Skip to main content

Het Modem (V8)) herstart zichzelf , soms meerdere malen achter elkaar. Zojuist drie herstart sessies gehad. Uiteraard valt al het internet gerelateerde hierdoor elke keer uit. erg irritant.

Enig idee of hier een oplossing voor is.

Hi @device.time, welkom hier. 

Als de modem herstart, zie je dan ook dat alle lampjes uit zijn? Zou je de modem ook willen resetten? Dit doe je door het resetknopje met een tandenstoker ingedrukt te houden tot de lampjes uit gaan, 10 seconden moet voldoende zijn. 

Mocht dit ook niet helpen, zou je dan je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 


Hallo Alex,

het modem start vanaf het eerste lampje links totdat alle benodigde lampjes aan zijn of knipperen.

De voorgestelde harde reset is zojuist geïnitieerd.

Ik heb de storing al langer, tot nu toe in ieder geval de laatste 3 weekenden op rij maar ook daarvoor al wel. Tussendoor kan ik een paar nachten bevestigen., in de ochtend merk ik het dan dat mijn muziek (continues play) gestaakt is.

Vandaag viel het me voor het eerst op dat het modem hiervoor de reden is.
Het lijkt me redelijk random, hoewel ik nu zeker twee zondagen op rij kan bevestigen.

Dat mijn tv zenders af en toe wegvallen ligt waarschijnlijk dan ook aan het plots herstarten van het modem.

Ik kijk het even aan, laat het weten wanneer het zich blijft voor doen.

met vriendelijke groet.

D.


Hallo Alex,

zojuist is het modem wederom vanzelf opnieuw opgestart,
op het moment dat ik bij het modem was stonden de eerste twee lampjes aan. Heb het begin uiteraard gemist gezien het zomaar gebeurd.


Alex,

 

ik heb mijn KPN profiel voorzien met alle relevante gegevens.

 

graag hoor ik van je!.


alex,

na de reset met tandenstoker, kan het zijn dat mijn wachtwoord van de router gewist is, wifi ssid weg is evenals het wachtwoord…?

 


Hey Alex, 

Zojuist wederom een random herstart van het modem. Online komen leek even te werken maar faalde uiteindelijk. Dit bericht stuur ik nu via mijn telefoon abb.

 

Ps. Wachtwoord modem en wifi zijn inmiddels hersteld. 


Bedankt voor het invullen van je profiel @device.time, ik zie inderdaad regelmatig verbrekingen terug, vandaag tot nu toe zelfs al 9 keer. Dat houdt in, dat de verbinding met je modem vandaag 9 keer weg is gevallen. Het signaal lijkt wel goed je woning binnen te komen, maar daarna gaat het mis. 

Jammer dat het resetten niet geholpen heeft, we zullen dus wat andere dingen moeten proberen! Het klopt dat zo'n reset er voor zorgt dat de oorspronkelijke netwerkgegevens weer tevoorschijn komen, je was er al achter dat dit weer terug te wijzigen  is naar wat je had voordat je ging resetten :slight_smile:

Zou je de kabel die van de V8 naar het aansluitpunt in de muur gaat, eens los willen halen bij beide uiteindes en ze daarna opnieuw vast willen klikken? Dan weten we zeker dat de stekkertjes goed contact maken. Mocht dat niet helpen, zou je hier dan een foto willen plaatsen waarop ik je aansluitpunt kan zien en hoe je modem daar op aan is gesloten?


Hallo maya, 

Het is idd behoorlijk vaak vandaag. 

Hierbij de foto waar je naar vroeg. 

Ik heb het kabeltje los gehaald en weer terug gezet. Dit had ik zelf ook al eerder gedaan. Zonder effect tot nu toe..

Ondertussen is het alweer gebeurd.. 

 


Hoi @device.time! Bedankt voor de foto! Ziet er prima uit. Ook ik heb even met je meegekeken en zie dat de verbinding, die binnenkomt bij jullie, niet stabiel is. Wij willen hier graag een monteur voor langs laten komen die op locatie kan kijken wat er aan de hand is en waar het probleem vandaan komt. Ik ga ervan uit dat hij het modem meteen vervangt. Ik weet niet hoe jullie zitten qua beschikbaarheid, maar i.v.m. de drukte heb ik een afspraak ingepland voor morgen tussen 10.00-12.00uur. Mocht dit niet uitkomen. Laat ons dan even weten wanneer het wél uitkomt. We kunnen de afspraak eenvoudig herplannen. 
 


Hallo @ lisa,

ik heb inderdaad de melding van een afspraak met monteur ontvangen, ik heb deze moeten verplaatsen naar woensdag van 1200 tot 1400. Helaas kreeg ik tijdens dit verplaatsen een melding dat er iets fout is gegaan...bij een tweede poging was te zien dat het wel door het systeem geaccepteerd was...maar heb verder geen bevestiging ontvangen.

 

ik ga er van uit dat het wel gewoon door gaat, morgen, woensdag 1200 tot 1400hr.


@device.time Ik zie de afspraak inderdaad in het systeem staan, dus dat gaat goed komen!


Fijn!

Maar de monteur laat het wel spannend worden.

Nog een half uurtje en tot nu toe heb ik nog niemand gezien.


De monteur is gearriveerde is nog bezig. Hij vertelde mij dat ik nog een oude Motorola tvbox heb en een aanvraag voor een nieuwe of vervanging van deze oude zou moeten doen. 

Geen idee of dat via deze weg ook kan maar bij deze. 

Met vriendelijke groet. 


Hoi @device.time. Daar ben ik weer. Ik hoop dat de monteur inmiddels klaar is? Lijkt de verbinding al wat stabieler? Je kunt de Motorola-ontvanger eenvoudig wisselen via onze servicetool. 
Laat het maar weten als we nog iets voor je kunnen betekenen.:slight_smile:
 


Hallo Lisa,
De monteur is inmiddels klaar en vertrokken, de lijn was verder prima in orde. Het omwisselen van het modem was echter iets listiger. Na het besef dat ik via telfort bij KPN terecht ben gekomen en daarmee een bepaald type modem moest hebben, wilden de compatibele modems geen updates initiëren. Na een aantal modems via collega monteurs verkregen te hebben, uiteindelijk een die het deed.

Dit laatste modem draait nu 2 uur nog zonder storing, waarvoor dank!

Ik zal via de service tool kijken of ik de motorola ontvanger kan omruilen.

met vriendelijke groet.

 


Heel fijn om te lezen, @device.time! Ik ga ervan uit dat je met de service tool uit de voeten kunt, maar je weet ons te vinden als we nog iets voor je kunnen doen!


Hallo @ kpn

Zoals eerder omschreven werd mij aangeraden mijn tv box te laten omruilen... Nu is dit allemaal in gang gezet en heb ik een SMS ontvangen dat ik de tv box kan omruilen bij een primera... Maar deze primera neemt geen pakketten meer aan en is tot 20 januari zelfs gesloten. Nu las ik in mijn email dat het het pakket met de nwe tv box ook vertraagd is en pas maandag wordt afgeleverd... Maar ook hierbij blijft het probleem dat de primera dit dus niet aan neemt of aan kan nemen.

Enige tips wat te doen.. Bvd

Met vriendelijke groet. 


Uit het track en trace rapport van de Post NL maak ik op dat ook de bezorger een dichte winkel aantrof gezien deze wel op tijd (11:54 onderweg en 12:05 aflevering uitgesteld) daar was.

De tweede poging (maandag as) zal hetzelfde resultaat geven gezien de primera dan nog steeds dicht is en sws geen pakketeten meer aanneemt. Deze info heb ik verkregen door te bellen naar het nummer dat bij deze primera vermeld staat.

De betreffende Primera:
Primera Franz Leharplein
BENNEKELSTRAAT 11
5654DB EINDHOVEN
Nederland
tel.: 040 251 7862


Dag @device.time! Als de bezorger het pakket niet kan afleveren, dan wordt de bestelling geannuleerd De ontvanger wordt dan naar ons teruggestuurd. Hierna kun je een nieuwe omruilpoging doen. Ik zal vanmiddag even kijken of ik de ontvanger opnieuw kan toesturen. Ik zal een supermarkt o.i.d. kiezen als afhaal locatie. Hiervan weten we zeker dat ze open zijn! Je hoort van me:blush:


Haha, inderdaad, een supermarkt lijkt me een prima plan. Ik hoor het wel, thanks! 


Ik heb gevraagd of logistiek de ontvanger naar de Jumbo bij jou in de buurt wil sturen. Dit moet handmatig aangepast worden. In verband met kerst kan de doorlooptijd oplopen tot 6 werkdagen! Hou hier rekening mee. Je ontvangt vanzelf een mail wanneer wij de ontvanger op de post hebben gedaan. 
Als je ondertussen vragen hebt, kun je hier terecht:blush:


dank je wel Lisa,
ik heb er verder geen haast mee,
ik wacht rustig het bericht af!
Dankjewel voor je inzet!


Klopt het dat je de ontvanger toch nog hebt op kunnen halen bij de Primera? Dit is de terugkoppeling die ik krijg van de afdeling logistiek. 
Zij hebben dus niet nóg een ontvanger je kant opgestuurd. 
Laat je het weten als ik je ergens mee kan helpen? Ik hoor graag! 


Hallo Lisa, 

Het klopt idd dat ik de tv box heb kunnen halen. De bezorger heeft de tv box naar een ander post. nl punt gebracht op het volgende adres, Kastelenplein 77 5653LR eindhoven. 

Ik heb geen extra tv box of ophaal notifactie ontvangen. 

Met vriendelijke groet. 

 


Klopt hoor. We hebben niet nóg een ontvanger naar je toegestuurd. Ik wilde eerst checken of het nog nodig was. :blush:
Mocht je in de toekomst (weer) ergens tegenaan lopen, dan weet je ons te vinden!Â