Skip to main content

Hallo, 

 

Wij hebben hier een storing gehad met de modem.

Na contact gehad te hebben via de kpn winkel hebben we deze gereset. Het internet werkte weer.

Alleen niet meer via de wifi versterker (zwarte )

Weer contact gezocht en hun vertelden mij dat ik ze moest resetten 15 seconden de reset knop inhouden.

Dit gedaan, nu hebben ze ineens een andere netwerk aan gekregen. Nu krijg  ik geen verbinden meer via de wifi versterkers. Help help help.

(Heb net al met de kpn gebeld maar daar kwamen we er niet over uit.

Iemand een idee?

 

Alvast bedankt! 

De zwarte wifi kan via de kpn thuis app worden ingesteld. Deze downloaden via apple of android en dan even kijken wat voor wifi naam er in staat en evt aanpassen.


Bedankt voor je reactie, 

 

Dat zou zo horen te zijn alleen daar zijn ze niet te vinden.

 

 


Als u meer dan 1 experia wifi versterker heeft met de verkeerde wifi gegevens erin dan zou het kunnen zijn dat de ene verkeerde gegevens aan de ander doorgeeft. 

Ik denk dat ze het beste nogmaals geisoleerd van elkaar gereset kunnen worden. 

Trek eerst de ethernetkabel uit alle experia wifis. Reset ze dan nogmaals. Resetknop ingedrukt houden tot alles begint te knipperen. Wacht enige tijd totdat ze weer opgestart zijn. Doe dan de eerste weer aansluiten op de ethernetkabel en kijk om deze nu met juiste naam opkomt. Daarna tweede  of derde weer aansluiten.


Dankje, ik ga het proberen 


Geprobeerd zoals beschreven maar het werkt helaas niet.

Hij noemt zich nog steeds bwa......

 


Feit dat ze BWA heten geeft aan dat het resetten gelukt is. Als u ook via kpn thuis app verbinding kunt krijgen dan kunt u hier de wifi netwerknaam en wifi password inzetten gelijk aan die van de v10 waar uw nu mee verbonden bent. Dit zou eigenlijk automatisch moeten gebeuren maar blijkbaar gaat er iets niet goed. Is er misschien nog iets veranderd aan de ethernetkabel? Is er nog een andere te proberen?


Ik krijg in de app de versterkers niet te zien.

 

Als ik de wifi koppel met de bwa geeft ie aan kan ip adres niet ophalen.

 

De internet kabel zit rechtstreeks op het modem aangesloten. 


Wifi versterkers zouden bij een juiste verbinding nu binnen enkele ogenblikken verbinding moeten krijgen. Misschien zit het probleem in de v10. Dat kan ook. Is deze al geherstart of gereset. In deze opzet zou het moeten werken.


Hij blijft het aangeven. 

De modem is de v12

 

Ook al vaker gerecet 

 

Het is begonnen door een storing , en volgens kpn de modem gerecet moest worden 

 

 


Dan blijft er over dat er toch iets met de verbinding tussen v12 en experia wifi aan de hand is. Zeker ook als deze geen ip adres krijgt en via de app niet bereikbaar is. Heeft u een andere ethernetkabel en evt andere ethernet aansluiting op de v12 geprobeerd.


Het BWA netwerk is het standaard netwerk van de Experia WiFi's. Als er voor uw adres een WiFi naam en wachtwoord geregistreerd staat bij KPN, dan nemen de Experia WiFi's dat over. Als dat niet het geval is, dan blijven ze het BWA netwerk uitzenden. 

Met je mobiel verbinding maakt met het BWA netwerk, dan zou je gewoon internet moeten hebben. Als dat niet het geval is: check de kabel. Probeer een andere.


Je zou ook op de webinterface van de Experia Versterkers inloggen

en het SSID en WW gelijk zetten met die van de V12


Heb de wifi versterker nu tussen een werkende tv ontvanger geplaatst. En gereset. Maar ook daar dezelfde melding. 

 

Als ik de kabel die van de modem in een laptop doe heb ik wel prima bedraad internet.