Skip to main content

Goedemiddag,

Al jaren een V10 in gebruik met 60-50mb instap internet abbnmt. ( glasvezel )

Sinds 3 dagen is brand het lampje rood/oranje na de upgrate naar 100mb.( nog sneller internet met glasvezel )

Alles al getest en opnieuw aangesloten, ook Herstel en via servicemanager al regelmatig herstart uitgevoerd.

Nooit geen problemen gehad. Snelheid blijft hangen op 85-90mb up en down

Iemand advies ?

 

Heb je het glasvezelkastje al 2 minuten van de stroom gehaald?


yes, ook al gedaan.

Bij het herstarten van de V10  blijft nu het groenje ledje ( internet )  net als een klok licht knipperen.

 


En oranje service ledje springt  dan

na 2 min weer aan


Branden de lampjes op het glasvezelkastje wel zoals altijd?


Dat weet ik niet, aangezien dit in de meterkast is geplaatst en er niet vaak naar kijk.

is Genexis, bovenste led is spanning

De 2 er onder knipperen om en om heel frequent 


Een brandend servicelampje is meestal niet goed. Bel eventueel de klantenservice 0800-0402. Tegen de computer die je aan de lijn krijgt zeg je ik wil een medewerker spreken en dan vertel je het verhaal. 


Hi @Toije! Ik ben benieuwd hoe dit afgelopen is? Als ik nog wat voor je kan betekenen, dan hoor ik het graag!


Nou, ik heb toch met een paperclip een harde reset gedaan na gesproken te hebben met een medewerker. ledjes branden nu weer groen.

“Nog sneller internet” 100mb up en down worden gewoon niet gehaald. Zit nu draadloos steeds tussen de 85-91mb. Op 2m afstand. Met instap abo  had ik 70-50mb up en down. schiet er dus niet veel me op.. je krijgt geen waar voor je geld alleen een duurdere abonnement.. en het verhaal dat het tot 100mb is gaat niet op. Niet netjes van KPN.


Draadloos is niet gegarandeerd, je haalt nog geen eens zo’n slechte snelheid met een 100/100 verbinding, weet niet of je in een druk WiFi gebied zit.

Snelheid die je krijgt behoor je bekabeld te meten, dat is de snelheid die binnen komt en met een 100/100 komt er normaal gesproken iets meer binnen.

Dus advies, meet eens met een kabel.

 


Een bekabelde meting geef minimaal verschil, meet 89-91 up en down. Wifi omgeving is  niet druk.

uitkomst wifi manager geen aan voor monteurs bezoek. We zullen zien de komende week.

 


Fijn dat de lampjes nu weer branden zoals het hoort! Ik sluit mij bij het antwoord van @Doornekamp33 aan: een wifi verbinding is te afhankelijk van externe factoren waar wij als provider weinig tot geen invloed op hebben. Wat wij wel kunnen garanderen is de snelheid gemeten via een bekabelde verbinding.

je krijgt geen waar voor je geld alleen een duurdere abonnement.. en het verhaal dat het tot 100mb is gaat niet op. Niet netjes van KPN.

Ik ben benieuwd hoe jij je internet snelheid precies meet? Je kunt een internetsnelheid testen: vanaf je eigen apparaat dat verbonden is via een kabel met de modem. 

Om de werkelijke snelheid te meten is het noodzakelijk om geen andere diensten te gebruiken die gebruik maken van data (Interactieve TV, bellen, downloaden, browsen etc.). Deze diensten zijn van invloed op de gemeten snelheid en dienen dus uitgeschakeld te blijven tijdens de meting.

Om een realistisch beeld van de internetsnelheid te krijgen is het noodzakelijk om minimaal 10 metingen te doen binnen een tijdspanne van minimaal 3 tot maximaal 7 dagen met in ieder geval een uur tussen elke afzonderlijk meting. Zorg ervoor dat je verbonden bent via een kabel en niet via wifi, dat de Interactieve TV ontvangers uitgeschakeld zijn en ook dat andere apparaten die data verbruiken uitgeschakeld zijn. Noteer het tijdstip, datum en de uitkomst van de meting.

:point_up_tone4: te lezen in onze gedragscode Internet van KPN. 

Wat zijn je bevindingen van de afgelopen dagen en metingen?