Skip to main content

Beste KPN,


Eerste contact KPN + Foutief advies:
Bij mijn eerste contact met KPN aangegeven dat ik prima bij Ziggo zit, maar ik graag over zou willen als KPN een hogere upload snelheid kan garanderen. Medewerker gaf aan dat er 60mbps upload mogelijk zou zijn. Dit bleek achteraf niet helemaal te kloppen. Hier is ook een notitie van gemaakt in het systeem ter bevestiging van de incorrecte informatie.
 

Toch besloot ik om bij KPN te blijven omdat ik een verhuizing in het achterhoofd had staan. De medewerker gaf toen aan dat er glasvezel beschikbaar is in Brunssum, dus ook in bij mijn nieuwe woning. Achteraf bleek dit niet te kloppen en valt mijn straat als een van de weinige straten van Brunssum niet in een glasvezel gebied. 

Medewerker gaf tevens aan dat ik geen 25 euro activatiekosten zou moeten betalen omdat het telefonisch geregeld was. Dit bleek niet te kloppen en heb ik achteraf zelf voor moeten bellen.


Bezoek van KPN Monteur:
Vandaag een KPN monteur over de vloer gehad omdat het ISRA punt slecht aangesloten was. Hij heeft dit hersteld waardoor ik 200mbps download haal, en ongeveer 30 upload. Voor mijn werk is een hoge upload erg belangrijk, en ervaar ik veel problemen bij een lagere upload dan 40mbps. 

De KPN monteur gaf aan dat er genoeg aders de woning binnen komen om pairbonding te doen, en ik dit bij de klantenservice moet vermelden, en ze dit dan voor mij kunnen oplossen. Helaas na mijn gesprek van zojuist met de klantenservice wordt aangegeven dat KPN dit niet gaat doen omdat ik de minimale snelheid haal van 200/20.
 

Graag zou ik willen informeren naar een de volgende twee mogelijkheden:
1. Vroegtijdig ontbinden van mijn contract op basis van incorrecte informatie voorlichting en in zo'n korte tijd al zoveel fouten. Deze kaart wil ik pas benaderen indien er geen oplossing geboden kan worden.

2. De andere optie is als KPN wilt kijken naar de mogelijkheid om alsnog de pairbonding door te voeren. De kabels liggen er, de KPN monteur heeft een dubbele outlet geplaatst ter voorbereiding, KPN moet alleen de aders nog lassen in de centrale.
 

Op basis van bovenstaande informatie is mijn eerste indruk van KPN zoals je wellicht kan begrijpen niet zoals het zou moeten. Dit na jaren trouwe klant bij Ziggo en overstap naar KPN naar aanleiding van een collega van jullie. In mijn optiek kan KPN dit perfect oplossen door de pairbonding door te voeren zodat ik mijn hogere upload snelheid haal en mijn werkzaamheden zonder onderbrekingen kan uitvoeren

 

Zie ook onderstaande verschillen:
In mijn straat op nr 12 (buren): Maximale upload snelheid 61Mbit.
Op mijn adres 14: Maximale upload snelheid 31Mbit.


Dit moet toch mogelijkheden bieden voor mij?
 
Bedankt alvast,

Groeten,
Tobias

@TobiasO goedemiddag. Je vragen zijn direct aan KPN gericht. Dat kan via dit forum, je moet je wel beseffen dat dit in principe een forum is voor KPN klanten onderling. KPN leest wel mee maar kan alleen iets voor je betekenen als je alle profiel gegevens hebt ingevuld. Een KPN moderator kan je mogelijk dan helpen al kan het even duren. Dit forum heeft geen prioriteit bij KPN als het gaat om de door jouw geschetste problematiek.


@TobiasO goede middag. Je vragen zijn direct aan KPN gericht. Dat kan via dit forum, je moet je wel beseffen dat dit een forum is voor KPN klanten onderling. KPN leest wel mee maar kan alleen iets voor je betekenen als je alle profiel gegevens hebt ingevuld. Een KPN moderator kan mogelijk dan helpen.

Dag Berrie_Kaas,

Hartelijk bedankt voor je reactie. Bij deze heb ik alle profiel gegevens ingevuld. Het helpt natuurlijk als KPN kan achterhalen waar mijn verbinding ligt. :)

Groeten,
Tobias


@TobiasO goede middag. Je vragen zijn direct aan KPN gericht. Dat kan via dit forum, je moet je wel beseffen dat dit een forum is voor KPN klanten onderling. KPN leest wel mee maar kan alleen iets voor je betekenen als je alle profiel gegevens hebt ingevuld. Een KPN moderator kan mogelijk dan helpen.

