Skip to main content

Ik wacht vandaag van 13 tot 15 u op monteur van Roamler. 2 keer 20 minuten aan de lijn gehangen met een muziek, ze nemen niet op. Wat kan ik doen?

 

 

@DirkDirk Lotgenoten ?  Ik zit te wachten op een monteur van roamler | KPN Community


Heeft die monteur vakantie en is die toch ingepland.🤔🤔🤔


Hoi @DirkDirk en welkom hier op ons forum :)
Wat is op dit moment de stand van zaken, is de monteur uiteindelijk nog op komen dagen of heb je inmiddels een nieuwe datum? Mocht ik vanaf hier nog iets voor je kunnen betekenen, laat me dit dan vooral weten!


@JanZ_ 

Check ook eens dit topic: 

 


Check, ik ben dan benieuwd of het hier ook om een monteur van Roamler gaat @Noordzee! Bedankt voor de mention :) 


Hallo @JanZ_  @DirkDirk

De monteur van Roamler is later ook niet gekomen. Er is ook geen contact met mij opgenomen door Roamler, en ik heb ze niet kunnen bereiken. Online kan ik ook niks omdat mijn afspraak in het verleden is geweest en daardoor kan ik niet een nieuwe datum inplannen.

Ik lees veel negatieve ervaringen over dit bedrijf. 2 jaar geleden zouden ze al niet meer werken voor KPN. Onbegrijpelijk dat KPN weer van hun diensten gebruik is gaan maken. De KPN klant krijgt hierdoor een slechte ervaring. Ik heb er een middag voor vrij genomen en alles aan de kant wezen zetten. Daarnaast veel negatieve energie van het wachten en bellen. 

Volgende week komt er een KPN monteur langs, dit is nog net voor de KPN deadline die dreigt mijn internet en tv af te sluiten omdat deze nog op "koper" zit. 

Samenvattend een slechte KPN ervaring welke ook nog ontstaan is door een KPN deadline omdat ik over moet naar "glas"

 


Hoi @DirkDirk en bedankt voor deze terugkoppeling, al had ik het natuurlijk graag anders gezien. De manier waarop dit is verlopen verdient zeker niet de schoonheidsprijs en ik wil je voor wat het waard is dan ook oprechte excuses aanbieden voor deze ervaring. Wel goed om te lezen dat er volgende week alsnog een KPN monteur bij je langskomt om je om te zetten op glasvezel.  Als ik vanaf hier nog iets voor je kan betekenen, laat dit dan vooral weten.


Ik zie hier VEEL mensen waarvan de kpn monteur niet komt opdagen. Ook ik wacht al sinds vijf uur en heb vrije uren opgenomen om op tijd te kunnen zijn voor het tijdvak 17.00- 21.00 u. Inmiddels is het tien uur s avonds en ik heb niets gehoord van de monteur. Dergelijke slechte service is voor mij aanleiding om mijn abonnementen bij dit bedrijf te heroverwegen. Wat heb je aan een telecombedrijf als je zo wordt behandeld als klant. 


Een "afspraak" bij Roamler is geen afspraak maar een opdracht in het systeem van Roamler. Mensen die voor Roamler werken kunnen deze opdrachten dan accepteren. Accepteert niemand jouw opdracht dan kan jouw afspraak niet doorgaan. 


Reactie op bericht Monteur komt niet opdagen, wat nu? op het KPN Forum

Nee, dat klopt niet wat u zegt. Ik heb geen contact gehad met een bedrijf genaamd Roamler, maar de monteursafspraak is bij KPN gepland en is ook door KPN bevestigd, inclusief tijdsvak waarin ik thuis moest zijn. KPN spreekt zelf over "onze monteur".

Ik weet dus  niet wie die Roamler is en het kan me ook niets schelen.  De KPN is mijn leverancier en die is dus verantwoordelijk. Wat een ballentent. Deze zogenaamde community is alleen maar bedoeld om te voorkomen dat klanten op een normale manier contact krijgen met KPN klantenservice, of hun klacht bij een officiële instantie neerleggen. Ik betaal KPN grof geld, dus als ik een monteur bestel en mails van KPN krijg over wanneer de monteur komt, dan dienen ze die monteur gewoon te leveren. En geen smoesjes over de schuld van de door KPN ingeschakelde onderaannemer of " niemand wilde het doen". Dit bedrijf verdient miljarden, dus dan moeten ze hun personeel gewoon zelf in dienst nemen en meer betalen. Ik betaal voor hun service en dat is gewoon werkend internet. Ik wil geen forum, chatbot, community, of tips van andere klanten als mijn internet niet werkt maar de rekening wel doorloppt. En ik hoef al helemaal geen instemmend bericht van de KPN stagiair communicatiewetenschappen die braaf zegt dat het allemaal heel rot voor me is. Het is simpel: er komt een monteur nog deze week, of deze klant gaat ergens anders heen. En trouwens, beste community, dat zouden jullie allemaal moeten doen. Wat is dit, de KPN fanclub? Of zitten hier arme studenten uit India met een vertaalprogramma in opdracht van KPN de tevreden klant uit te hangen? Nogmaals... wat een poppenkast. Trap er niet in mensen en verlaat de KPN. Ooit een betrouwbaar bedrijf, nu lijkt het eerder een bende oplichters en amateurs, als ik de online reviews mag geloven. 


