Skip to main content

Als je hier uitlogt (of uitgelogd wordt) dan krijg je mouseflow.com voorgeschoteld. mouseflow.com volgt (tracker) al je muisbewegingen inclusief pauzes in je muisbewegingen en waar je op klikt. Voor mij reden genoeg om mouseflow.com te blokkeren.

update: ook op de inlogpagina van MijnKPN.

Ik heb mouseflow.com geblokkeerd. Die komt er bij mij niet meer in.

Als je hier uitlogt….

Met hier bedoel je het forum??


@PeterG

mouseflow.com komt mee met de inlogpagina van MijnKPN en met de pagina waar je op komt als je uitgelogd bent.

dus niet met het forum zelf.


Het forum log ik nooit uit en ben ik nooit op uitgelogd via de laptop.

Net even in- en uitgelogd op MijnKPN en krijg niet mouseflow maar gewoon de uitlogpagina van KPN.

Ook geen cookies van mouseflow.

Browser Firefox btw.


Ik zie mbv NoScript (in Firefox) welke websites door een webpagina aangeroepen worden, de inlogpagina en de pagina waar je op komt als je uitgelogd bent roepen mouseflow.com aan, daarmee bedoel ik dus niet dat je op mouseflow.com terecht komt maar dat mouseflow.com scripts uitvoert op de inlogpagina en de pagina waar je op komt als je uitgelogd bent, of moet ik het andersom zeggen dat beide KPN-pagina's scripts op mouseflow.com aanroepen.

deze pagina roept scripts aan van 18 andere websites (niet mouseflow.com), dit kan per pagina verschillen of zelfs per pagina andere websites op verschillende tijdstippen. Ik weet niet waarom deze pagina bijvoorbeeld Amazonaws.com aanroept (aws = Amazon Web Services).

mbv NoScript kan ik altijd alle websites blokkeren, maar het heeft geen zin om alle websites te blokkeren.

ik blokkeer alleen websites waarvan ik vind dat ik ze beter kan blokkeren (bv websites met malware, of sommige trackers). Als je websites blokkeert kan het zijn dat sommige onderdelen van een webpagina niet meer werken.

mbv NoScript kan ik precies zien van welke websites scripts worden uitgevoerd en indien gewenst kun je deze blokkeren (per aangeroepen website). NoScript laat dus niet zien welke scripts worden uitgevoerd maar wel van welke website(s) scripts komen. Scripts staan helemaal los van cookies, scripts kunnen geschreven worden in java of in (steeds vaker) javascript. Java en Javascript hebben niets met elkaar te maken, staan geheel los van elkaar (beide zijn objectgeorienteerde programmeertalen).

 

Ik word automatisch al uitgelogd als ik enkele minuten niets op KPN gedaan heb (heb ik liever niet, maar ik kan dit niet veranderen).

 

jammer dat de tijd van mijn reactie niet aangepast wordt als ik mijn reactie bewerkt heb. :cry: