Skip to main content

Hoi, Ik heb hetzelfde probleem als @Erik Kamps sinds de omzetting van xs4all naar KPN. internet valt herhaaldelijk weg, zowel de fritzbox als het glasvezelding van de stroom afgehaald. daarna is het even beter (of het lijkt zo omdat ik het graag wil) maar als snel (na een dag) valt de verbinding weer af en toe weg. Het probleem merkte ik exact de dag na de omzetting op. tijdens videovergaderingen ben ik om het kwartier ofzo er even uit. Teams zegt dan “slechte netwerkverbinding”. Heb mijn wifi (met fritz-repeater gecheckt, dat lijkt in orde. Graag krijg ik hulp om het op te lossen. 

admin: eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic

Hoi @mak.g . Welkom op het forum.

De klant uit het andere topic is nooit terug gekomen dus daar heb ik verder geen analyse op kunnen doen.

Als ik het goed begrijp valt de hele verbinding uit? Zie je dit ook terug in de logs van je Fritzbox?  Zie je ook iets veranderen aan je glasvezelkastje als dit gebeurt? 

Speelt dit issue nu nog steeds bij jou? Zo ja kun je dan je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? 


Hoi Erwin_ 

Dank voor je reactie. Ik heb inmiddels na lang wachten iemand van KPN aan de telefoon gekregen (dat is een stuk lastiger dan bij XS4ALL). De snelheid en wifi was inderdaad in orde, maar (vergeef mij mijn lekenvertaling) ik had wel veel "packet loss". Daarop is er een monteur bij mij langs geweest. Die kon zien dat niet alle instellingen van de fritzbox waren omgezet naar KPN. Hij liet mij zien dat je in de fritzbox ergens je provider kon selecteren. En die stond nog op XS4ALL. Hij heeft dat veranderd en nu is afwachten. Het lijkt nu wel stabieler maar ik heb nog niet thuis gewerkt.


Ik heb inmiddels na lang wachten iemand van KPN aan de telefoon gekregen (dat is een stuk lastiger dan bij XS4ALL).

Hoezo is dat een stuk lastiger? Je kunt gewoon bellen naar jouw oude vertrouwde helpdesk van XS4ALL, zelfs het nummer is niet gewijzigd.


Hoi Erwin_ 

Dank voor je reactie. Ik heb inmiddels na lang wachten iemand van KPN aan de telefoon gekregen (dat is een stuk lastiger dan bij XS4ALL). De snelheid en wifi was inderdaad in orde, maar (vergeef mij mijn lekenvertaling) ik had wel veel "packet loss". Daarop is er een monteur bij mij langs geweest. Die kon zien dat niet alle instellingen van de fritzbox waren omgezet naar KPN. Hij liet mij zien dat je in de fritzbox ergens je provider kon selecteren. En die stond nog op XS4ALL. Hij heeft dat veranderd en nu is afwachten. Het lijkt nu wel stabieler maar ik heb nog niet thuis gewerkt.

Dat is goed om te weten. Dit zal ongetwijfeld bij andere klanten ook spelen. Dank voor je update en fijn dat het is opgelost.