Skip to main content

Ik heb sinds twee weken internet & tv van KPN, ben er redelijk tevreden over.

het enige probleem dat ik nu nog heb is dat mijn modem regelmatig uitvalt en weer vanzelf opstart, oftwel zichzelf regelmatig herstart.

dan heb ik 10 minuten geen internet en tv meer en zodra hij hergestart is is het weer allemaal in orde.

totdat hij zichzelf weer herstart, soms duurt het dagen voordat het gebeurt en soms drie keer binnen een uur.

 

heel vervelend dit!

 

hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.

 

groetjes J. Loo

Heeft u een draadloze verbindingset? Probeer dan eerst eens zonder.


@Nick83 Deze heb ik inderdaad sinds kort in gebruik, maar het probleem bestond al voordat ik deze heb aangeschaft en in gebruik heb genomen.


Iemand van KPN die zou kunnen reageren???


En wat heeft u nog meer aangesloten? Koppel zoveel mogelijk los en probeer eens een paar dagen zo kaal mogelijk.

Als KPN hier wat aan gaat doen, dan draait het er mogelijk op uit dat uw KPN Box geruild word voor een Experiabox v10 of v10a. Wellicht wilt u dit niet, dus dan is het zaak om zelf echt al het mogelijk te doen om het probleem op te lossen. 


Goedemorgen @J. Loo, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je nieuwe Experia Box regelmatig uitvalt en je hierdoor even geen diensten hebt.. Als ik het zo lees dan denk ik inderdaad aan een apparaat dat ook aangesloten is op die Experia Box, of misschien wel aan de verbinding die het huis binnenkomt. Om het een en ander uit te sluiten en te controleren heb ik wel wat gegevens van je nodig. Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Dan kan ik wat metingen uitvoeren en kijken of ik het probleem kan achterhalen!

Geef even een seintje als het invullen gelukt is :wink:


Yes, gelukt. Heb alle informatie ingevuld.


@J. Loo hmm ik zie geen verbrekende verbindingen de afgelopen dagen.. Ik heb een meting uitgevoerd maar op de lijn vind ik niks vreemds. Kan je aangeven wat je nog meer hebt aangesloten op de Experia Box? En heb je de televisie al getest zonder de draadloze verbindingsset? Verder ben ik benieuwd wat de Experia Box doet, qua lampjes, als je deze wegvallende verbinding ervaart. Heb je, tot slot, de Experia Box ook al een keer gereset?


Er zijn meerdere mensen die in de log van de V12 zien dat de pppoe verbinding regelmatig wegvalt.

Zie jij ook meldingen daaromtrent in de log van jouw V12?


@J. Loo ik heb helaas geen reactie meer gehad. Speelt dit probleem nog steeds?


Ja het probleem speelt nog steeds. Ik weet niet hoe ik in de log van de v12 kom.

verder heb ik alles logekoppeld, nog altijd geen verbetering.

alles gereset, nog altijd het probleem.

soms doet hij het een aantal dagen probleemloos en soms 5 x op 1 dag een totale reset uit zichzelf.

 

groetjes


Hoi @J. Loo, je kunt het log terugvinden door in te loggen op de KPN box 12 via 192.168.2.254 of de stappen doorlopen zoals @SjorsK ze hier doorloopt.


Hoi @J. Loo, is het nog gelukt in te loggen?


Ik ben zojuist ingelogd en zit nu bij de Logs tab van mijn modem.

dit is een heleboel informatie waar ik niet direct wijzer van word.

 


zodra je verbinding wegvalt of je modem herstart uit zichzelf zou hij daar een melding van moeten maken in het log. Ik ben wel benieuwd wat daar dan komt te staan! Kun je dat met ons delen?


@J. Loo we hebben niets meer van je gehoord. Heb je nog iets van een oorzaak kunnen vinden?


Ik heb gezocht maar helaas niet gevonden.

ik weet ook niet waar ik naar moet zoeken, aangezien het random gebeurt.

 

gr