Skip to main content

Juist telefonisch contact gehad met de helpdesk waarbij de dame even ruggespraak hield voor het probleem en ik in de wacht stond.

Gedurende het in de wacht staan een mail ontvangen voor een test die ik al gedaan had en voor de aanschaf van (nog) een wifi versterker die ik al heb en de telefonische verbinding werd spontaan afgebroken.

Vreemde manier van handelen van de zijde van KPN na 2 maal in de wacht gestaan te hebben…..

**77MB ipv 100MB via kabelverbinding (dus geen extra extra wifi versterking a 149 euro nodig!) en de verbinding die regelmatig wegvalt/serieus vertraagd is hierbij niet opgelost.

Misschien dat er iemand van KPN via deze weg een antwoord heeft op mijn vraag/probleem.

Hallo @Rudiep Ik denk graag met je mee, maar kun je de situatie dan iets verder toelichten? Je verbinding is langzaam, geef je aan? Hoe heb je alles aangesloten? Als het probleem puur om wifi draait is 77 Mbit/s een heel mooie snelheid. Je geeft ook aan dat je verbinding regelmatig wegvalt? Met welke kleur branden de lampjes op je Experia Box op zo'n moment? 

Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?


Beste Bart,

excuses voor de verlate reactie.

Het gaat om een bekabelde verbinding waarbij ik regelmatig moet wachten met typen omdat alles stil staat.

De 77MB zakt dus regelmatig weg naar een dieptepunt…...

Ik heb hierbij ook maar 1 blad open staan!

In mijn profiel kan ik niks meer aanvullen dan wat er nu staat, volgens mij zien jullie dan voldoende om te zien wat voor contract ik heb en wat verder te doen.

Alles brand behalve het huis.

Laat de KPN magic maar werken! Van de duurste provider mag je toch wat verwachten……

succes en mvg

 


Ik ga het proberen, @Rudiep maar ondanks alle KPN magic kan ik niet toveren. ;-) 

Een eerste check levert aan mijn kant niets op: ik zie geen verbrekende verbindingen terug. Dat betekent niet dat ze er niet zijn, overigens. Kun je me nog iets meer vertellen over hoe je alles hebt aangesloten? Maak je gebruik van extra apparatuur of lopen er rechtstreeks kabels van de Experia Box naar de tv en naar de computer? Wil je, heel flauw, checken of alle kabels goed zijn aangesloten? En zou je een speedtest willen doen en kun je de resultaten hier plaatsen via een screenshot? 

Zou je ook het glasvezelkastje eens een minuut stroomloos willen maken? 


Hallo @Rudiep Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd in dit topic. Als je nog hulp nodig hebt lees ik het graag!


Hallo Bart,

 

alles rechtstreeks bekabeld en geen extra apparatuur aangesloten.

Ben ook gewoon een eenvoudige gebruiker, geen heftige MB spelletjes of zware belasting of zo.

Alles correct aangesloten etc.

(Nu ook weer, zoals kor geleden, heeft de TV een vertraging bij het opstarten. Al opnieuw opgestart met aan/uit knopje maar geen resultaat)

Hier het resultaat vd test:

OPNIEUW

 KPN

RotterdamKOPIEER LINTest resultatenPING3MevrouwJITTER1MevrouwDOWNLOADEN68.8MbpsUPLOADEN36.4MbpsKPN

RotterdamKPN

2a02: a444: 6bc 5: 1: a0a0: 2275: aebf: 554c

 MvgRudie. 

Dank @Rudiep Je maakt dus gebruik van een bekabelde verbinding en niét van wifi. Je tv geeft ook problemen en internet is regelmatig langzaam. Had je het glasvezelkastje al eens stroomloos gemaakt? En zou je de Experia Box eens een volledige fabrieksreset willen geven? 


Hallo Bart,

complete reset gedaan middels uitschakelen stroom, aan/uit knopjes en fabrieksreset.

Het aantal MB's is nu 116MB upload dus heel mooi…….nu even afwachten of het zo blijft!

Deze complete handeling voorheen ook al gedaan echter maar kort een verbetert resultaat gehad daarom benieuwd.

Ik heb voor alle zekerheid ook nog een nieuw UTP kabeltje bestelt en zal deze ook nog vernieuwen.

Bedankt voor je hulp en een fijn weekend.

Mvg

Rudie


Ik hoop van harte dat het goed blijft gaan, @Rudiep !


Tijdens typen, bv hier op het forum, gaat er helemaal niets naar het internet. Dat is tussen jouw en je computer. Als je dus ineens even niet kan typen dan moet je het in je computer zoeken. Zelfs als ik de verbinding verbreek met internet gaat typen als de tierelier.


Hallo Peter,

Bedankt voor de info mbt stilstand tijdens typen.

De MB's waren echt te laag en is nu verholpen.

Gr Rudie  


Reageer