@Icv arnhem je hebt geen eigen topic aangemaakt maar een reactie geplaatst in een topic wat over een roamler monteur ging. Vandaar dat J3roentje er vanuit gaat dat het hier ook over roamler gaat.

Je hebt een afspraak in de avond, dan gaat het sowieso over een storing en zal ten alle tijden een KPN eigen monteur komen. Roamler, volkerwessels of welke partner is dan niet van toepassing. Het is inderdaad niet netjes van KPN om niet op te komen dagen en niks te laten weten. Mogelijk was een monteur ziek maar dan had de afdeling planning contact met u moeten opnemen. Ergens is dat mis gegaan. 
 

Kunnen wij als community je misschien helpen met je probleem/storing of wil je puur je klacht delen? 
 

Als je op het forum een officieel antwoord van KPN wilt is het belangrijk om je forumprofiel in te vullen, dan kan een moderator ook mee kijken en zien waar het fout is gegaan. Als je het niet via het forum wilt doen kan je bellen, de klantenservice van 0800-0402 is 24/7 bereikbaar voor storingen met het internet, dus als het internet helemaal niet werkt zou je zelf nu om 00:40 gewoon kunnen bellen. 
Hopelijk heb je zo wat meer informatie, mocht je verder vragen hebben schroom dan niet om dat neer te zetten.

Groetjes - Ik_Combineer, monteur van KPN maar forumbezoeker in me eigen tijd.


Ik ben nu wel erg nieuwsgierig... binnen 10 minuten een antwoord, midden in de nacht. Wordt u betaald door KPN om dit re doen? Zo niet, wat is dan uw motivatie om vrijwilligerswerk te doen voor een beursgenoteerd bedrijf? Schrijft u uw bericht ook echt in het Nederlands en/ of bevindt u zich in Nederland? Ik zie namelijk een mogelijk geval van internationale uitbuiting.


Oh ik zie al dat u monteur bent. Bedankt voor de tips.


Ik snap je niet helemaal, waarom is het moeilijk te begrijpen dat mensen het leuk vinden om hun kennis te delen? Het tweakers forum staat vol met tweakers die dat doen, moeders.nl over moeders en hun ervaringen en het kpn forum logischerwijs over dingen die met KPN te maken hebben. Zoals ik eerder heb aangegeven ben ik een nachtdier, en aangezien ik veel kennis heb over KPN en de techniek vindt ik het leuk om dat te delen. Daarnaast kan ik er ook nog eens mensen blij mee maken, dat geeft me een goed gevoel. Ik ben full-time monteur en mijn salarisstrook ziet er identiek uit als elke andere monteur die 40 uur werkt bij KPN. Of ik nou hier op het forum reageer of niet, het is gewoon leuk, en een soort van ontspannen voor mij. 
 

Ik kan je garanderen dat iedereen die hier reageert een soortgelijk iets heeft, passie en kennis over bepaalde zaken van KPN delen we allemaal. En sommige hele actieve forumgebruikers zijn ook goed kritisch, alleen maar leerzaam. Dus nee, niemand hier wordt uitgebuit of werkt vanuit India. De enige officiële antwoorden zijn van forummoderatoren en die werken +/- 0800-2200 en krijgen daarvoor betaald. 
 

Zoals eerder aangegeven, mocht je vragen hebben schroom dan niet om ze te stellen. Misschien kunnen we op afstand wel helpen je storing op te lossen en is er geen monteur op locatie nodig. 😉
 

Fijne avond - Ik_Combineer

 

Edit; mocht je je oprecht zorgen maken over hoe KPN met haar personeel omgaat; op de site van het FNV kan je ons CAO nalezen. Die van 2023 vindt ik niet online openbaar terug maar CAO 2022 lijkt er erg op. 


Bedankt voor de toelichting en bedankt voor de hulp! Ik herken dat wel - ben zelf ook een nachtdier en ik werk in de dienstverlening.  Er is nu een nieuwe afspraak gemaakt, voor vanavond, maar helaas ben ik verkouden door corona, dus ik heb het moeten verschuiven naar volgende week. Nogmaals veel dank voor het advies en fijne dag!


Bedankt voor de toelichting en bedankt voor de hulp! Ik herken dat wel - ben zelf ook een nachtdier en ik werk in de dienstverlening.  Er is nu een nieuwe afspraak gemaakt, voor vanavond, maar helaas ben ik verkouden door corona, dus ik heb het moeten verschuiven naar volgende week. Nogmaals veel dank voor het advies en fijne dag!

Fijn om te lezen dat er inmiddels een nieuwe afspraak is gemaakt @Icv arnhem :)

Uiteraard niet netjes dat er de vorige keer niemand op kwam dagen, je mag heus beter van ons verwachten. Voor nu in ieder geval heel veel beterschap toegewenst en mochten we vanaf hier nog iets voor je kunnen doen dan horen we dat natuurlijk ook graag!