Dag Berrie_Kaas,

Hartelijk bedankt voor je reactie. Bij deze heb ik alle profiel gegevens ingevuld. Het helpt natuurlijk als KPN kan achterhalen waar mijn verbinding ligt. :)

Groeten,
Tobias

@TobiasO , met je profiel gegevens, die alleen voor de moderators zichtbaar zijn, kan men je verder helpen. Ik weet dat men het erg druk heeft dus wel even geduld graag a.u.b. 😉


@TobiasO goede middag. Je vragen zijn direct aan KPN gericht. Dat kan via dit forum, je moet je wel beseffen dat dit een forum is voor KPN klanten onderling. KPN leest wel mee maar kan alleen iets voor je betekenen als je alle profiel gegevens hebt ingevuld. Een KPN moderator kan mogelijk dan helpen.

Dag Berrie_Kaas,

Hartelijk bedankt voor je reactie. Bij deze heb ik alle profiel gegevens ingevuld. Het helpt natuurlijk als KPN kan achterhalen waar mijn verbinding ligt. :)

Groeten,
Tobias

@TobiasO , met je profiel gegevens, die alleen voor de moderators zichtbaar zijn, kan men je verder helpen. Ik weet dat men het erg druk heeft dus wel even geduld graag a.u.b. 😉

Helemaal geen probleem. Bedankt voor de info!

 Een (hopelijk goede) oplossing mag uiteraard even wachten.

Gr,
Tobias


U heeft naar aanleiding van uw bestelling een orderbevestiging gehad. Daar zou de haalbare snelheid moeten staan.  Welke snelheid staat daar vermeld? Wat zegt deze site over de mogelijkheden op uw adres?


U heeft naar aanleiding van uw bestelling een orderbevestiging gehad. Daar zou de haalbare snelheid moeten staan.  Welke snelheid staat daar vermeld? Wat zegt deze site over de mogelijkheden op uw adres?

Dag Joep,

Hartelijk dank voor je reactie en de link om de mogelijkheden te bekijken.

In de orderbevestiging staat een te verwachten snelheid, die ik ook online zag bij het aanvragen. Echter doordat de medewerker aan de telefoon aangaf dat dit standaard is, en ze kon zien dat 60mbps mogelijk was, ben ik doorgegaan met de aanvraag bij KPN.

 

Daarna, met de verhuizing naar Brunssum in het achterhoofd, en toezegging dat ik daar dan glasvezel zou kunne pakken, heb ik er niet voor gekozen om het abonnement binnen de 14 dagen stop te zetten. 

 

Via de link die je doorgegeven hebt zie ik de volgende mogelijkheden op mijn adres (nr 14)


Bij mijn buren, op nr 12, identieke woning op ruim 10 meter afstand, ziet het er beter uit doordat er een bonded verbinding mogelijk is.

 


@Joep1965 @TobiasO , hier valt natuurlijk geen rechten aan te ontlenen maar toen ik in het verleden (heb nu gelukkig glasvezel) een voor mij te lage up- en download melde, zorgde XS4ALL per kerende post voor pairbonding. De technische uitvoering hiervan heeft een tijdje op zich laten wachten maar dat doet niets af aan de intentie op PB te realiseren.


@Joep1965 @TobiasO , hier valt natuurlijk geen rechten aan te ontlenen maar toen ik in het verleden (heb nu gelukkig glasvezel) een voor mij te lage up- en download melde, zorgde XS4ALL per kerende post voor pairbonding. 

Ik hoop natuurlijk dat KPN dit voor mij wilt regelen! Alles ligt klaar voor de aanleg:  
4aderige kabel van KPN, de  door de monteur aangesloten outlet met 2 RJ11 poorten. Bij akkoord van KPN kan een monteur dit in de centrale lassen en ben ik een blije (hopelijk permanente) klant :)


Als daar staat dat pairbonding niet leverbaar is dan is dat in 99% van de gevallen ook zo. Daar kunnen meerdere oorzaken voor zijn. Te weinig capaciteit, beschadigde kabels, kapotte lassen etc. Ik heb nog niet eerder meegemaakt dat het kon terwijl de site zei dat het niet kon. Er is wat dat betreft weinig hoop. Een moderater gaat reageren.  De wachttijd is ca 5 dagen. 


Reactie van KPN Chat:
 

pairbonding zal op dit adres niet mogelijk zijn. Dit is mogelijk tot voor kort een optie geweest, maar KPN voert geen werkzaamheden meer uit die behoren tot het 'uitbreiden van het kopernetwerk'. En daar valt het mogelijk maken van pairbonding ook onder. De aders zullen in de woning ongetwijfeld beschikbaar zijn, maar aan de kant van onze centrale moet daarop ook een aanpassing gedaan worden. En dit laatste wordt niet meer gedaan. Het is dan ook een sombere boodschap. En ik begrijp dan ook volkomen dat je dit beschouwt als verkeerde voorlichting. Op technisch vlak is er dan ook niet iets dat ik kan doen om ervoor te zorgen dat de upload op korte termijn hoger zal worden

 

Dat is nogal een stevige statement vanuit KPN. Zijn er nog anderen bekend hiermee? Ik heb nog niets gelezen op techsites dat KPN geen pairbonding meer uitvoert. 

 

Â