Skip to main content

Goedenavond,

 

Wij hebben sinds de overname van XS4all (8 maart j.l.) problemen met de verbinding en dan met name tijdens het gamen op desktops niet via wifi.


We hebben de normale troubleshooting meerdere malen gedaan, resetten van de modem en de router, maar helaas heeft dit tot nu toe nog niets opgeleverd.


Hieronder volgen een aantal screenshots van de WinMTR en daaruit kunnen we opmaken dat dit probleem niet aan ons lokale netwerk ligt.

 


 

Kunt u ons alstublieft helpen om dit probleem op te lossen?

 

Alvast bedankt voor uw antwoord.

De problemen ontstaan eigenlijk pas aan de overkant van de plas bij Blizzard Entertainment Inc. in Amerika of op de lijn naar de overkant van de plas.


Beste wjb,

Bedankt voor je bericht.

In Europa maken we gebruik van de  Europese servers, niet de Amerikaanse servers. 

Ook hadden we dit probleem niet bij XS4all, wel bij KPN dus ik denk niet dat het aan Wow zelf ligt.

 

https://eu.battle.net/support/en/article/000027780

 


Hi @Skybax en welkom op ons forum! We hebben hier verschillende behulpzame gebruikers, zoals wjb die al gereageerd heeft. We denken hier graag met je mee.

Ik begrijp dat je tijdens gamen na de technische overgang naar KPN problemen ervaart in de verbinding. Dat is niet fijn natuurlijk. Wat opvallend is, is dat je beschrijft dat het alleen via de bekabelde verbinding speelt, niet via wifi. Hoe gaat het in het algemeen met de internetverbinding, ook op andere apparaten? Kan je meer vertellen over welke apparatuur je gebruikt en hoe jouw thuisnetwerk er uit ziet? Dat is vooral belangrijk voor de desktops waarop je World of Warcraft speelt. 

 

Afgezien van deze specifieke situatie, hebben we een topic ingericht voor XS4ALL klanten. Het kan nuttig zijn om dat ook even door te nemen. Je kunt voor (snellere) hulp ook nog steeds terecht bij de XS4ALL klantenservice.

 


Hoi Alexandra,

 

Bedankt voor je bericht! Ik zal het even wat beter uitleggen:

De glasvezel lijn die binnenkomt (glasvezel modem) staat in verbinding met de Fritzbox. Vanuit de Fritzbox hebben we twee desktops ( cat 6), en op de wifi twee werk laptops en een paar telefoons/tablets.

 

We spelen spellen voornamelijk op de desktops. Ook hebben we vaak webpagina's die niet laden of maar half ( wit scherm met alleen hyperlinks ).  Dit laatste komt voor op de bekabelde verbinding alsook de wifi verbinding.

 

Ik hoop dat het zo duidelijker is en dat een passende oplossing voor gevonden wordt.

 

Alsvast dank en fijne dag,