Skip to main content

Hallo,

Toen ik voor het eerst contact gehad met KPN klantenservice, zei een meneer tegen mij dat mijn eerste jaar contract valt onder een bepaalde actie en wanneer ik een glasvezel verbinding heb, welke snelheid ik kies dan de maandelijkse kosten tot eind eerste jaar actie blijft dan zelfde.

Nu ADLS is gewijzigd naar Glasvezel en ik wil de snelheid verhogen maar KPN zegt de prijs gaat ook omhoog, maar hoe zo? Afspraak is afspraak als ook mondeling is.

Daarnaast mijn collega die woont in een andere stad betaald dezelfde maandelijks bedrag als ik maar met de snelheid van 1000\1000, hoe komt dat KPN met het twee gelijke abonnementen twee verschillende snelheid hanteert, is dat eerlijk?

Ik heb een mail gestuurd naar KPN en krijg ik een antwoord zonder te realiseren wat ik op mijn mail uitgelegd heb, met een no reply mail, hoe kan ik in gesprek gaan met diegene die mij beantwoord heeft en uitleggen wat ik bedoel? Ik vond het zo oppervlakkig antwoord zonder dat inhoudelijk kijken wat op mijn mail stond. Ik ben pas klant geworden van KPN maar dit is helaas geen goede welkom actie! Jammer! 

Met vriendelijke groet,

AAA_NL

 

Het is inderdaad verder een succes geworden, ik heb opnieuw KPN klantenservice gebeld en mijn verhaal weer uitgelegd en volgens hem kom ik inderdaad in aanmerking voor een snelheid van 1000\1000 tot het einde eerste jaar actie. Het is dus een beetje afhankelijk wie je aan de lijn krijgt. 😎🥳


Oh nee, was het vroeg om te juichen, gisteren heeft iemand toegezegd voor 1000\1000 snelheid en ik zou zelfde dag een bevestiging van krijgen. Ik kreeg geen bevestiging dus vandaag weer KPN gebeld en een andere medewerker zei dat het niet kan. Ik zie de regels van KPN per dag anders kunnen worden. Wat een chaos bij KPN.

1- Mondelinge afspraken\toezeggingen zijn niets waard.

2- Ik heb al een week glasvezel maar in het systeem staat nog steed coper.

Klachten lijn gebeld, 3 weken wachten tot administratief mijn lijn omgezet is naar glasvezel en dan weer gekeken worden of ik in aanmerking kom voor 1000\1000 terwijl mij dit meerder malen beloofd.

Laat maar dan, ik ben over 2 jaar voor de tweede keer weer bij KPN weg. 

Mijn advies, als je ergens niet geluk hebt dan probeer het voor tweede keer niet.

 

 


Helaas lijkt het dat je "slachtoffer" bent van de onwetendheid van sommige medewerkers. 


dan maar een moderator hier afwachten

@Sanne van KPN kan jij hierin iets doen?


Wat mij opvalt, gisteren heeft de medeweker van KPN mij op wacht gezet om met een en ander te overleggen en na ongeveer 5 min teruggekomen en zei dat ik mag snelheid van 1000\1000 onder eerste jaar actie gebruiken.

Toen ik vanmorgen weer KPN belde om te vragen waarom ik geen bevestiging heb ontvangen, een andere medewerker zei dat hij  meerdere logs ziet zodat de anderen tegen gesproken hebben.

Hij vroeg mij of ik gisteren meerdere malen gebeld heb maar niet dus na mijn gesprek met de eerste persoon zijn nog andere mensen naar de eerste log gekeken en een eigen mening daar bijgezet.

Maar eigenlijk met wie heeft degene die ik aan de lijn gehad, een overleg gehad gisteren en waarom zijn er meningsverschillen zodat een groep mensen eens zijn met mijn verhaal en de andere groep tegen. 🥴🤔

Ik moet nog toevoegen dat mijn oorspronkelijk contract Glasvezel pre-order erin gehad en daarom toen een medewerker zei tegen mij dat ik door de bestaande actie de eerste jaar de snelheid mag kosteloos verhogen.

Daarna bleek dat KPN met mij eerste aanvraag (via Mobiel.nl) niets gedaan terwijl ik van KPN een bevestiging had, dus mijn eerste aanvraag is geannuleerd en nieuw aanvraag ingediend.

En volgens die medewerker glasvezel pre-order stond in het systeem en zodra glasvezel mijn huis binnen is, kan ik eerste jaar de snelheid kiezen wat ik wil met dezelfde kosten.

Misschien toen was dit allemaal alleen een goede reclame geweest tot de klant binnen is. 😉


Als er kortingen afgesproken zijn is het logisch dat je verwacht dat deze nagekomen worden. Ik kan hier helaas niks in doen, ik heb erg weinig (geen) opties wat kortingen betreft helaas. 

Klachten lijn gebeld, 3 weken wachten tot administratief mijn lijn omgezet is naar glasvezel en dan weer gekeken worden of ik in aanmerking kom voor 1000\1000 terwijl mij dit meerder malen beloofd.

