Skip to main content

Vanochtend verrast door deze update. Alle netwerken weg en dus een volledige reset. Uren bezig geweest en eindelijk via 5 resets internet aan de gang gekregen. Echter:

Gastennetwerk weg

Netwerk 2,4 weg dus… 8 slimme stekkers + speciale apparatuur + verwarmingssysteem weg en niet meer te koppelen, of nog wel???

HELP aub

Hoi @Geb65 . Dat klinkt niet goed.

Wat voor verwarmingssysteem doel je op? Toevallig een Nefit?


Nee het Evehome systeem ….


@Geb65 : Zou jij je profielpagina kunnen invullen en mij daarna een seintje geven? Dan gaan we dit nader analyseren.


En @Erwin_, doe @Geb65 een lol en zet per direct de oude firmware terug. Laat de abonnee niet de dupe worden van die bugs in de firmware van de V10a.


Zoals je ongetwijfeld weet maak ik die eindbeslissing niet, @wjb . Maar wees er van verzekerd dat ik daar wel op aanstuur.


Erwin, heb en behoorlijk deel van mijn profiel bijgewerkt. Ben benieuwd naar jouw reactie

 


Zoals je ongetwijfeld weet maak ik die eindbeslissing niet, @wjb .

Dat snap ik @Erwin_. Weet ook dat ik het nooit tegen de persoon "KPN moderator" heb, maar tegen KPN die vertegenwoordigd wordt door die persoon. 

 

Maar wees er van verzekerd dat ik daar wel op aanstuur.

En dat is een zeer goede zaak.


Erwin is er al nieuws??


Ik heb mijn technische collega eind vorige week jouw gegevens gemaild. Ik vermoed dat hij hier ‘s weekends niet mee bezig is geweest. Ik vraag hem vandaag om een update.

Ik kom er morgen op terug en zal, zoals eerder aangegeven het verzoek doen om jou terug te draaien. Beloven kan ik niks maar ik doe m'n best. 


Het plan is in ieder geval goed! Dank je wel Erwin


@Geb65 Als het goed is zit je weer op de oude firmware. Klopt dat?


Zou zo kunnen zijn, maar hoe kan ik dat controleren? Ik zie mijn oude netwerken nog niet terug?

 


Is het dit nummer v5.00.48 build453 ??

 


Is het dit nummer v5.00.48 build453 ??

Dat is gelukkig weer de oude firmware.

Ik denk alleen wel dat je de SSID's voor 2.4GHz en 5GHz weer opnieuw zult moeten instellen.


Dat heb ik bijna voor elkaar wjb …… nog even geduld. 

 

Wat betekent dit voor de nabije toekomst?? Enig idee??


@Geb65 Fijn dat die downgrade gelukt is.  De toekomst: Jij blijft voorlopig op deze firmware. 

KPN werkt aan een nieuwe versie die rekening gaat houden met de vervelende situaties die met die laatste update zijn ontstaan. Wat dat praktisch in gaat houden kan ik je (nog) niet vertellen. Wanneer komt die firmware? Onbekend. Zullen we moeten afwachten.


Update. Nieuwste firmware wordt momenteel uitgerold. Ik vermoed dat jij deze ook snel op je v10a krijgt. Mocht het voor issues zorgen wil ik dat graag weten. 

 v5.00.52_build493-owl

 


Dank voor jouw bericht Erwin, cross my fingers...het enige voordeel is dat ik nu ervaring heb wanneer het niet helemaal zo gaat als we willen. Had natuurlijk op wat langere termijn enige rust gehad.

Jammer dat er ook niet meer info over de update bekend is, met name over het feit of de bestaande netwerken onaangeroerd blijven, en over de juistheid van de wachtwoorden….etc etc

Goed weekend