Skip to main content

Ik heb sinds vorige week constant uitval van mijn oude experia box v8 en wil deze graag laten vervangen door een recent model. Het internet valt steeds uit (wifi en bekabeld) en de digitale tv slaat na 5 minuten vast. Er komt ook een piepend geluid uit de modem. Ik wil de modem graag spoedig omwisselen met een recent model.

Ik heb alles geprobeerd om het te verhelpen (reset, kabels vervangen maar niks helpt)

Mvg R. Broek 

Hi @Remmie01! Welkom op ons KPN Forum. Fijn dat je ons gevonden hebt. Wow, zo te horen zit tv kijken er niet meer in bij jullie. Werkt het, na de reset, wel weer (tijdelijk)? 
Ik kijk graag even met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Hi Lisa,

Ik heb de gegevens zojuist ingevuld.
Het werkt dan weer eventjes maar slaat dan weer uit. De modem maakt ook een piepend geluid en is aan zijn einde. Internet viel er ook steeds uit. Wij zijn al lang klant van jullie en zou de modem graag spoedig willen vervangen.


Hi @Remmie01! Je bent een oud TFT-klant. Welkom bij ons!:hugging:
Ik vermoed dat er iets anders aan de hand is dan (a.o) een ‘kapot modem’. Er komt geen stabiel signaal binnen op het modem. Dit probleem kan zich buitenshuis bevinden óf tussen het ISRA-punt en het modem. Kun je dit kabeltje (isra>modem) eens controleren en (het liefst) vervangen. Dan kunnen we meten of er misschien een kabelbreukje zit in die kabel.
Als dit niet zo is en het signaal probleem bevindt zich buiten de deur, dan moet er misschien een monteur langskomen.

Ik hoor graag van je:blush:


Ik heb alles geprobeerd en alle kabels heb ik vervangen. Wij gebruiken het isra punt vanuit de woonkamer. Vanaf de meterkast is het signaal te zwak. Het piepende geluid in het modem kan toch niet goed zijn? Wij hebben deze modem al een hele poos. De modem daarvoor had Telfort/kpn ook vervangen (bij dezelfde klachten) en was het probleem direct opgelost.


Aah top! Ik wist niet dat je deze kabel ook al had vervangen, thanks daarvoor! Ik moest even samenwerken met Telfort collega's om een modemruil in orde te maken. Het is gelukt! 
Je ontvangt binnen één uur een bevestiging over de levering via de mail. Ik ga er - net als jij - vanuit dat dit het probleem oplost. Hou het wel even in de gaten. Laat het hier vooral weten als ik nog iets voor je kan betekenen. :blush:


Ok, bedankt voor bericht. Ja, het probleem zal hierdoor wel opgelost moeten zijn.
Als dit niet zo is dan kunnen wij altijd een ander soort internet zonder isra bij jullie afsluiten.
Bedankt voor de medewerking en een fijne avond gewenst!


Goedemorgen, de modem is inmiddels geinstalleerd en wij hebben weer stabielere tv en internet.
U had in het begin aangegeven dat er geen stabiel signaal bij ons binnenkwam en ben hierdoor even de meterkast ingedoken. Ik zie dat er een groene kabel bij ons uit de vloer gaat die naar een tv kastje gaat. Deze gaat via een coax kabel naar boven. Er komt ook een zwarte kabel de vloer uit die naar een ptt kastje gaat. hier komt ook een kabel uit die naar boven gaat maar hier zie dat deze kabel is gestript en dat er een wit en rood draadje met kabelklemmetje met elkaar is verbonden.
Kunt u dit bericht doorsturen naar een techneut die kan uitleggen waar wat voor is? Ik denk dat de gestripte kabel voor adsl (telefonie) is en de andere voor kabel internet?
Ik heb ook foto's gemaakt maar kan deze helaas niet toevoegen.

Hgr R. Broek 


Reageer