Skip to main content

Beste KPN, 

Onder verwijzing naar dit topic  

maak ik op verzoek van een kpn-medewerker een nieuw topic aan omdat de casussen kennelijk toch te verschillend zijn. Na de update van begin vorige week heb ik geregeld ontzettend veel last van een slechte internetverbinding op zowel de ipad als de iphone. Dit terwijl deze apparaten wel verbonden zijn met wifi. Op de router zijn alle lampjes (gewoon) groen (niet knipperend). Wifimanager ook al paar keer aan het werk gezet, evenals het herstellen van de netwerkverbindingen. Alles heeft geregeld maar tijdelijk effect. Ik heb overigens een wifi-versterker. 

Het afgelopen half uur al 3x weer actie moeten ondernemen. Zo langzamerhand is het wel knap vervelend.

Graag een concrete oplossingen, zodat ik weer structureel een goede internetverbinding heb. 

Bedankt voor de moeite. 

Beste ​@wjb en KPN, 

Dat meen ik ook uit de artikelen af te leiden. Maar ik heb ondanks de update nog oude firmware. Ik begrijp dat dat een soort tussenupdate is. Vraag me af of het goed draait op mijn firmware-versie. Ik heb nog wel even de tijd gelukkig. Dank je voor het meedenken! Fijn!

Dag allen, 

Ook ik heb een hoop ellende gehad (gehad, hoop ik) na de update van begin dec 24 van de V10 (ander topic destijds voor aangemaakt). De “oplossing” bij mij was om de wifi-versterker er tussenuit te halen. Sinds die tijd geen problemen meer met internet.  Dat wil ik dus als tip meegeven. Neemt niet weg dat het wel vreemd is,ik heb nu geen internet op het balkon, daar moet ik nog een oplossing voor vinden (maar het is nog geen zomer … ;-)) Bij mij werkte mail ook niet meer goed, omdat de poorten zijn veranderd. Heeft me (als leek) ook heel veel tijd gekost. Ik ben al jarenlang een tevreden klant, maar met deze update was ik niet gelukkig. 

@Forumgebruiker62 de WiFi versterker moet je gewoon weer kunnen gaan gebruiken natuurlijk. Welk model heb je?

Beste ​@Marlon92,

De wifi-versterker is de volgende TP-LinkTP-Link TL-WA854RE - Range Extender - N300. Zie ook: 

Ik verwijs maar naar dit topic om te voorkomen dat ik dit topic ‘vervuil’ met problematiek die misschien helemaal niet aan de orde is.

KPN heeft me destijds ook gevraagd om een apart topic aan te maken, omdat mijn probleem toch anders was dan daar waar ik het in eerste instantie had gemeld. Dat begrijp ik overigens wel van KPN want dan zien ze door de bomen het bos ook niet meer. Ik zit nu aan een of meerdere superwifi punten te denken, maar daar zit wel een ander kostenplaatje aan als ik het vergelijk met de versterker die ik heb en die voldeed dus prima voor mijn (relatief kleine) balkon. Over de superwifi lees ik ook wisselende ervaringen. Vandaar dat ik nog twijfel. Mocht u nog tips hebben dan hoor ik het graag (in mijn eigen aangemaakte topic). Dank!

Hi Forumgebruiker, ik heb bovenstaande reacties verplaatst naar dit topic, dan blijft het inderdaad overzichtelijker. 

Het blijft inderdaad vreemd dat het zonder die extender goed werkt. Heb je ook geprobeerd om de extender helemaal te resetten en daarna opnieuw aan de modem te koppelen? 

Dag ​@Alex van KPN,

Voor zover ik dat kan nagaan heb ik dat gedaan, ervan uitgaande dat ik (als leek) het goed heb uitgevoerd.

Dag allen, 

Ook ik heb een hoop ellende gehad (gehad, hoop ik) na de update van begin dec 24 van de V10 (ander topic destijds voor aangemaakt). De “oplossing” bij mij was om de wifi-versterker er tussenuit te halen. Sinds die tijd geen problemen meer met internet.  Dat wil ik dus als tip meegeven. Neemt niet weg dat het wel vreemd is,ik heb nu geen internet op het balkon, daar moet ik nog een oplossing voor vinden (maar het is nog geen zomer … ;-)) Bij mij werkte mail ook niet meer goed, omdat de poorten zijn veranderd. Heeft me (als leek) ook heel veel tijd gekost. Ik ben al jarenlang een tevreden klant, maar met deze update was ik niet gelukkig. 

Ik heb sinds de storing van mijn Experiabox 12, die het nog geen jaar heeft uigehouden, maar een eigen router aan het glasvezel punt gehangen.(Ben zelf voor de TP-Link Deco XE75 Pro gegaan). TV werkt ook enkel pas je de video kwaliteit aan. Heb wel als backup nog de Experiadoos in de doos liggen(na nieuwe aangevraagd te hebben).

TV werkt ook enkel pas je de video kwaliteit aan. 

Wat bedoel je hiermee?

Wat bedoel je hiermee?

Dat je die van unicast naar anycast zet (weet even niet uit mijn hoofd hoe het heet).

Wat bedoel je hiermee?

Dat je die van unicast naar anycast zet (weet even niet uit mijn hoofd hoe het weet).

Dat vermoeden had ik al, de TV+ Box van multicast naar unicast wijzigen.

Persoonlijk is dat het laatste dat ik zal doen en wel om twee redenen.

1. De lagere beeldkwaliteit (kleurdiepte).
  2. De hogere kans op haperingen en/of het terugdraaien van de bitrate bij hogere belasting van het TV platform.

Daarnaast werken de oude TV ontvangers (2952 en 5202) sowieso o.b.v. multicast en voor abonnees met een “ouder” abonnement is dit dus geen optie.

Reageer