Skip to main content

password en port forwarding settings verloren, ping via internet remote is niet meer mogelijk, camera’s ook niet meer bereikbaar.

Na herhaalde installatie geen succes en na power loss wederom naar reset status alles default.

Is opgetreden na de software update. 

Gewoon alles opnieuw instellen. 

Hallo @RonK2 

Na een stroomonderbreking ben je dus alle instellingen weer kwijt?
Je zou kunnen proberen of het opnieuw laden van de firmware via een monteursreset helpt.

Zo’n reset voer je zo uit:
Druk herstel+reset in totdat power uit gaat, dit zorgt ervoor dat het modem opnieuw de juiste software installeert.

Bespaar de moeite dat zit niet in de nieuwe software. Dit probleem is bij de v12 ook al eens voorbij gekomen. De oplosding was toen om binnen de nieuwe software een doorstap te maken naar een nieuwere versie en daar te resetten. Echter voor de v10 heeft kpn nog geen nieuwere versie beschikbaar.

@RonK2 bij mij en ook anderen hetzelfde probleem na de update. Super vervelend! KPN heeft gisteren laten weten dat ze melding hebben gemaakt bij de ontwikkelaars. 

Een goede raad voor al diegenen die net als ik onoverkomelijke problemen met deze update ondervinden omdat bij elke herstart nagenoeg alle eigen instellingen weer verdwenen zijn: wacht niet op een oplossing van KPN (ik wacht al meer dan een week en heb er minstens een volle dag mee verloren) en koop in plaats daarvan voor ruim 200 euro een FRITZ!Box 7590 AX v2. Het vervangen van de nu niet langer meer goed functionerende Experiabox 10 door deze FRITZ! Box was in minder dan 5 minuten gedaan (ik heb geen telefonie, dat maakt het heel makkelijk). Daarna had ik uiteraard wat meer tijd nodig om al mijn eigen instellingen in de FRITZ!Box te zetten, maar dat is inmiddels ook gebeurt en alles loopt nu tenminste weer door bij een herstart (al dan niet door spanningsuitval).

De FRITZ!Box staat standaard ingesteld op toegang voor KPN. Die toegang heb ik uiteraard weggehaald na het debacle met de Experiabox 10 update. Alleen als je ook telefonie afneemt kan het nuttig zijn om KPN wel toegang te geven, voor andere functies is het blijkbaar totaal niet nodig.

KPN verhuurt zelf ook deze FRITZ!Box, maar ik heb dus besloten er zelf eentje te kopen. Ook met in het achterhoofd dat ik dan bij het aflopen van mijn KPN-abonnement nog makkelijker van provider kan wisselen (met KPN heb ik het nu wel eventjes gehad; vanwege deze update, hun huidige prijzen, en omdat zelfs het beloofde terugbellen binnen 3 dagen nadat de klantenservice op 0800-0402 er totaal niet uitkwam blijkbaar te moeilijk was).

Ik kan helaas niet anders concluderen als dat KPN deze update uitgerold heeft zonder ook maar iets wat degelijker te testen, en ik als betalende klant dus nu de (alfa) tester mag zijn. Ronduit treurig.

Een goede raad voor al diegenen die net als ik onoverkomelijke problemen met deze update ondervinden omdat bij elke herstart nagenoeg alle eigen instellingen weer verdwenen zijn: wacht niet op een oplossing van KPN (ik wacht al meer dan een week en heb er minstens een volle dag mee verloren) en koop in plaats daarvan voor ruim 200 euro een FRITZ!Box 7590 AX v2. Het vervangen van de nu niet langer meer goed functionerende Experiabox 10 door deze FRITZ! Box was in minder dan 5 minuten gedaan (ik heb geen telefonie, dat maakt het heel makkelijk). Daarna had ik uiteraard wat meer tijd nodig om al mijn eigen instellingen in de FRITZ!Box te zetten, maar dat is inmiddels ook gebeurt en alles loopt nu tenminste weer door bij een herstart (al dan niet door spanningsuitval)

….

Kleine aanvulling, ook met telefonie is het eenvoudig.
Als je het KPN profiel instelt in de Fritz!Box wordt hij ook automatisch ingesteld voor telefonie.

Wat een ellende.…

Ik wacht de update op mijn V10 nog even af, maar als het echt zo'n drama wordt schaf ik mijzelf ook een Fritzbox aan. Al eerder over nagedacht, maar vooralsnog voldeed de V10 voor mij prima. Maar zoals gezegd, als KPN 'm met die update met 'kpn software' ********* koop ik gauw een Fritzbox. 

Ja, deze ellende hebben de meeste mensen met een V10 modem. Ikzelf dus ook en na twee dagen alles geprobeerd te hebben en diverse keren met de KPN gebeld te hebben werd me voorgesteld om een abonnement te nemen op KPN Service Plus. Kosten € 5,00 per maand (maandelijks opzegbaar) , maar daar zitten tenminste mensen die je technisch gezien echt verder kunnen helpen. Het probleem is echt wel bekend bij de KPN, maar ze proberen het dood te zwijgen. Het is niet alleen het verloren gaan van ongeveer alle instellingen, maar ook het Wifi signaal is beduidend zwakker geworden. Uiteindelijk heb ik bereikt dat mij een ander modem gestuurd wordt (Box12) welke volgens de “experts” stabielere software heeft en een sterker Wifi signaal. Mijn advies is om geen geld uit te geven aan een FRITZbox, maar de KPN te vragen om het probleem op te lossen door een ander modem te sturen.

Reageer