Skip to main content

Ik heb een uur geleden per telefoon geregeld dat mijn producten als:  Vast bellen; Internet en Tv over vijf weken, 8-09, omgezet zouden worden in een e-mail only abonnement. Omdat ik dan ga samenwonem met mijn vriendin die al een KPN-abnnement heeft op die producten.  Ter plekke zijn in het gesprek mijn producten; het vaste bellen, internet en tv van mij gestopt en verwijderd en vervangen door een e-mail only-abonnement.  Een vergissing . Dat kan. Maar nu blijkt dat deze vergissing pas over twaalf dagen hersteld kan worden door een monteur die langs moet komen.  Mijn vraag is waarom deze actie in een minuut gebeurd is en niet even snel herstel kan worden. Het lijkt me niet zo moeilijk. Nu heb ik geen tv voor twaalf dagen en internet thuis en werken thuis is een stuk lastiger. 

Beste @gertantonie, welkom! Wat ontzettend rot is dit, zeg! Excuses hiervoor! Ik ben bang dat ik dit niet kan bespoedigen. Het duurt inderdaad altijd even voordat een ‘nieuwe’ aansluiting administratief gerealiseerd kan worden. En de monteur moet dan ook meteen in te plannen zijn. Wel kijk ik graag nog even met je mee. Wil je hiervoor je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Laat even weten dat je dat gedaan hebt. 


Beste Marcia, Ik heb mijn profiel aangevuld met naam, adres en  klantnummer. Inderdaad , als er achter een bureau abonnementen kunnen worden verwijderd, waarom dan niet op de zelfde manier teruggezet. Ik heb internet wel nodig voor mijn werk thuis en de kinderen willen tv zien. Ik kreeg het idee van hotspot aangereikt. Ik ben benieuwd.


Ik zie het inderdaad staan: 12 dagen. Daar kan ik niets anders van maken. Wat ik kan proberen is om een noodpakket aan te vragen. Daar zit een Digitenne ontvanger en een mifi router in. Ik kan ook een bundel op jullie mobiele nummers zetten, in plaats van dit noodpakket of zelfs ernaast. Ik ga het in ieder geval ook niet voor elkaar krijgen om jouw verbinding weer eerder in de lucht te krijgen. Mijn excuses voor deze ellende!


Dag Marcia,

Ik begrijp dat het niet anders is. Dank voor het meedenken.  Is nu, in werking gezet dat er over twaalf dagen een monteur op mijn stoep staat om mijn internet en tv weer te herstellen??? Momenteel heb ik via de hotspot die iemand van de KPN adviseerde wel internet. Ik ben nu opgewaardeerd naar 5 GB. Ik weet niet of dat genoeg is . We gaan het zien. Dus voor mij is nummer 1 dat er zo snel mogelijk een monteur langs komt.   Ik hoor graag van je

 


Dag Marcia,

Ik begrijp dat het niet anders is. Dank voor het meedenken.  Is nu, in werking gezet dat er over twaalf dagen een monteur op mijn stoep staat om mijn internet en tv weer te herstellen??? Momenteel heb ik via de hotspot die iemand van de KPN adviseerde wel internet. Ik ben nu opgewaardeerd naar 5 GB. Ik weet niet of dat genoeg is . We gaan het zien. Dus voor mij is nummer 1 dat er zo snel mogelijk een monteur langs komt.   Ik hoor graag van je

 

Hi @gertantonie. Ik heb me even ingelezen in de situatie. Je wilde opzeggen en een e-mail only houden per 08-09. Nu is dat per abuis per direct gebeurt, en zit je zonder diensten.

Je hebt hier natuurlijk achteraan gebeld, en mijn collega zei dat het ~12 dagen zou duren om alles weer in werking te krijgen. Dit is op dit moment niet in gang gezet. Persoonlijk zou ik dit ook niet adviseren eerlijk gezegd. We gaan dan in feite een hele nieuwe verbinding leveren voor zo'n 2 weken diensten. Mij lijkt het beter om een noodpakket te gaan sturen. Dat is een Mobile Wifi (MiFi) met 50GB data op een 4G SIM en een Digitenne-tuner. Dat heb je binnen 2 werkdagen en dan kun je daarmee de periode overbruggen.

