Skip to main content

Kpn netwerk heeft keurig netjes glasvezel getrokken tot aan de meterkast. Om verder het glasvezel aan te sluiten aan de modem dient er eerst een glasvezelkastje te worden geïnstalleerd door een kon monteur. 
 

Na de eerste keer bellen met de klantenservice een afspraak gemaakt, vervolgens krijg ik 1 dag voor de afspraak een mail dat de afspraak  is  geannuleerd omdat de modem al aangesloten zou zijn. Dit klopt ook, namelijk op de koper aansluiting, niet op glasvezel.

Teleurgesteld dus, maar de fout is begrijpelijk. Nu opnieuw de klantenservice gebeld welke mij het nummer gaven om een afspraak te maken met een monteur. Mooi zou je denken, maar ik krijg nu KPN netwerk aan de lijn welke verantwoordelijk zijn voor het leggen van de glasvezelverbinding tot aan de meterkast. Zij vertelde mij dat zij klaar waren met het aanleggen van glasvezel tot aan de meterkast en dat KPN de provider een monteur moet sturen voor het plaatsen van een glasvezelkastje.  (Zij snapte in ieder geval de situatie, dit is precies waar ik juist om vroeg bij de klantenservice)

Klantenservice dus weer aan de telefoon, en verteld me toch echt weer kpn netwerk te bellen. Ik wilde graag iemand anders spreken, dus ik belde op een later moment terug. 

Voor de vierde keer de klantenservice gebeld en nu zou het helemaal goed moeten komen, ze begreep hoe vervelend de situatie was en zou het gelijk regelen. Twee dagen later zou de monteur langskomen om het glasvezelkastje te plaatsen. Tevergeefs is er weer geen monteur langs geweest en zijn we nu enkele weken verder.

Wanneer ik probeer om een afspraak met een monteur te maken via de website, wordt er €75,- in rekening gebracht voor het sturen van een monteur. Terwijl ik bij mijn vorige appartement dezelfde situatie had met het missen van een glasvezelkastje, er een monteur gratis langskwam om het te plaatsen.

Het lukt met niet om via de klantenservice een afspraak te maken met de monteur. Ik ga het niet voor een 5e/6e/7e keer proberen. Ik kan geen mail sturen, dus ik probeer het nog een keer via deze weg.

 

Kan er een monteur langskomen om een glasvezelkastje bij mij in huis te plaatsen zodat ik gebruik kan gaan maken van de glasvezelverbinding?

 

Alvast bedankt voor het lezen en het beantwoorden van mijn vraag.

Met vriendelijke groet,

Mike

 

 

 

Hallo @MikevdP , de eenvoudigste wijze is als volgt:

Kijk bij www.kpnnetwerk.nl via je postcode-huisnummer naar de status van je glasvezelverbinding. Als daar staat glasvezel beschikbaar, kies een provider, bel dan met KPN ,de provider, via 0800 0402 en vraag eenvoudig een migratieverzoek aan van koper naar glas, dan wordt e.e.a. door KPN de provider in gang gezet.

Succes.

 

 


Hoe lang is het geleden dat de glasvezel bij u in de meterkast gelegd is? Want... vanaf dat moment kan het nog wel een paar maanden duren voordat het verder aangesloten word en er daadwerkelijk signaal op komt te staan. Dat is normaal. 


Beste, 

 

bedankt voor je snelle reactie.

glasvezel is al actief, ik kan het alleen niet aansluiten omdat er een glasvezelkastje mist voor het aansluiten naar de modem. 
 

momenteel hangt er een glasvezelpunt in mijn meterkast. Hierop dient een glasvezelkastje te worden geïnstalleerd door een monteur van kpn. Daarna is het pas mogelijk om een kabel te trekken van het door de monteur geplaatste kastje naar de modem.

 

 


Beste, 

 

bedankt voor je snelle reactie.

glasvezel is al actief, ik kan het alleen niet aansluiten omdat er een glasvezelkastje mist voor het aansluiten naar de modem. 
 

momenteel hangt er een glasvezelpunt in mijn meterkast. Hierop dient een glasvezelkastje te worden geïnstalleerd door een monteur van kpn. Daarna is het pas mogelijk om een kabel te trekken van het door de monteur geplaatste kastje naar de modem.

 

 

Hallo @MikevdP , nogmaals, daarom adviseer ik je KPN even te bellen en om een MIGRATIE van glas naar koper aan te vragen, dan komt er vanzelf een monteur om e.e.a. af te werken.

Succes.


de glas vezel kabel   is inmiddels  naar binnen  gebracht   tot in de meterkast maar   daar hangt ook de ook de modem    maar die is nog niet verbonden  met het glasvezel    ik ben een kpn klant   moet ik  nu wachten tot er weer iemand van kpn zelf komt  om e.e.a   over te zetten    G van der Veer    of moet ik zelf bellen om een afsprak te maken   ,maar bellen  met kpn gaat    moeilijk    ik heb zelf geen  emailadres meer  ik kijk ook tv  via kpn

Admin: adresgegevens verwijderd uit openbare post


Hallo @Gijsbertushendrik kun je eens een foto plaatsen van de glasvezelaansluiting?

en haal je privé-gegevens weg door r.o. op de 3 … te klikken en dan op bewerken.