Skip to main content

In december 2021 heb ik een 100Mbit abonnement afgesloten bij KPN met gewenste ingangsdatum 01-01-2022, verhuisdatum naar nieuwe woning. Hiervoor was ik nog geen klant bij KPN.

Ik werd al snel geïnformeerd dat dit niet mogelijk was en de startdatum verlaat werd naar 13-01-2022. Kan gebeuren. Later weer contact dat de dienst verlaat werd naar 02-02-2022. In de tussentijd moest glasvezel namelijk eerst tot in onze woning aangelegd worden. Na meerdere monteursafspraken waar de onderaannemer van de onderaannemer (duurde gigantisch lang voordat ik de juiste mensen telefonisch wist te bereiken) werd dan eindelijk de kabel op 25 januari in de woning aangelegd. Geen vakmens, die gigantische schade aan de plint heeft gemaakt. Hij stond er zelf ook bij en keek er maar naar. Hij heeft de kabel door de plint in voorkamer geboord en plint is hierbij van de muur gekomen.  Deze moet dus volledig vervangen  worden. Na contact heb ik direct een schadeclaim ingediend bij KPN Netwerk die het verder zouden oppakken.

In de tussentijd zou op deze 25 januari iemand terugkomen om de kabel door te meten en het abonnement aan te sluiten. Er is niemand meer deze middag gekomen. Na meerdere keren via e-mail en telefonisch contact met HLG Infra afspraken gemaakt te hebben, ben ik tot 4 keer toe hele dagen thuis gebleven. Niemand is op deze afspraken langs geweest en ook hier heb mijn ongenoegen over uitgesproken.

Uiteindelijk in contact met onderaannemer VW en HLG Infra werd mij uitgelegd dat helaas de kabels gekruist zijn aangelegd. Dit moest eerst worden vervangen, en op 16 februari zouden ze écht langs komen om eindelijk ons aan te sluiten op internet. Ook die dag is uiteraard weer niemand geweest terwijl dit enkele keren aan mij bevestigd is.

Diezelfde dag heb ik zowel KPN Netwerk, en beide onderaannemers uitgelegd dat dit voor mij als consument geen houdbare situatie meer is. Inmiddels zijn zo veel afspraken niet nagekomen en is er schade gemaakt in het huis. Ik kan het niet verantwoorden naar mijn werkgever dat ik dagen thuis blijf op monteurs die niet komen. Ook kan ik het internet abonnement niet gebruiken terwijl ik er van uit was gegaan vanaf 13 januari internet te hebben, al dan niet eerder. 

Klantenservice toonde nul welwillendheid en ik kreeg enkel als reactie een geautomatiseerde mail dat op 24 februari een monteur zou langs komen van KPN. Dat heeft, als mijn mail goed gelezen was geweest, dus geen nut want de kabels liggen gekruisd en het glasvezelaanlegpunt is nog niet doorgemeten door KPN Netwerk. Na telefonisch contact voelde ik mij nog steeds zo ongehoord als klant, dat ik heb besloten de dienst bij KPN op te zeggen en over te stappen naar een andere aanbieder. Weliswaar geen glasvezel, maar ik heb binnen 2 werkdagen werkend internet van. Andere aanbieder gaf ook aan niet de eerste te zijn uit Den Haag die met problemen van dergelijke schaal te maken heeft met KPN, KPN Netwerk en de structuur van onderaannemers.

HLG Infra zou terugkomen om de schade aan de plint te herstellen. Vanmiddag is eindelijk iemand geweest, maar die keek er naar en zei niks te kunnen doen behalve geld te geven of met houtverf het gat in de plint op te vullen. Het gaat om zowel een gat in de muur, als groot gat in de plint die van de muur los is geraakt. Ik begrijp niet hoe op deze manier met consumenten om kan worden gegaan en ben erg teleurgesteld. Klantenservice in letterlijke woorden: "Gelukkig betreft het een incident. Helaas treft het u.” Daar ben ik het niet mee eens!

Beste @Jelle3007, welkom op ons forum! Goed dat je je verhaal hier doet. Hoewel wij als KPN weinig kunnen doen aan wat er bij KPN Netwerk gebeurt, wil ik dit toch graag als signaal doorgeven. Het klinkt verre van wat je zou mogen verwachten en ik kan me goed voorstellen dat je er helemaal klaar mee was. Zou je je adres in je profiel willen plaatsen? Dan ga ik het intern doorgeven.