Skip to main content

Sinds gisteren heb ik internet 1gbps van kpn. Aangesloten door een monteur.

Voorheen hadden we dit van TMobile met dezelfde snelheid. We werken met een mesh systeem (deco M9 plus) vanuit de modem is deze bekabeld aangesloten. Dit werkte met TMobile perfect.

Er zijn echter wat vreemde dingen aan de hand sinds de installatie: 

Onze tv (oled65bx6lb) heeft sinds de installatie van kpn geen internet meer. Deze is via WiFi aangesloten op de Deco. Het wachtwoord invullen heeft geen nut. Verbinding kan dan niet gemaakt worden  De enige manier om te verbinden is via WPS in de Deco app. Als de tv uitgaat moet dit echter weer opnieuw gebeuren. 

De Hue app werkt nauwelijks meer. Verbinding maken duurt in eens erg lang. De Hue brigde is bekabeld aan een deco aangesloten.

Ik ben niet bij de installatie van kpn aanwezig geweest. Ik zie wel dat er een kpn netwerk is(welke we niet gebruiken) vermoedelijk heeft de monteur dus WiFi aan laten staan op de kpn box. Zou dit het probleem veroorzaken?

Verder werkt het internet gewoon prima. Snelheden via Deco M9 Plus is gewoon stabiel ca. 500mbps. Voor mijn idee zou er eigenlijk niets veranderen vanaf mijn Deco's. Het is mij echter te toevallig dat Hue en de tv altijd probleemloos hebben gewerkt en sinds de installatie van kpn in eens problemen vertonen .

Dag @Markier je zou inderdaad verwachten dat het in huis allemaal zou moeten werken. Welk type modem heb je? Zijn er tv ontvangers? Heb je ergens een switch in het netwerk? Draadloze verbindingsets?


Dag @Markier je zou inderdaad verwachten dat het in huis allemaal zou moeten werken. Welk type modem heb je? Zijn er tv ontvangers? Heb je ergens een switch in het netwerk? Draadloze verbindingsets?

Goedemorgen @Joep1965 ik heb de box12. 

Tv ontvangers heb ik niet ik gebruik. 

In principe zit de Deco rechtstreeks op de modem en de Hue bridge zit op een switch. Ben wel eea aan het uitsluiten en heb de Hue bridge ook net rechtstreeks op de Deco aangesloten zonder positief resultaat. 

 

Ik heb er verder weinig verstand van. Maar zou het iets te maken kunnen hebben met het ip adres icm de wifi modus van de kpn box?


Heb je de wifi van het modem uit staan?


Het is goed mogelijk dat de deco in dezelfde range adressen uitdeelt als de box12. Staat de deco als router of als accesspoint ingesteld?


Ik ben niet bij de installatie van kpn aanwezig geweest. Ik zie wel dat er een kpn netwerk is(welke we niet gebruiken) vermoedelijk heeft de monteur dus WiFi aan laten staan op de kpn box. Zou dit het probleem veroorzaken?

 

Aan de zijkant van de Box12 is een knop met een wifi icoontje, ik stoei er elke keer weer mee, soms kort indrukken, soms 5 seconde, 10 seconde of even een half minuutje. Maar na verloop van tijd gaat het wifi lampje uit en zie je het netwerk niet meer terug. 


Heb je de wifi van het modem uit staan?

Nu wel ja

Het is goed mogelijk dat de deco in dezelfde range adressen uitdeelt als de box12. Staat de deco als router of als accesspoint ingesteld?

Acces point


Goedemorgen @Markier en welkom hier :)
Leuk om te zien dat de community ja al verder op weg probeert te helpen! Wat is op dit moment de stand van zaken? Merk je ook verschil nu de wifi van het modem is uitgeschakeld?