Skip to main content

Hallo,

 

Heb bericht gehad van mijn huidige provider Ziggo dat ze 6 mei alles afsluiten. Tijd geleden bericht van julliebgahd dat het pas de 16de (Mei) was. En dat dan een monteur langs zou komen.

 

Zou het vervelend vinden als ik zonder internet/tv kom te zitten.

 

Hoor graag van jullie hoelaat de monteur komt om alles te installeren.

 

Met vriendelijke groet,

 

Kyan de Rooij

Welkom op ons forum @Kyan de Rooij en goed dat je deze vraag stelt.

Ik wil graag even met je meekijken, zou je hiervoor je forumprofiel kunnen invullen met de gegevens die ik nodig heb? Geef je hier nog een reactie zodra je dat klaar hebt dat ik op onderzoek kan gaan voor jou? :mag:


Hallo,

 

Heb alles ingevuld. Hoop dat je een oplossing hiervoor hebt. Mijn partner werkt ook vanuit thuis dus die kan niet zonder internet.

 

Tevens kunt u meteen kijken waarom ik 8 euro nog iets aan andere kosten moet betalen? Heel de overgang van ziggo naar kpn zou gratis zijn?

 

Groetjes Kyan de Rooij


Dankje voor de gegevens. Ik ben er uiteraard direct ingedoken voor je en ik kwam eigenlijk direct al tegen dat je de overstapservice gebruikt. Dat houdt in dat op het moment zodra onze diensten worden aangesloten er een signaaltje naar Ziggo gaat dat zij moeten stoppen met het leveren van hun diensten. Om de oude provider (Ziggo) alvast voor te bereiden is er een bericht verstuurd met de melding dat de klant, jij in dit geval, binnenkort overstapt naar ons. De oude provider zet naar aanleiding van dat berichtje alvast een fictieve datum in hun systemen ter voorbereiding op de overstap. Dit is dus een fictieve datum. De definitieve datum krijgt Ziggo pas te horen zodra onze diensten succesvol zijn aangesloten. Hier zit ook gelijk de crux…. het wil namelijk nog wel eens voorkomen dat de oude provider per ongeluk de fictieve datum communiceert aan de klant. Bij een belletje naar de oude provider wordt nog wel eens deze datum ook bevestigd. Hoe of wat dat precies zit durf ik niet te zeggen, wat ik wil kan zeggen is dat Ziggo niet eerder hun diensten stop gaat zeggen totdat zij van ons te horen hebben gekregen dat jij/jullie succesvol zijn aangesloten bij ons, TENZIJ jij zelf Ziggo op zou zeggen of op hebt gezegd via hun klantenservice.

Is dat deel zo wat duidelijker en weer gerustgesteld?

Over de 8 euro nog iets, er zijn nog geen facturen voor je vaste diensten verschenen, dus dan moet de 8 euro nog iets ergens anders vandaan komen. In ieder geval niet van je vaste diensten.