Skip to main content

Goedenavond, 

Ik heb al een tijd problemen met internet en tv.

Het probleem met het internet is dat de WiFi vaak weg valt, terwijl het icoontje op de telefoon of tablet wel aanwezig is.

Daarnaast heb ik op dit moment geen of heel kort beeld in de slaapkamer. Het signaal komt via een draadloos verbindingsset, deze heb ik al opnieuw gekoppeld, en zoals jullie aangeven in een ander stopcontact dan de overige stekkers, met als uitkomst dat ik alsnog een kabel van de ene kant naar de andere kant van de slaapkamer heb lopen. Het beeld wordt er echter niet beter van.

modem is al naar fabrieksinstellingen teruggezet en het kastje van de glasvezel opnieuw opgestart.

Ik ben door de opties heen geloof ik? Kan het probleem in het modem zitten, deze start soms uit zich zelf ook opnieuw op.

het betreft een v9

kunt u mij helpen? 

Heb je al getest zonder de draadloze verbindingsets? Dus allemaal even weghalen.


In de woonkamer is het wel bedraad, en daar blijft het beeld ook regelmatig hangen. Wel veel minder vaak en in mindere mate. 
 


Welkom @Teunmatse op ons forum!

Dat is inderdaad geen fijne situatie! Graag wil ik voor je uitzoeken wat er aan de hand is. Zou je hiervoor je profiel kunnen invullen met de benodigde gegevens?
Geef je hier nog een reactie zodra je dat klaar hebt zodat ik op onderzoek kan gaan voor je? :mag:


Dag Nico!

ik heb mijn gegevens aangevuld. 


Dag Nico!

ik heb mijn gegevens aangevuld. 

Dankje hiervoor! Ik ben gelijk aan de slag gegaan en heb wat metingen op jouw verbinding los gelaten.  Gelukkig is er met de verbinding an sich niets mee, dat scheelt weer! Ik zie nog wel wat anders, hoeveel KPN Xperia heb je aangesloten momenteel? (die zwarte wifi versterkers)

Qua draadloze adapters, ik weet zo niet precies welke stappen je hebt gedaan met deze, maar ik zou je voor mij de volgende stappen eens kunnen doorlopen:

Je mag alle draadloze adapters (bij de experiabox zit er ook 1) uit het stopcontact halen en 10 minuten stroomloos laten. Na die 10 minuten breng je de adapters bij elkaar en steek je ze in elkaar. Dat blok wat je dan hebt stop je in een stopcontact en binnen 30 seconden hebben de adapters onderling weer een goede, schone verbinding. Je trekt de adapters dan uit elkaar en zet ze terug waar ze zaten. Let hierbij op dat de adapters rechtstreeks in een wandcontactdoos komen en dus NIET in een verlengsnoer. 

Als je deze stappen uit gaat voeren, let er goed op dus dat de adapters minimaal 10 minuten stroomloos zijn geweest, liever iets langer dan korter en dat de adapters rechtstreeks in een wandcontactdoos zitten en niet in een verlengsnoer.

In spanning afwachtende van je antwoord/bevindingen 
:smiley: