Skip to main content

Hallo mensen, mijn vraag/ probleem betreft het volgende.

Gisteren heb ik een Wifi-printer gekocht (Canon Pixma MG 3650 S), echter mijn thuisnetwerk vindt de printer niet.

Volgens helpdesk van Canon had het ermee te maken dat mijn printer te ver van het modem zou staan. Ik heb sinds 2 maanden KPN SuperWifi punten. Mijn kantoortje zit op zolder, mijn modem beneden. Dat zou met de SuperWifi punten geen probleem moeten zijn, dacht ik zo. Ook gaf Canon aan dat het GHZ van de provider een probleem zou zijn, dat moest 2.4 zijn en niet 5.0. 

Ik heb contact opgenomen met KPN. En kreeg een nieuw modem, een Experia Box V10. Want die GHZ zou ik zelf moeten kunnen instellen in het modem. Daar kwam ik niet in omdat ik niet voorbij de inlogpagina kwam. KPN wilde me daarom maar een nieuw modem geven omdat de V8 wel erg oud was. Zojuist ontvangen en geïnstalleerd. Alles wat al werkte werkt weer. 

Nu kan ik (voor de instellingen van het modem en de GHZ) de modempagina niet bereiken. Netwerkcontrole (Windows 10) geeft aan dat het online is, maar niet reageert op verbindingspogingen. 

Heeft iemand enig idee wat ik hieraan kan doen? 

 

Dank jullie wel!

 

Met vriendelijke groet,

 

Ronald Berens

Hallo @RonaldBerens , in jouw geval zou ik de printer via de USB kabel op de pc aansluiten.

 


Hoi @RonaldBerens, welkom op het forum.

Heb je al geprobeerd het apparaat waarmee jij inlogt bekabeld rechtstreeks op jouw modem aan te sluiten? En welk IP adres gebruik jij om de interface te bereiken? Ik ben bang dat je met de Super Wifi's verbonden bent, dan  kun je het modeminterface niet bereiken.Â