Wel kan dit nog de moeite waard zijn. Als in het systeem nu staat dat je nog op koper zit, dan zal een abonnement van 1000/1000 inderdaad niet goed verwerkt worden. Als die aanbieding specifiek voor glasvezel was, dan loont het om af te wachten tot dat bij ons verwerkt is. 
Meningen maken hierin niet uit, al vind ik het ook bijzonder om in je bericht te lezen dat collega's loggingen achterlaten. Ik zal dit uit laten zoeken. Je hebt recht op een actie volgens de voorwaarden, ja of nee. Heb je bevestiging van de actie en komen de voorwaarden overeen? Dan moet dit geregeld worden. Heb je geen bevestiging en/of voldoe je niet aan de voorwaarden, dan wordt het hem helaas niet. 

Je kunt daarna nogmaals bellen met ons via 0800-0402, maar gezien de wisselende ervaringen kan ik je ook aanraden om een klacht bij ons in te dienen. De klachtenafdeling belt jou dan op en handelt dit verder met je af.
Zo hoef jij er niet steeds weer achteraan en weet je in elk geval wat je kunt verwachten wat betreft de actie die je noemt. 

Hopelijk wordt het dan goed afgerond!


Helaas van de mondelingen toezeggingen krijgt de klant geen bevestiging, alleen bepaald algemeen voorwaarden. Dat is tot nu toe twee keer gebeurd, de eerste keer 26 april 2024 toen ik voor het eerst na mijn contract met een glasvezel pre-order en tweede keer op 12-09-2024 (10:15 uur). Beide medewerkers van zeiden tegen mij dat ik in aanmerking kom voor 1000\1000 op basis van eerste jaar actie (€35 per maand) en vanaf tweede jaar wordt wel op basis van de snelheid de kosten berekend (basis is vanaf tweede jaar € 55). Maar in de praktijk komt het iets anders uit, ik heb ook meteen gevraagd dat ik een bevestiging per mail mag krijgen, terwijl ik aal de lijn ben maar kon blijkbaar niet en moest ik afwachten tot het door het systeem wordt bevestigd maar daarna weer niets gebeurd en ik bleef bellen, ik heb zelfs klachten afdeling gebeld, zij konden ook geen schriftelijk notitie ergens vinden wat tegen mij telefonisch gezegd is. Ik ben machteloos geworden en wil ik gewoon hier alles achterlaten. Dit is mij heel veel tijd, energie en stress bezorgd en op gegeven moment is niets meer waard dan mijn gezondheid. 

Dit was wat oorspronkelijk met mij afgesproken, maar het is iets anders geworden terwijl ik betaal ook voor het eerste jaar €35 en vanaf tweede jaar €55. 

Stel zelf je KPN pakket samen | KPN


Wat jammer dat het ook via de klachtenafdeling niet ging. Zeker niet de bedoeling dat je hier zoveel stress van hebt, maar als er nergens een bevestiging te vinden is en ook de klachtenafdeling aangaf dat ze niks kunnen, dan houdt het voor mij hier helaas ook op. 

Prima als je het hierbij wilt laten. Maak in de toekomst gerust weer een topic aan hier als je ergens vragen over hebt of ergens tegenaan loopt. Ondanks dit hoop ik dat je veel plezier hebt van je diensten!


Ik kan ook niets aan doen als de klantenservice van wat belooft geen bevestiging stuurt, maar los hiervan, wat is het verschil tussen mijn abonnement van twee jaar, eerste jaar per maand € 35 en vanaf tweede jaar per maand € 55 met deze hieronder? De enige verschil was in het begin dat ik een koper verbinding had en de medewerker van KPN zei toen tegen mij, zodra glasvezel op je adres mogelijk is mag je eerste jaar kosteloos de snelheid verhogen omdat een pre-order glasvezel in mijn contract stond. 

Stel zelf je KPN pakket samen | KPN

 


Dit is mijn oorspronkelijk contract via Mobiel.nl en de actie wat hier staat is gelijk aan deze actie Stel zelf je KPN pakket samen | KPN , wat nu?

@Sanne van KPN ik zie uw reactie graag tegemoet.


@AAA_NL Dat is jouw probleem via mobiel.nl en je moet de oplossing via mobiel.nl zoeken. Maar indien ik begreep, heb je DSL-internet van KPN, dus het aanbod is toch niet geldig voor jou. De korting krijg je als nieuw klant, niet als bestaande klant. Als ik nu bij mobiel.nl een glasvezel pre-order plaats, kan ik KPN als provider niet kiezen, indien ik aangeef dat ik al bij KPN ben.

 


@TDN Ik heb nu glasvezel en toen in bij Mobiel.nl mijn order ingediend was glasvezel pre-order wel mogelijk.

Dir is hier mijn bestelling bij mobiel.nl duidelijk te zien:

Daarnaast heeft KPN niet opzegging niet tijdig doorgezet naar Budget thuis, dus een nieuw contract afgesloten met inhoudelijk gelijke opties als hier in deze link: Stel zelf je KPN pakket samen | KPN

Wat mij nog opvalt, hoeveel mensen hier reageren op deze topic en proberen alleen tegen te werken terwijl inhoudelijk niets van het verhaal te weten. 

@Joep1965  U had helemaal gelijk! Erg jammer. 

 


@MR_CHIP 

@Sanne van KPN 

Beste,  zijn deze twee acties hieronder niet gelijk aan elkaar?

1- Mijn oorspronkelijke bestelling:

 

2- Op KPN website:

Groeten,


Vast Bellen?!


Reageer