Skip to main content

Ik heb mijn modem aangesloten (glasvezel), maar nu blijft het internet lampje knipperen en heb ik geen WiFi. Dat lampje brandt overigens wel groen. Wat moet ik nu doen?

Hallo @Dvos1983 ben je een nieuwe klant of een bestaande?

Heb je glasvezel of koper xDSL?

Heb je van KPN bericht gehad per SMS en/of mail dat je aansluiting actief is?

 


@Dvos1983 Welkom op het forum. 

Wat jammer om te lezen dat je na het aansluiten van het modem niet direct verbinding hebt. 

Het internet lampje zou inderdaad stabiel moeten branden. 

Ik neem aan dat je een Box 12 hebt ontvangen? 

En hoe branden de lampjes op het glasvezelkastje? Of heb je een koperaansluiting? 


Ik heb een witte glasvezel kabel. Geen idee wat voor aansluiting dat precies is. Die komt uit een buis uit het plafond. Ik heb alles gereset, opnieuw opgestart. Er zou op 14 maart een monteur komen, dat vind ik erg laat en zou nu alvast gebruik willen maken van de wifi. Ik heb inderdaad de nieuwste box ontvangen. Ik ben overigens een nieuwe klant. 


Dat is vreemd, zou ik mee mogen kijken? Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 


Heb zo veel mogelijk ingevuld


Dankjewel. Dit gaat inderdaad om een glasvezelverbinding. Helaas kan ik dit niet vervroegen, het gaat om een bestelling van 28 februari die op 14 maart geleverd zal worden. Het is nu nog afwachten. 


Maar ik betaal wel vanaf 4 maart toch? Dan zou het toch gek zijn als ik 2 wk voor niets betaal? Ik zou toch iig gebruik moeten kunnen maken van de WiFi? Alle spullen zijn al geleverd. 


Hallo @Dvos1983 je gaat pas betalen vanaf het moment dat je bericht hebt gehad dat de verbinding actief is.

Voor wifi heb je internet nodig, zonder internet dus geen wifi.

Je zou, wanneer nodig, je mobiel als wifihotspot kunnen gebruiken.

 

 

 

 


@Dvos1983 Als er nog geen signaal op de lijn staat, omdat de leverdatum nog in de toekomst ligt werkt de wifi helaas ook niet. 

Het signaal wordt dus 14 maart actief. Vanaf dat moment ga je ook betalen. 


Ik heb soms wel een WiFi signaal en dan valt hij weer weg. Af en toe komen er appjes door en dan weer geen verbinding. 


Geen internet, dan ook geen werkende wifi. Als je modem aan staat kan het wifi signaal wel aanwezig zijn maar is er geen communicatie via dit signaal mogelijk. Als je af en toe wel appjes binnen krijgt loopt dan vrijwel zeker via je mobiele data verbinding en dat staat helemaal los van je wifi signaal. Pas als op 14 maart het glasvezelsignaal op het ‘kastje’ staat heb je ook een werkende wifi verbindingÂ