Skip to main content

Gisteren contact gehad met klantenservice omdat beeld steeds stil staat en er steeds foutmelding komt bij mijn 82 jarige moeder. De mogelijke oplossingen op website werken niet. De medewerker zag de haperingen en ging dat proberen op te lossen, had iets met internet verbinding te maken, internet is meestal ook rood op modem. Na 2 uur zou SMS komen of het opgelost was of afspraak gemaakt moest worden. Om 18 uur na 3 uur kwam SMS dat monteursafspraak nodig is. Om 18 uur is klantenservice gesloten en als ik afspraak probeer te maken, staat er al afspraak in, geen idee wanneer want dat kun je niet zien. In de tussentijd  komen er wel SMS'JES en mails dat er nog geen afspraak is en ze er vanuit gaan dat opgelost is. Er is niets opgelost. Heel irritant en zeker voor iemand op die leeftijd, die niet van SMS en mail generatie is maar wel veel tv kijkt. Zit niet anders op dan te wachten tot dinsdag en dan bellen en dan maar hopen dat mijn moeder weer niet dagen moet wachten op monteur. 

Ojee @Blud, ik snap dat deze onzekerheid niet zo leuk is voor je moeder 🙁

Zou je haar naam- en adresgegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kijk ik even met jullie mee!


Bedankt voor het invullen van de gegevens @Blud!

Wat wij zien is het volgende:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ondanks dat er géén afspraak in staat (wat best raar is 🤔) is de enige optie om te verzetten. Lukt dit jullie zelf vanuit de mail of sms? Of zal ik er voor zorgen dat 1 van mijn collega's jullie hier zo even over belt? En zo ja, dan het nummer bellen waar de sms’jes ook naar toe gaan (die van je moeder) of zou je liever op je eigen nummer gebeld willen worden? in het laatste geval, zou je dan je eigen nummer in het opmerkingsveld van je profiel willen noteren?


Dat zie ik zelf ook, maar er is geen afspraak. Verzetten kan wel maar dat kan dan pas weer naar donderdag, dat kan toch niet waar zijn. Ik zal mijn telefoonnummer in opmerkingenveld plaatsen.


Klopt, er is inderdaad géén afspraak, ondanks dat het systeem aangeeft dat er wél een afspraak is 🙁

Als donderdag als eerst mogelijke tijdstip aan wordt gegeven, ben ik bang dat dit wel waar is. We tonen altijd het eerste moment waarop er een monteur beschikbaar is. Door Pinksteren valt er een dag weg, aangezien de monteurs daardoor morgen niet werken. 

Ik wil je aanraden om dat eerst mogelijke tijdstip snel vast te leggen, anders lopen jullie het risico dat iemand anders uit jullie regio dat doet en het nog langer duurt voordat er een monteur langs kan komen!


Bedankt Maja, snap dat jij hier ook niets aan kunt doen maar het is echt heel slecht dit. 

Naast het feit dat dit voor veel ouderen mensen niet te doen is, is het ook nog eens hele slechte service. 

Ik heb "geen" afspraak verzet dus afspraak staat nu maar ik vraag mij wel af of goed gaat, want lijkt nu op betaalde monteursafspraak maar als het niet op afstand opgelost kan worden door jullie en de storing wel zichtbaar is op afstand, neem ik aan dat dit niet het geval is. 


Dit loopt inderdaad niet helemaal lekker @Blud, dat ben ik roerend met je eens. Heb ik je toestemming om jullie situatie als voorbeeld te gebruiken richting de ontwikkelaars van dit nog redelijk nieuwe systeem? Ik wil hier heel graag even achteraan namelijk.

Wat betreft de kosten voor de monteur: als het probleem aan ‘onze kant’ ligt, wordt er helemaal niets in rekening gebracht 🙂 Ik neem aan dat jullie een aantal dingen hebben moeten testen en uitsluiten met de collega van de klantenservice, waarbij is geconstateerd dat het probleem niet door jullie zelf veroorzaakt en opgelost kan worden, dus ik denk niet dat jullie je daar zorgen om hoeven te maken!


Ja hoor gebruik dit voorbeeld maar, geen probleem.


Hoe staat het er nu voor @Blud?

Ik zie dat de fysieke monteursafspraak weer is geannuleerd en dat er contact is geweest met een collega die aan heeft gegeven dat er nieuw modem geplaatst moet worden. Vanaf de 7e lijkt de lijn van je moeder stabiel te zijn, dus ik ben heel benieuwd of dit is gelukt en of alles ook weer ok is nu?


Ik heb gebeld dinsdag omdat te proberen afspraak eerder te krijgen, toen werd aangegeven dat eerst nieuw modem moest proberen omdat als dat niet eerst werd geprobeerd, de kosten van monteur voor mijn moeder zijn. Ze heeft alleen aow en kan dat niet betalen. Modem is gisteren gekomen, ik moet het nog aansluiten maar gaat nu gelukkig even goed. Morgen sluit ik nieuwe modem aan.

Ik heb dinsdag wel discussie gehad met meneer van klantenservice want het was onmogelijk volgens hem dat ik problemen had met afspraaksysteem. Ik heb het maar zo gelaten.

Ik blijf er wel bij dat het voor ouderen geen doen is om hier uit te komen, dat is voor verbetering vatbaar.


Wat jammer dat dit nog weer een discussie op heeft geleverd, persoonlijk vind ik het mooi dat mijn collega zo veel vertrouwen heeft in onze systemen, maar dat er iets mis gaat is uiteraard altijd mogelijk.

Hoor graag of het goed blijft met de verbinding, ook nadat het nieuwe modem aan is gesloten!


Is het jullie al gelukt om de nieuwe aan te sluiten @Blud?


Uiteindelijk wel maar helaas ging het niet goed met WiFi. Het is gelukt maar ik heb wel een heel ander beeld van Kpn klantenservice en dat is niet positief.


Top dat het gelukt is @Blud, maar ik snap je bijgedraaide gevoel helemaal, jullie hebben niet echt een fijne en soepele ervaring gehad zo 🙁