggen: Gebruikersnaam: admin & Wachtwoord: rniets invullen]. Druk op inloggen
  2. Als je bent ingelogd, Ga naar: Wifi > geavanceerd
  3. Je ziet dit: 

     

  4. Maak een onderscheid in de netwerknamen, zoals ik geel heb gearceerd. Zodat je weet welk netwerk in de netwerklijst de 2.4GHz band is en welk netwerk de 5GHz band is. 
  5. Druk vervolgens, voor beide, op dToepassen].
  6. Et voilà. Het is gelukt!

Check nu op je mobiel of je in de lijst met wifinamen de twee verbindingen ziet staan. 

Laat je het weten als je dit geprobeerd hebt? Ik ben benieuwd naar het resultaat :)


Splitsen helemaal gelukt. Heeft probleem niet opgelost helaas


Awh, jammer! Je krijgt nog steeds dezelfde melding? Kun je anders specifiek uitlegen om welk type controllers het gaat en uitleggen hoe je ze aansluit op de Experiabox? 
Zijn het drie identieke controllers of is de laatste een nieuwere versie etc. Dit helpt mij een handje opweg te begrijpen waar het eventueel mis gaat!


Hai Lisa,

 

zijn identieke controllers die via WiFi contact maken met de lampen. Melding blijft identiek.

Naam van de controllers: MiBoxer 2,4 GHz gateway van Mi-light. Type is WL-box 1. Je moet deze gateway linken met je mobiele apparaat middels WiFi. Hij moet het netwerk zelf vinden waarna je de sleutel kan invoeren.

Foutmelding blijft dezelfde namelijk “smartphone doesn’t link WiFi now” 


Ohh, ik zie dat hier niemand meer heeft gereageerd!  Als het identieke controllers zijn, is het wel gek dat de 3e niet wil linken. Kan het een defect zijn in de derde controller? 
Ik ben benieuwd of de derde controller op een ander netwerk (vriend/buurman) wel gewoon werkt.


Het is simpeler: Zet je locatievoorzieningen voor Miboxer aan ‘bij gebruik van app’. Met exacte locatie. Dan de WL-box1 configureren. Daarna kan je alles weer uit zetten


Dank je Airboss….. dit was inderdaad oplossing!

 


Hij loopt nu naar volgend scherm en ik kan mijn WiFi gegevens kwijt.

Vervolgens krijg ik steeds de melding dat configuratie mislukt is. Heb van alles geprobeerd met WiFi instellingen ed.

Wie heeft de goed tip?


Hmm, je bent nu in ieder geval een stap verder gekomen, dat is top!

Hopelijk komt @Airboss nog terug met de verlossende tip om het volgende probleem op te lossen!