Skip to main content

Dag allen, heb sinds een maand of 2 een 500/500 glasverbinding van KPN. Daarvoor een goed jaar T-Mobile Thuis 500/500 afgenomen. Ik merk dat wanneer de lijn het doet hij een stuk sneller lijkt dan die van T-Mobileā€¦. maarrrr ik moet regelmatig de NT herstarten - internet valt dan weg en de 3 lampjes branden dan constant. T-Mobile daarentegen was altijd up.

Ik heb ondertussen al een nieuw NT gekregen van een monteur die langs geweest is, maar dit hier doet hetzelfde probleem zich voor. Die heeft overigens de lijn doorgemeten en die bleek meer dan goed. Enig idee wat hier nog aan de hand kan zijn?Ā 

Ā 

Draai overigens op dit moment mijn eigen Ubiquiti apparatuur achter het NT, met de USG ingesteld op vlan 6 en de PPPoE settings ingevuld op <mac adress>@internet / kpn. Ik neem alleen maar internet af. Natuurlijk heb ik hetzelfde getest met de Experiabox 10A die meegeleverd is. Deze heb ik er ook een week of wat tussengezet, maar dit maakt geen verschil. Een herstart van de NT is nog steeds nodig af en toe.

Ik heb in een ver verleden ook gehad dat mijn NTU af en toe er mee ophield.

Ook mijn NTU is toen vervangen en sindsdien is mijn verbinding 100% up and running.

Bij jou is de NTU dus ook vervangen maar dat heeft blijkbaar nog niet het gewenste resultaat. Toch is mijn vermoeden dat die NTU of de glasvezel koppeling tussen NTU en FTU niet helemaal lekker is. Het zou zelfs de voedingsadapter van de NTU kunnen zijn.

Ik hoop dat een moderator van KPN dit topic op korte termijn op zal pakken.

Overigens heb ik geen USG maar een EdgeRouter Lite 3 op de NTU aangesloten.


Ik heb in een ver verleden ook gehad dat mijn NTU af en toe er mee ophield.

Ook mijn NTU is toen vervangen en sindsdien is mijn verbinding 100% up and running.

Bij jou is de NTU dus ook vervangen maar dat heeft blijkbaar nog niet het gewenste resultaat. Toch is mijn vermoeden dat die NTU of de glasvezel koppeling tussen NTU en FTU niet helemaal lekker is. Het zou zelfs de voedingsadapter van de NTU kunnen zijn.

Ik hoop dat een moderator van KPN dit topic op korte termijn op zal pakken.

Overigens heb ik geen USG maar een EdgeRouter Lite 3 op de NTU aangesloten.

Voeding... Goeie, daar heb ik nog niet aan gedacht. De NTU is wel vervangen, maar gewoon op dezelfde voeding. Die ga ik maar eerst es vervangen.


Hoi @pushnoiĀ . Welkom op het forum.

Heb jij zelf een vervangende voeding?Ā  Mocht dit niet de oplossing zijn wil ik graag die lijn doormeten.Ā 

Kun je in dat geval je profiel aanvullen en mij een seintje geven?Ā 

Ā 


HoiĀ @pushnoiĀ . Welkom op het forum.

Heb jij zelf een vervangende voeding?Ā  Mocht dit niet de oplossing zijn wil ik graag die lijn doormeten.Ā 

Kun je in dat geval je profiel aanvullen en mij een seintje geven?Ā 

Ā 

Vervangende voeding heeft geen effect gehad. Ik kan m'n vinger er niet op leggen. Soms gaat het een paar dagen goed, en soms moet ik dagelijks resetten.

Je mag van mij zeker de lijn testen, maar aangezien de monteur dat ook al deed vermoed ik dat je daar niets op gaat vinden.Ā 


Ik wil je binnenkort even bellen. Ik werk de middagen.

Wanneer komt het uit?

Ā 


Ik wil je binnenkort even bellen. Ik werk de middagen.

Wanneer komt het uit?

Ā 

Vanmiddag werk ik thuis.. maar geen idee of dat te kort dag is. Vanaf 14.00.


Ik doe een poging rond 15:00


Hoi @pushnoiĀ . We hebben afgesproken dat, zodra de storing zich weer voordoet, jij mij een berichtje stuurt. Ik kan op dat moment actie ondernemen en zal contact zoeken om een monteur in te plannen. :-)