Ik hoor graag of je akkoord gaat met een noodpakket want dat is lijkt het beste op dit moment.


De wettelijke opzegtermijn is één maand (geertantonie heeft het dus zelf keurig gedaan). Hoe is DIT dan mogelijk, moderators?

Misschien zijn er lieve buren waar je wifi van mag gebruiken? Of, als ze bij KPN zitten en de V10 hebben, het gastnetwerk?


Reactie op Paul.

1e Het is me niet helemaal duidelijk; Is dit een formeel aanbod van KPN?

2e Mijn vraag waarmee ik op het forum kwam; Kan de KPN mij uitleggen waarom het twaalf dagen moet duren? Nu wordt er alleen gezegd, dat dat nu eenmaal zo is.  Anders gezegd;  kan je uitleggen waarom je als bedrijf, als je zo’n blunder begaat er niet voor zorgt, met het schaaamrood op je kaken, dat er de volgende ochtend een monteur op de stoep van je klant staat? Ook al past het niet in de normale gang van zaken.

Ik verwacht dat namelijk wel.

3e Ik had bij de tv ook een Opnemen Pakket. Daar had ik bepaalde programma’s/ documentaires die me na aan het hart liggen op staan. Die wil ik graag terug. Misschien zitten die in een ‘digitale prullenbak’


Hoi, het 3de punt kan ik wel op reageren.

Opnames bij KPN (en ook bij Ziggo tegenwoordig met de Next) zijn maximaal 1 jaar bewaarbaar. Echter bij beëindiging van het abonnement ben je die sowieso kwijt helaas. Die was je anders over een maand, als het gewoon goed was gegaan met de maand opzegtermijn, ook definitief kwijt geweest.

Dit is geen leedvermaak. Helaas ben ik door “ouderdom” ook al opnamen kwijt geraakt waar familieleden in voorkwamen. In dit digitale tijdperk is niets voor eeuwig. Vroeger met VHS kon je ze wel 20 jaar of langer bewaren. Nu tot een jaar (ook bij Ziggo met de Next) of totdat de decoder stuk gaat / vervangen wordt / of teruggestuurd (indien een XL bij Ziggo met HDD).

In jouw situatie is het abonnement beëindigd en daarmee ook het opnamepakket. Er is geen ‘prullenbak’ zoals bij e-mail.


Dank je wel voor de uitleg PeterG. Jammer dus.  Prettige dag nog.


Hallo @gertantonie De oplossing van een noodpakket, die collega Paul voorstelt, is de meest praktische en snelle manier om je in elk geval van diensten te voorzien. Als de 50 Gb data op is kunnen we deze ook aanvullen. Mocht je hiermee akkoord gaan dan maken we dit in orde. 

Je tweede vraag is hartstikke logisch en natuurlijk zou ik vandaag nog een monteur bij je langs laten komen als dat de oplossing zou zijn. Maar als een aansluiting is beëindigd, dan is het simpelweg niet mogelijk om dit direct te herstellen. Niet alleen fysiek moet er het nodige worden gedaan, ook administratief moet er feitelijk een nieuwe aansluiting worden geleverd. En dat kost, hoezeer we ons er in dit geval ook voor schamen, meer tijd. 

 


Beste Bart,

Dank voor je uiteenzetting en begrip.

Alles overdacht hebbende  ga ik met het voorstel wat Paul doet akkoord. 


Hoi @gertantonie . We hebben het gelijk in gang gezet. Je hebt, als het goed is een SMS’je met logistieke informatie gehad.

Ik stuur deze info ook nog even via een privéberichtje. Nogmaals excuses voor de hele gang van zaken.