Skip to main content

hallo,

5 februari is een monteur ingepland om mij aan te sluiten op glasvezel. Er is in het verleden al een dienst geleverd over glas (XS4ALL), ik kan het rode kabeltje zo in de experiabox prikken en klaar is kees. Lijkt mij. Klopt dat? Het glaskastje zit er dus nog, het lampje power en glas branden. Ik heb nu nog ziggo.  Als de monteur echt nodig is dan heb ik een probleem, tenzij de monteur er om 8 uur is.  Ik werk in de zorg en moet die dag invallen. Als de monteur niet nodig is kan die afgezegd worden. Is het verder plug en play of moet er in de experiabox nog wat ingesteld worden om bijvoorbeeld het vaste telefoonnummer in te stellen? Deze gaat van Ziggo weer terug naar KPN.

alvast bedankt

Vreemd genoeg wordt er niet bijgehouden welke adressen al wel of geen NT (glasvezelkastje) hebben dus mede daarom is de monteur ingepland.

Je geeft aan dat het lampje Glas al brandt? In dat geval zou je zelfs ook al aangesloten zijn in de centrale en hoef je alleen nog maar de geleverde Experiabox aan te sluiten met dat rode kabeltje. Dan de Experiabox aanzetten en de tijd geven om op te starten en alle informatie op te halen.

Daarna zou Internet en TV moeten werken. Telefoonnummer zou inderdaad dan wellicht nog niet werken tot 5 februari. Dat weet ik niet zeker. 


Bedankt Ward

nieuwe afspraak komende dinsdag kan wat mij betreft vervallen.

vroeg in de ochtend van de afspraakdag brandde het glaslampje op de NT niet. Geen diensten dus.  Ik plakte een papiertje voor de monteur op de deur en ging naar mijn werk. Daar kreeg ik een mailtje van KPN dat de monteur mij niet thuis trof en een kaartje in de bus heeft gedaan voor het maken van een nieuwe afspraak. Dat heb ik gelijk online gedaan, handig trouwens. Ik ging er van uit dat de monteur toch binnen wat moest doen. Bij thuiskomst brandde het glaslampje wel en bleek alles te werken, inclusief nummerbehoud vaste telefoon.  Ik heb dus geen idee wat de monteur nog moet doen. Alles doet het.


Lijkt mij ook niks meer nodig te zijn. Ik werk niet bij die kant van KPN dus ik kan je niet helpen met het afzeggen. Heb je de klantenservice al gebeld hierover?


Ik dacht dat kpn wel meeleest hier. Het forum staat wel bij de mogelijkheden om in contact te nemen met KPN. Klantenservice gebeld. Er komt geen mens meer aan te pas tegenwoordig. En geen wachtrij. Ik hoor een verwijzing naar KPN.com/monteur. Ik zie daar wel de mogelijkheid om de installatiemonteur te plannen of te herplannen. Ik was daar wel eerder geweest maar omdat annuleren er niet bijstond niet verder gegaan. Nu wel verder geklikt en daar kon ik wel kiezen voor annuleren. Opgelost. Bedankt voor je hulp. 


Hi Emko, welkom hier. 

Wij lezen hier ook mee, maar niet gelijk live. Het kan dus even duren. 

Ik lees als laatste "Opgelost. Bedankt voor je hulp.” Kan het niet zo snel inschatten of het sarcasme of gemeend is. 

Kan ik nog iets voor je doen? 


Het was niet sarcastisch bedoeld. Mijn dank gold voor Ward. Ik weet dat jullie niet live meelezen maar 8 dagen na mijn bericht reageren vind ik wel laat. 

Ik ga er maar vanuit dat de monteur alleen nodig zou zijn geweest voor het NT kastje. Alles werkt en ik heb de monteur uiteindelijk kunnen annuleren. Vandaar opgelost.

Jammer dat er niet geregistreerd wordt of er een NT kastje is of niet. Was dit allemaal niet nodig geweest. Ik dacht dat dat het eindpunt is voor KPN, net als eerder het isra doosje in het kopernet. 


Ik snap het, dat wordt inderdaad niet geregistreerd. Alhoewel, er wordt een poging gedaan maar we kunnen als provider nooit helemaal weten wat er precies in de meterkast hangt. Vandaar de monteur.

Wel fijn om te lezen dat alles nu is opgelost. :relaxed:


@emko

Geen dank, ik help graag. Mocht je toch nog eens telefonisch geholpen willen worden: Het lijkt erop dat dit niet kan maar het kan wel. Na het keuzemenu kan je wachten en niets kiezen. Het lijkt er dan op dat de verbinding wordt verbroken maar dat is niet zo. Na een tijdje wordt je toch doorgeschakeld naar een medewerker. 

 


okee Ward, handig om te weten.  Ik heb nu meer gehad aan iemand die graag helpt dan iemand die ervoor betaalt krijgt.

Voor KPN ter info: de monteur belde zojuist. De annulering van de monteur was dus niet bij hem terecht gekomen. Maar goed dat hij belde, de opdracht moest nog wel gereedgemeld worden.  Hij heeft namens mij de handtekening gezet. Vanwege de coronaregels 🙂 Hoefde hij ook niet door de sneeuw te ploeteren.

 


okee Ward, handig om te weten.  Ik heb nu meer gehad aan iemand die graag helpt dan iemand die ervoor betaalt krijgt.

Ik voel deze opmerking wel. :disappointed_relieved: