Skip to main content

Begin november is mijn vader overleden en nu ondersteun ik mijn moeder in alle zaken die zich voordoen. Zo ook het internet. In de meterkast hangt een Experiabox V9 (H368N) en deze verliest eigenlijk meerdere malen per dag de connectie met het internet. Hierdoor krijg ik voortdurend fouten op bijvoorbeeld het aangekoppelde alarm en andere randapparatuur. Dit is bijzonder storend en geeft mijn moeder een onveilig gevoel.

Ik heb het alarm en bijvoorbeeld een printer al een fixed IP gegeven, aangezien ik zag dat deze elkaar voortdurend dwars zaten, maar nog vliegt de wifi er continu uit en ook bedraad is het regelmatig raak. Is het een optie om de V9 te upgraden naar een nieuwere versie? Ik heb dat destijds op mijn eigen adres ook gedaan en de V10 is een stuk stabielen en gebruikersvriendelijker.

Gebruikt u dit soort dingen?

 


Nee, ook nergens voor nodig. Alle aansluitingen zitten in de meterkast en de randapparatuur die het nodig heeft is bedraad aangesloten via loze leidingen.


En zo hoort het ook. Zou u alle bekabeling een paar uur van de v9 kunnen halen om te kijken of het dan wel stabiel is? Dit om uit te sluiten dat er ergens in de bekabeling sluiting is. Daar lijkt het namelijk wel op. De connectors zijn allemaal heel fragiel en oxidatie kan al funest zijn.


Dat kan op dit moment niet omdat ik bij mijn moeder ben en daarnaast aan het werk ben 🙂 … Ik kan kijken of ik ergens de komende tijd kan loskoppelen, maar dan is het alarm ook niet actief en dat is denk ik geen optie voor mijn moeder. Is het niet mogelijk om via KPN de V9 om te ruilen voor een nieuwere router? De V9 is volgens mij inmiddels echt wel al een prehistorisch apparaat ...


De v9 is een prima modem normaliter.  De meeste problemen worden veroorzaakt door een probleem na het modem dan voor of door het modem. Loop de bekabeling goed na. Haal de stekkertjes eruit en druk ze weer goed aan. Uiteraard hoeft dat niet als u dat al regelmatig doet.


Ik ga eerst dan alle kabels checken en waar nodig eventueel vervangen. Wellicht gaat er nog iets fout naar de Fritz of de aangehangen Time Capsule of Lacie harde schijf … Moet even ontdekken hoe alles is ingeregeld. Zeer geordend en netjes, maar wel redelijk wat aan de V9 gekoppeld.


Perfect.  Mocht je ergens tegenaan lopen dan horen we het graag.


Hi @Wissink-vonderBenn! Wat fijn dat jij je moeder kunt en wilt helpen met dit soort zaken. Gezien het alarmsysteem is het belangrijk dat de verbinding constant is en dus niet wegvalt. 
Mocht je het issue niet zelf opgelost krijgen, dan adviseer ik je om met ons te bellen zodra je bij haar bent. Dan kunnen we meteen meekijken naar de verbinding en eventueel het e.e.a. resetten of vervangen. Er kan hier namelijk wel één dag overheen gaan voordat we jouw reactie in de smiezen hebben. Het is hier drukkk:sweat_smile: . De beller is sneller, al helemaal in een situatie als dit.:innocent: